با تلاش روابط عمومی و مجموعه حفاظت و بهرهبرداری شرکت آب منطقهای کردستان، پسآزمون طرح ملی دانشآموزی نجات آب (داناب) برگزار شد.
مدیر حقوقی شرکت آب منطقهای اردبیل گفت: با همکاری اداره کل اسناد و املاک استان تاکنون بیش از ۲ هزار و ۸۲۰ هکتار از اراضی بستر رودخانه ها و مسیل ها در محدوده شهرستان پارس آباد تاکنون سنددار شده است.
جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان الیگودرز با تاکید سرپرست فرمانداری بر ضرورت هوشمندسازی کنتورهای آب، بهرهبرداری از سامانه ساپاد و توسعه کشتهای گلخانهای برگزار شد.
استاندار خوزستان از آغاز عملیات اجرایی مگاپروژه آبرسانی فدک با هدف تامین آب ۷۳۰ هزار نفر در شرق استان خبر داد.
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به از سرگیری عملیات اجرایی طرح آبرسانی فدک، گفت: خط لوله از حد فاصل شهرستانهای هدف پایینترین نقطه یعنی رامهرمز، هفتکل، میداوود، صیدون، قلعه تل، باغملک، ایذه و بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ روستا کشیده شده است.
مهرداد لاهوتی نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی با وحید خرّمی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آب منطقهای گیلان دیدار و گفتگو کرد.
مدیر منابع آب شهرستان میانه از پاکسازی همدلانه مسیر قوریچای این شهرستان توسط دستگاه خای متولی، پیرو دستور فرماندار ویژه میانه خبر داد.
رئیس اداره منابع آب شهرستان عجب شیر از برگزاری نشست مشترک میان مسئولان آب و جهاد شهرستان خبر داد.
رئیس اداره منابع آب شهرستان سراب از برگزاری شورای حفاظت از منابع آب و آغاز فعالیت همزمان پایگاه مقاومت شهید شکاری این اداره با حضور اعضای شورای اداری و تامین شهرستان خبر داد.
مدیر امور منابع آب شهرستان میانه از تشکیل اولین جلسه شورای اداری در این شهرستان و طرح موضوعات آبی در این جلسه خبر داد.
در نشستی با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقهای کردستان و فرمانده سپاه بیت المقدس استان، راهکارهایی برای مدیریت منابع و فرهنگسازی مصرف بهینه آب مورد بررسی قرار گرفت.
اولین جلسه مشترک شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم آبی مورخ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی و باحضور اعضا به میزبانی شرکت آب منطقهای لرستان برگزار شد
معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت آب منطقهای مازندران از انسداد 2 چاه عمیق غیرمجاز در آمل و بهشهر خبر داد و گفت: با انسداد این 2 چاه غیرمجاز از برداشت بیش از 130 هزار مترمکعب آب زیرزمینی در سال پیشگیری شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای استان قزوین گفت: دریچههای سد نهب با هدف استفاده و بهرهبرداری کشاورزان پایین دست این سد بازگشایی شد.
استاندار خوزستان بر استفاده از نیروهای بومی و تسریع در عملیات اجرایی پروژه فدک تأکید کرد و گفت: در قالب این طرح ۱۱.۱ مترمکعب بر ثانیه آب به ایذه منتقل میشود که از این میزان ۳.۱ مترمکعب بر ثانیه مصارف شرب روستاها و شهرستان ایذه و هشت مترمکعب بر ثانیه برای مصارف کشاورزی است.
مجری طرح بیلقان از شرکت آب منطقهای البرز با اشاره به بحران تنش آبی در استان، از پیشرفت چشمگیر دو پروژه مهم آبرسانی برای تأمین آب شرب کرج، فردیس و گرمدره خبر داد.
بارشهای شدید روز جمعه چهارم اردیبهشتماه در منطقه پراچان موجب وقوع سیلاب و ورود حجم زیادی از رسوبات به مسیر رودخانه شد؛ اما به گفته کارشناسان، اقدامات پیشگیرانه شرکت آب منطقهای البرز از جمله لایروبیهای پیشین، نقش مؤثری در کاهش خسارات و عبور ایمن سیلاب ایفا کردهاند.
معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت آب منطقهای اصفهان از افزایش خروجی سد زایندهرود اصفهان خبر داد.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای قزوین گفت: در سال گذشته با تلاش شبانه روزی همکاران ۵۷۸ چاه غیرمجاز در استان شناسایی، پر و مسلوبالمنفعه شد.
بخشی از رسوبات دپو شده در جاده سرویس شبکه پایاب دوستی با مشارکت کشاورزان شهرستان سرخس جمع آوری شد.
کمیسیون رسیدگی به پروانههای شرکت آب منطقهای استان قزوین طی سال ۱۴۰۳ تعداد ۳۱۱۷ پرونده در زمینه صدور مجوزها و تصویب پروانههای بهرهبرداری را بررسی کرد.
دیزل ژنراتور تامین برق اضطراری سد شهید یعقوبی تربت حیدریه، با هدف اقدامات پیشگیرانه و اهداف پدافند غیر عامل، اورهال و راه اندازی شد.
به دنبال فراخوان عمومی شرکت توانیر، سیاوش بدری، مدیرعامل شرکت آب منطقهای فارس، به پویش 25 درجه و صرفهجویی در مصرف برق پیوست.
معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت آب منطقهای اردبیل گفت: در شبکه آبیاری و زهکشی مغان جهت هدایت و انتقال پایاب، روان آب و سیلابهای بالادست از زیر کانالهای اصلی ۷۵ دستگاه سازه کالورت (زیر گذر) احداث شده است که با توجه به مرور زمان در حال حاضر ۳۶ سازه کالورت نیاز به بازسازی اساسی دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای کرمان، در نخستین جلسه شورای برنامهریزی و توسعه استان کرمان با اشاره به چالشهای جدی منابع آب ناشی از تغییرات اقلیمی، کاهش بارندگی و برداشتهای بیرویه، بر ضرورت برنامهریزی علمی، همکاری بینبخشی و مشارکت مؤثر مردم برای مدیریت پایدار منابع آبی استان تأکید کرد.
مدیر منابع آب بهشهر و گلوگاه گفت: سه هزار و 500 متر مربع بستر تصرف شده رودخانه مهروانرود در شهرستان گلوگاه با پیگیری منابع آب و دستور دادستان آزادسازی شد.
مدیر طرحهای آبرسانی شرکت آب منطقهای گلستان از حفر و تجهیز 5 حلقه چاه توسط شرکت آب منطقهای گلستان، در سال 1404 برای شرب شهر گرگان خبر داد.
مدیر امور منابع آب شهرستان گرمسار و آرادان از برگزاری نشست اضطراری برای بررسی کاهش حقابه دشت گرمسار خبر داد.
نشست اضطراری فرماندار شهرستان گرمسار با نماینده صنف کشاورزان و مدیر امور منابع آب گرمسار به منظور بررسی چالشهای تأمین حقابه کشاورزان دشت گرمسار و آرادان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
آموزش و اطلاعرسانی در چارچوب طرح ملی داناب (طرح دانشآموزی نجات آب) انجام و برای دانشآموزان مشارکت کننده در این طرح تشریح شد.