مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت نیرو مطرح کرد؛
به گزارش شبکه خبری آب ایران به نقل از پاون، علیاکبر کاظمی امروز، در دومین جشنواره ارزیابی روابطعمومیهای صنعت آب و برق گفت: روابط عمومی وزارت نیرو در دوره جدید با حمایت وزیر نیرو فعالیتهای خود را در بخشهای مختلف پیش میبرد و تلاش کرده است تا در تعامل مستمر با شرکتها و نهادهای زیر مجموعه بالاترین میزان اثرگذاری را در جریان رسانهای کشور داشته باشد.
مدیرکل روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت نیرو با بیان اینکه روابط عمومی وزارت نیرو هم اکنون به صورت شبانهروزی با روابط عمومیهای زیر مجموعه در ارتباط است و فعالیتهای آنها را پایش و هدایت میکند، افزود: برگزاری جلسات منظم حضوری و برخط و ایجاد ارتباط دو سویه میان روابط عمومی شرکتها با رسانهها از جمله اقداماتی است که با هدف افزایش نقش آفرینی روابط عمومیها در عرصه رسانه دنبال شده است.
کاظمی با مثبت ارزیابی کردن نقش روابط عمومیهای شرکتها در کاهش میزان مصرف آب و برق کشور در سال ۱۴۰۰ بیان کرد: در حالی که در سال گذشته میزان مصرف برق کشور ۴۸ میلیارد کیلووات ساعت عنوان میشد، در سال جاری با وجود افزایش میزان تقاضای جدید بخشهای مختلف به انرژی برق، میزان مصرف برق کشور نسبت به فصل گرم دو سال گذشته کاهش محسوسی داشته است.
وی با اشاره به اتخاذ استراتژیهای کلان و خرد در پیشبرد برنامههای روابط عمومی وزارت نیرو اضافه کرد: در حالی که یکی از سیاستهای اصلی روابط عمومی اطلاعرسانی سریع و دقیق است، اما در برخی موارد مانند حادثه سیل در پایین دست سد امیر کبیر نیاز بود تا با مدیریت فضای رسانهای از بروز هر گونه بحران در جامعه جلوگیری کرد که روابط عمومی در این رابطه توانست فضا را به بهترین شکل مدیریت کند.
مدیرکل روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت نیرو همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش برای افزایش سطح آگاهی عموم جامعه از صنعت آب و برق کشور اشاره کرد و در این خصوص گفت: برگزاری بازدیدهای عمومی از نیروگاهها و دیگر صنایع آب و برق و نیز جلسات مرتب با اصحاب رسانه از جمله اقداماتی است که در این خصوص اجرایی شده است.