در سفر معاون مجامع توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران به مشهد عنوان شد:
به گزارش شبکه خبری آب ایران به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقهای خراسان رضوی، جلسه مشترک کمیته ارتقای سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم و کمیته مدیریت عملکرد این شرکت، با حضور مدیران ارشد شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد.
در این نشست، مهدی دانشگر، معاون مجامع توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران، ضمن تبیین مفاهیم مدیریتی، «معیار» و «شاخص» را از عناصر بنیادین در ارزیابی عملکرد دستگاهها دانست و گفت: «تعریف مشترک و دقیق این دو مفهوم، موجب درک واحد از عملکرد، افزایش کیفیت فعالیتها و در نهایت رشد بهرهوری سازمانی خواهد شد.
دانشگر با تأکید بر ضرورت پاکدستی اداری و شفافیت گفت: وجود فساد با درک فساد تفاوت دارد؛ آنچه اهمیت دارد، نحوه عملکرد ماست که باید به گونهای باشد تا مردم دچار قضاوت نادرست نسبت به دستگاههای اجرایی نشوند.
وی افزود: قانونمداری، پاسخگویی، ارتباط مؤثر با مردم، بهرهگیری از دیدگاه نهادهای نظارتی، شناسایی گلوگاههای فساد و پیشگیری از آن، باید محور کار همه مدیران در حوزه آب باشد.
وی ضمن اشاره به اهمیت ارزیابی جشنواره شهید رجایی، کسب رتبههای برتر در این ارزیابی را نشانه تحول سازمانی دانست و گفت: توجه به جشنواره شهید رجایی از مهمترین وظایف هر دستگاه اجرایی است، زیرا نتایج آن مسیر تعالی سازمان را ترسیم میکند.
معاون شرکت مدیریت منابع آب ایران، خدمت در حوزه آب را خدمتی خاص و حیاتی توصیف کرد و ادامه داد: شرکت آب منطقهای خراسان رضوی از نیروی انسانی توانمند و متعهد برخوردار است و لازم است با نگاه جدیتر به امور، زمینه ادامه پیشرفت و پایداری در این بخش فراهم شود.
وی همچنین با اشاره به ضرورت اجرای ارزیابی ۳۶۰ درجه تأکید کرد: این نوع ارزیابی یک فرایند خودسنجی سازمانی است؛ لازم است چهارده امور منابع آب شهرستان و ستاد مرکزی شرکت آب منطقهای، عملکرد یکدیگر را مورد ارزیابی قرار دهند تا بازخوردها به بهبود کار کمک کند.
در ادامه جلسه، یاسر فرخ مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز اظهار داشت: بازرسی چشم تیزبین مدیرعامل و نشانه سلامت اداری در هر سازمان است. روسای واحدهای بازرسی باید به گونهای عمل کنند که مردم اطمینان یابند، جایی برای پیگیری و رسیدگی به امور و شکایات آنان وجود دارد.
وی از آغاز طرح بهرهگیری از ظرفیت استانها در زمینه نظارت خبر داد و افزود: در همین راستا سه کارگروه تخصصی تشکیل شده و رئیس گروه بازرسی و مدیریت عملکرد شرکت آب منطقهای خراسان رضوی، به عنوان دبیر کارگروه بازرسی و پاسخگویی به شکایات انتخاب شده است.
فرخ با اشاره به میانگین پاسخگویی شرکت آب منطقهای گفت: بر اساس برآوردها، میانگین مدت زمان پاسخگویی به مراجعات در این شرکت حدود ۱۰ روز است که نشاندهنده عملکرد منظم و قابل قبول آن است.
در بخش دیگر جلسه، محمدعلی نعمتنژاد مدیرعامل شرکت آب منطقهای خراسان رضوی با تقدیر از حسین نیکفرجام، رئیس گروه بازرسی و مدیریت عملکرد شرکت، به ابتکار منحصر بهفرد این مجموعه اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات مهمی که در شرکت انجام شده، تدوین و بهروزرسانی برنامه چشمانداز از سال ۱۳۹۲ است که برای تمامی حوزهها و کارکنان به صورت «کارت هدف» طراحی شده و عملکردها بر اساس این کارتها ارزیابی میشود.
نعمتنژاد افزود: رتبه شرکت آب منطقهای خراسان رضوی در جشنواره شهید رجایی از سال ۱۴۰۰ تاکنون روندی صعودی داشته و از میان ۷۳ دستگاه اجرایی استان موفق به کسب رتبه سوم شدهایم. همچنین طبق نظرسنجیها، ۸۳ درصد مراجعان از خدمات این شرکت ابراز رضایت کردهاند که نشاندهنده بهبود مستمر عملکرد و توجه جدی به حقوق مردم است.
در پایان جلسه، حسین نیکفرجام رئیس گروه بازرسی و مدیریت عملکرد شرکت، گزارش جامعی از عملکرد سهگانه شرکت آب منطقهای خراسان رضوی در بخشهای نظارت، ارزیابی و پاسخگویی به شکایات ارائه کرد و بر ادامه مسیر توسعه سلامت اداری در این شرکت تأکید کرد.