پنجشنبه, 8 آذر 1403
مشروح خبر :: توجه به بعد آموزشی و نرم‌افزاری اقدامات شرکت‌های آب منطقه‌ای نقطه قوت غرفه شرکت مدیریت منابع آب بود

مدیرکل دفتر مدیرعامل، هیئت مدیره و امور مجلس شرکت مدیریت منابع آب ایران:

توجه به بعد آموزشی و نرم‌افزاری اقدامات شرکت‌های آب منطقه‌ای نقطه قوت غرفه شرکت مدیریت منابع آب بود

مدیرکل دفتر مدیرعامل، هیئت مدیره و امور مجلس شرکت مدیریت منابع آب ایران در حاشیه بازدید از غرفه این شرکت در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب گفت: توجه به بعد آموزشی و نرم‌افزاری اقدامات شرکت‌های آب منطقه‌ای نقطه قوت غرفه شرکت مدیریت منابع آب بود.

مرتضی منشی‌زاده مدیرکل دفتر مدیرعامل، هیئت مدیره و امور مجلس شرکت مدیریت منابع آب ایران با حضور در غرفه این شرکت در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری آب ایران اظهار داشت: همواره نقدهایی به وزارت نیرو مطرح بود که در تأمین آب توجه خود را به حوزه سازه‌ای معطوف کرده است؛ که البته پاسخ‌هایی هم برای آن وجود دارد. ولی از زمانی که وزارت نیرو و بخش آب به این جمع‌بندی رسید که در کنار اقدامات سازه‌ای باید مسائل غیرسازه‌ای و آموزشی را نیز مورد توجه قرار دهد، یک تعادل مناسبی در حال ایجاد شدن است.

منشی‌زاده توجه به بعد آموزشی و نرم‌افزاری اقدامات شرکت‌های آب منطقه‌ای را نقطه قوت غرفه شرکت مدیریت منابع آب در نمایشگاه امسال خواند و خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه امسال و دستاوردهای ارائه شده در غرفه شرکت مدیریت منابع آب نشان داد که بخش آب کشور در ریل درست خود حرکت می‌کند.

مدیرکل دفتر مدیرعامل، هیئت مدیره و امور مجلس شرکت مدیریت منابع آب ایران اضافه کرد: بخش آب کشور نیاز دارد تا یک تعادل پایدار را بین اقدامات سازه‌ای و فرهنگ‌سازی به خصوص از طریق اقدامات آموزش همگانی و جلب مشارکت ذی‌نفعان ایجاد کند.

وی گفت: ممکن است که در شرایط کمبود آب وخشکسالی اقدامات سازه‌ای اجتناب ناپذیر باشد و همانطور که همه می‌دانند در چند سال اخیر نیز کشور با مشکلات کم‌بارشی و افزایش دما و به تبع آن حشکسالی‌های پیاپی روبرو بوده است، اما من خوشبین هستم که عناصرشکل‌گرفته در بخش نرم‌افزاری و آموزشی مسیر رو به رشد و موفقیت‌آمیز خود را طی کند و این موج متوقف نخواهد شد.

منشی‌زاده با تأکید بر ضرورت آگاهی‌بخشی همگانی درخصوص اهمیت مدیریت مصرف آب بیان داشت: حضور شرکت مدیریت منابع آب در اینگونه نمایشگاه‌ها دو پیام دارد. یکی اینکه خود را به عنوان متولی بخش آب معرفی می‌کند و دوم اینکه با ارائه دستاوردهای آموزشی اعلام می‌کند که ما مسئولیت این کار را پذیرفته‌ایم.

وی گفت: امروز دیگر وقت نمایش دادن ماکت نیست. بلکه باید تسلط خود را در ارائه دستاوردها و عملکردها با کمک علم و دانش روز بیش از گذشته نمایان کنیم.

منشی‌زاده با بیان اینکه حضور شرکت مدیریت منابع آب نباید به نمایشگاه‌های سالانه محدود شود، خاطرنشان کرد: باید این حضور را به روش‌های مختلف توسعه داد و از انواع روش‌های تخصصی و به‌روز برای جلب مخاطبان به ویژه نسل جدید بهره‌ گرفت.

کد خبر: 71637
  تاریخ خبر : 1402/11/05
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/11/05
 علی پورخیری
 365