به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای مازندران طی حکمی از سوی مهندس محمد حاج رسولی ها نماینده رئیس مجمع عمومی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران آقای مهندس حیدر داودیان به عنوان عضو اصلی هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای مازندران انتخاب شد.
مهندس ابراهیم علیزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمان در جلسه ملاقات مردمی که در محل دفتر مدیریت عامل برگزار گردید، به درخواست مراجعه کنندگان رسیدگی کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی، با اهدای لوح از مدیر امور منابع آب شهرستان مرند برای دقت عمل و حضور فعالانه در کارگاه آموزشی مدیریت جامع سوانح و بلایای اسفند ماه 97 که موجب انتخاب شهرستان مرند به عنوان یکی از شهرستان های برتر استان شد، قدردانی نمود.
به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای مازندران در این جلسه ابتدا آقای مهندس فقهی مدیر مطالعات سد آزارود با اشاره به اهداف این طرح مهم در تأمین آب شرب منطقه سلمانشهر تا تنکابن و همچنین نقش آن در جلوگیری از خسارات سیل به ویژگی های این سد از جمله قدرت بالای تنظیم آن در زمینه شرب، کشاورزی و زیست محیطی پرداخت و گفت: گنجایش مخزن این سد حدود 20 میلیون متر مکعب برآورد شده است، اما این سد قادر است حدود 30 میلیون متر مکعب آب را جهت شرب در اختیار شهروندان و 26 میلیون متر مکعب آب را در اختیار بخش کشاورزی به ویژه باغات منطقه، 17 میلیون متر مکعب آب را برای نیاز زیست محیطی تنظیم نماید
اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان آزادشهر در سال 98 با حضور معاون فرماندار و دیگر اعضا در فرمانداری شهرستان آزادشهر برگزار شد..
جلسه ای با حضور مهندس علیزاده مدیرعامل، معاونین و جمعی از مدیران شرکت با محوریت بررسی دستورالعمل و بخشنامه های مربوط به سدهای معیشتی و بیولوژیکی و همچنین سدهای ساخته شده در حوضه های بالادست سدها برگزار گردید.
شورای حفاظت از منابع آب شهرستان سیرجان به منظور بررسی وضعیت حوضه آبریز سد تنگوئیه، میزان آب ورودی و همینطور وضعیت کشاورزی روستاهای بالا دست سد از مسیر رودخانه تنگوئیه بازدید نمودند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: سال آبی 98-97؛ پربارش ترین سال آبی در نیم قرن اخیر در استان بوده و حجم بارش سال آبی جاری به بیش از دو برابر بارش سال قبل از آن رسیده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی با ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت در زمینه مهندسی سیلاب های اخیر، عملکرد، تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه قبل از سیلاب و تلاش های شبانه روزی همکاران شرکت در حین سیلاب و بعد از آن را تشریح کرد.
مدیر اداره منابع آب شهرستان اراک با ارائه گزارشی از عملکرد پروژه های طرح احیاء و تعادل بخشی در سال 97 در این شهرستان گفت: اجرای پروژه های طرح احیاء و تعادل بخشی در شهرستان اراک سبب صرفه جویی 2.5 میلیون مترمکعب آب در این شهرستان شد.
طی حکمی به امضای مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، دکتر قاسم سلطانزاده به عنوان عضو اصلی هیئت مدیره منصوب شدند.
طی حکمی به امضای مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، مهندس عقیل اقدسی به عنوان عضو اصلی هیئت مدیره منصوب شد.
استاندار فارس و رئیس شورای حفاظت منابع آب استان در جلسه امروز این شورا بر ادامه پر کردن چاههای غیر مجاز کشاورزی و کنترل برداشت چاههای مجاز با قوت و سرعت بیشتر تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان ، جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق به میزبانی شرکت آب منطقه ای زنجان در سالن جلسات شهید شهریاری برگزار گردید.
مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: با توجه به افزایش ناپایداری فصلی جو، احتمال وقوع سیلاب ناگهانی در دره ها و مناطق کوهستانی در استان طی روز جاری وروزهای آتی به ویژه حوضه گرگانرود و اترک وجود دارد..
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،مهندس رضاپور مدیرعامل این شرکت با تشریح وضعیت منابع آب استان به وضعیت بارندگی 18 خردادماه سالجاری اشاره کرد واظهار داشت: مجموع بارندگی از خردادماه سال آبی گذشته تاکنون حدود 409 میلی متر بوده که این میزان در سال آبی 96-97 حدود 320 میلیمتر بوده است.
در راستای اجرای طرح احیا و تعادلبخشی آبهای زیرزمینی و برخورد با تخلفات در زمینه برداشت آبهای زیرزمینی و تخریب بستر و حریم رودخانهها، 2 حلقه چاه غیر مجاز مسدود و 3 دستگاه لودر و بیل مکانیکی و دو عملیات خاکبرداری در استان توقیف شد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت حفظ و پاسداشت منابع آب کشور، از اجرای طرحهای مغایر با طرحهای کلان کشور در این زمینه انتقاد کرد.
جلسه ای با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمان، معاون طرح و توسعه و مجریان طرح ها و همچنین مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، معاونین و کارشناسان در محل سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی برگزار گردید.
دکتر حمزه نماینده مردم شریف شهرستان های فاریاب، کهنوج، منوجان، قلعه گنج و رودبار جنوب در مجلس شورای اسلامی با حضور در شرکت آب منطقه ای کرمان با مهندس علیزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت دیدار نمود.
به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای مازندران آقای مهندس رازجویان معاون هماهنگی امور استانداری مازندران با اشاره به اهمیت آب زیرزمینی در تأمین نیاز شرب و کشاورزی استان و ضرورت حفظ این سرمایه ملی بر تسریع در ساماندهی و تعیین تکلیف چاه های فاقد پروانه تأکید کرد.
دوره آموزشی تخصصی و کاربردی تحت عنوان قوانین محیط زیست و ضوابط زیست محیطی در طرح ها و پروژه های عمرانی و حفاظت از منابع آب با حضور جمعی از معاونین، مدیران، مجریان و کارشناسان حوزه ستادی شرکت آب منطقه ای کرمان برگزار گردید.
جلسه کمیته راهبری طرح احیاء و تعادل بخشی با حضور مهندس علیزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمان، مهندس عرب پور معاون حفاظت و بهره برداری در محل دفتر مدیریت عامل برگزار گردید.
فرماندار شهرستان دماوند گفت: ساماندهی چاههای مجاز و غیر مجاز منوط به همکاری تمام ارگانهای متولی است.
مدیر امور منابع آب ورامین گفت: سند مالکیت برای بخشی از بستر رودخانه جاجرود در محدوده عملکرد این امور به منظور تثبیت مالکیت و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان تهران اخذ شد.
رییس جهاددانشگاهی واحد استان قم بر لزوم اقدامی عملی و فرابخشی با حضور دستگاههای عالیه نظام در جهت اجرایی شدن طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب کشور تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، محمد علایی در جلسه شورای اداری استان که با حضور استاندار و تمامی مدیران ارشد دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، راه برون رفت از مشکلات منابع آبی استان را جامه عمل پوشاندن به بندهای مندرج در سند جامع همیاران آب دانست.
سرپرست امور منابع آب شهرستان خداآفرین در جلسه کارگروه سیل و مخاطرات آن، از لایروبی و آزادسازی و رفع موانع پل ها و مسیل رودخانه های شهرستان خداآفرین به طول 10 کیلومتر خبر داد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مرکزی با اعلام اینکه تاسیسات آبی همچون دریاچه سدها محل مناسبی برای شنا نیست، خواستار خودداری همگان از شنا در این مکان ها شد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با اعلام ذخیره ی 60 درصدی آب در مخزن سد زاینده رود گفت : با توجه با افزایش دبی ورودی ، افزایش حجم و ارتفاع آب سد زاینده رود پس از 12 سال نیروگاه برق آبی زاینده رود با توان حداکثر تولید در مدار قرار گرفت .