مدیرعامل شرکت توانیر:
به گزارش خبرنگار شبکه خبری آب ایران، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در دومین جشنواره ارزیابی روابط عمومیهای صنعت آب و برق که در وزارت نیرو برگزار شد، با بیان اینکه عبور موفقیتآمیز از پیک مصرف برق است در تابستان ۱۴۰۱ میسر نبود مگر با کمک روابط عمومیها اظهار داشت: اقدامات اثربخش در این حوزه باید تقویت شود تا نقش روابطعمومیها عیان شود.
وی با بیان اینکه دوره روابطعمومی صرف گذشته و اکنون دوره مهندسی و روابطعمومی است، گفت: این بدان معناست که باید شناخت خود از اوضاع پیرامونی را تکمیل کنیم. این شناخت صرف فعالیتهای ما نیست و باید سبدی جامع از اخبار بیرونی، اخبار کشور و وزارتخانه و شرکتهای مربوطه تهیه کرد.
رجبی مشهدی با بیان اینکه خوشبختانه اقدامات مثبتی در اقصی نقاط ایران انجام میشود، اضافه کرد: باید روابط عمومیها در تولید محتوای مشترک و نشر بیشتر تولیدات و تولید اخبار مثبت به یکدیگر کمک کنند.
مدیرعامل توانیر بیان داشت: به معنی که به دلیل محدودیت در زمان و منابع مالی، باید قاعده ۲۰-۸۰ را رعایت کنیم؛ یعنی با ۲۰ درصد ظرفیت، ۸۰ درصد اهداف محقق شود. بنابراین اگرچه رسانه ملی، رسانههای مکتوب و شبکههای اجتماعی ابزارهایی هستند که در اختیار روابط عمومی قرار دارد اما باید ارزیابی شود که کدام یک از این ابزار اثربخشتر است تا این سرمایه زمانی و مالی که در اختیار است به نحو مطلوب استفاده شود.
وی تأکید کرد: مخاطب باید بداند که آب و انرژی که در اختیار دارد، بسیار مهم است. این آگاهی در همراهی مردم با اهداف ما به خصوص در دوره اوج مصرف به منظور کاهش مصرف بسیار موثر خواهد بود.
رجبی مشهدی اضافه کرد: وزارت نیرو در تلاش است که در سبد تولید برق کشور، انرژیهایی تجدید پذیر به خوبی دیده شود اما اطلاعات مردم از این انرژی حداقلی است. در بخش روابط عمومی باید با تولید محتواهای کوتاه، موجز و اثربخش اطلاعرسانی کامل و موثری در این حوزه در جامعه صورت گیرد.
وی گفت: باید به انرژیهای تجدیدپذیر و مصرف بهینه توجه ویژه شود و پیشنهاد تعیین سخنگو برای این بخش را به وزیر نیرو خواهم داد.
مدیرعامل توانیر تصریح کرد: برخی روابط عمومیها وقت خود را صرف مدیرعامل میکنند اما باید در حوزههای مختلف تولید محتوا و توزیع صورت گیرد تا بتوان مردم را با اهداف وزارت نیرو همراه کرد.