به گزارش شبکه خبری آب ایران به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقهای البرز، محمدرضا اصلانی، سرپرست دفتر روابط عمومی شرکت آب منطقهای البرز، در این مراسم با اشاره به اهمیت همکاری بخش خصوصی برای جلب مشارکت مردم در حوزه آب گفت: «تنها با تعامل نهادها و شرکتهای بخش خصوصی میتوانیم فرهنگ مصرف بهینه آب را در جامعه نهادینه کنیم.»
وی همچنین به چالشهای منابع آبی اشاره کرد و افزود: «با توجه به محدودیت منابع، نیازمند عزم جدی و تلاش جمعی هستیم تا بحران آب مدیریت شود و استفاده بهینه از آن به یک عادت اجتماعی تبدیل شود.»
نسترن کیوانپور، بنیانگذار و مدیر اجرایی پویش، با تاکید بر ارتباطگیری مؤثر با نسلهای Z و آلفا گفت: «برای اینکه کودکان به مسائل محیطزیستی علاقهمند شوند، باید پیامها و آموزشها با شیوههای جذاب و متناسب با سبک زندگی آنان ارائه شود.»
وی افزود: «کار مشارکتی و شاد، تجربهای در ذهن بچهها نهادینه میکند و آنها را تشویق میکند که مطالبهگر حقوق محیط زیست باشند، همزمان با یادگیری شیوههای مصرف بهینه آب.»
برنامههای این پویش شامل فعالیتهای آموزشی، بازیهای محیطزیستی و تمرینهای عملی برای تشویق کودکان به صرفهجویی در مصرف آب و اهمیت مشارکت جمعی در حفاظت از منابع طبیعی بود.
این برنامه به همت پایگاه خبری هزار و یک شهر، شرکت آب منطقهای البرز و شرکت رنگ نیپون اجرا شد.