
از سوی مهندس حاجرسولی ها در مراسم نکوداشت کتاب کتاب "انسان و محیطزیست" اعلام شد:

مهندس حاج رسولیها با ذکر این نکته که امروز و این مراسم را روزی ویژه برای دوران کاری خودم و منابع آب کشور تلقی میکنم؛ تصریح نمود: تا اوایل دهه 80 و حتی چند سال قبل، برای عموم مردم، وزارت نیرو و مدیریت منابع آب کشور عمدتاً یادآور اقدامات صرفاً مهندسی و ساختوسازسد و امثال آن بود. اما در سالهای اخیر تغییر رویکرد در این رابطه ضروری به نظر رسید و مباحث آگاهی بخشی و آموزش، اولویت جدی پیدا نمود.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، طرح نجات آب دانشآموزی(داناب) را بارزترین و مهمترین اقدام انجامشده در حوزه آب کشور در این رابطه دانست که با پیگیریهای جدی در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 دنبال شده و در ادامه آن و بهعنوان میوه این طرح داناب، در سال گذشته، در فصل اول کتاب"انسان و محیطزیست" مباحث سواد آبی بهصورت زیربنایی و اساسی در برنامه تدریس رسمی قرارگرفته است. ایشان با اشاره به اهمیت این امر در سازگاری با کمآبی، بیان داشت: "در دوران مدیریتیام حدود پنجاه- شصت سد ساخته و به بهرهبرداری رسیده. اما اگر بتوانیم این حرکت آموزشی را نهادینه کنیم، مهمترین اقدام حوزه کاریم خواهد بود."
در ادامه مهندس حاج رسولیها از آمادگی برای کمک به بازنگری و گسترش محتوای تهیهشده فعلی، برنامه منسجم حوزه آب در کل کشور برای آموزش معلمان و مدرسان این کتاب، برنامه حمایتی شرکتهای آب منطقهای در فراهم آوردن امکان بازدیدهای علمی برای معلمان و دانشآموزان و دوره جدیدی از آموزشهای آبی با محوریت کتاب"انسان و محیطزیست" بهویژهموضوع آبهای زیرزمینی، خبر داد و تصریح کرد " از روابط عمومی منابع آبایران و شرکت آب منطقهای تهران خواستهام تا با کمک علمی مشاور امور اجتماعی آب، شرکت آبانگاه، برنامهریزی محورهای بالا را دنبال کنند و شخصاً آن را پیگیری خواهم کرد، تا در کل کشور نهادینه شود."
پس از سخنرانی ایشان، آقای دکتر موسوی سرپرست دفتر آموزش سازمانحفاظت محیطزیست، آقای دکتر امانی تهرانی، دبیر کل دفتر تألیف کتابهای درسی، به بیان دیدگاههای خود در رابطه با مسائل مرتبط با کتاب و زمینههای گسترش آن، پرداختند. دکتر امانی تهرانی بیان داشت که دست همه یاری گران به حمایت این کتاب را به گرمی میفشارد.
شایانذکر است در ابتدای این مراسم، استاد پیشکسوت محیطزیست و رئیس انجمن ارزیابی محیطزیست ایران، آقای دکتر مخدوم، اولویت کلیدی آموزشهای محیطزیستی را تشریح نمود و پایه یازدهم تحصیلی را بهترین مقطع برای آموزش در وسعت و کلیت محیطزیست دانست.
در پایان مراسم پسازآنکه تعدادی از مدیران و دانش آموزان، از تجارب خود در کلاسهای کتاب "انسان و محیطزیست"در سال تحصیلی اخیر گفتند، از مؤلفین کتاب تقدیر شد.
 
 
 
 
