به گزارش شبکه خبری آب ایران به نقل از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، مسعود صادقی، در پایان عملیات اجرایی در ایستگاههای هیدرومتری «حرمله»، «آریوبرزن» و «پل فلور» اظهار کرد: این پروژه با هدف ارتقای زیرساختهای پایش منابع آب و طبق دستور کار ابلاغی از سوی سازمان آب و برق خوزستان و با هماهنگی معاونت حفاظت و بهرهبرداری از منابع آب اجرایی شد.
صادقی در تشریح جزئیات این عملیات گفت: اقدامات انجام شده در این ایستگاهها شامل لایروبی گسترده، نیزدایی، بوتهکنی، درختزنی، شیبزنی در مقاطع بالادست و پاییندست و همچنین پاکسازی زیر پلهای تلهفریک ایستگاهها بوده است که تمامی مراحل با استفاده از ماشینآلات سنگین (بیل مکانیکی) با موفقیت به پایان رسید.
وی در ادامه با تأکید بر اهمیت استمرار پایش دقیق منابع آبی، افزود: بهبود شرایط بهرهبرداری، تسهیل در فرآیند اندازهگیری و پایش دقیق دادههای هیدرومتری رودخانهها و نهایتاً آمادهسازی ایستگاهها جهت عملکرد مطلوب و ایمن در شرایط مختلف هیدرولوژیک، از اهداف اصلی اجرای این عملیات بوده است.
مدیرعامل شرکت عمران نیرو خوزستان صبا خاطرنشان کرد: با تکمیل این عملیات، پایداری و دقتِ دادههای حاصل از ایستگاههای مذکور افزایش یافته که نقش مؤثری در مدیریت بهینه منابع آب در حوضههای آبریز مربوطه خواهد داشت.