به گزارش شبکه خبری آب ایران به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقهای یزد، محمد حسین باقری مدیر حوزه هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت، در نشستی با حضور رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری (فاو) یزد اظهار کرد: برنامهریزی و پیادهسازی برنامههای متنوع با هدف آگاهسازی و شفافسازی بین مردم استان میتواند سرلوحه کار ما قرار گیرد.
وی افزود: مردم استان یزد که همواره در طول تاریخ در قناعت و مدیریت مصرف آب، سرآمد بودهاند با توجه به شرایط خاص سال آبی امسال با صرفه جویی در مصارف خود کمک شایانی برای عبور از این بحران خواهند نمود.
وی تصریح کرد: میزان بارندگی در استان یزد نسبت به سال گذشته تقریبا ۴۰ درصد کاهش یافته و اثرات آن در استان مخصوصا با افزایش گرمای هوا و استفاده از کولرها در منازل و ساختمانها بسیار مشهود خواهد بود.
وی همچنین اظهار داشت: آموزش و فرهنگسازی در حوزه آب در این شرایط کم آبی، بیش از گذشته باید مورد توجه و ملاحظه قرار بگیرد و تحقق آن، نیازمند یاری و همراهی همه دستگاهها و ارگانهای مربوط است.
باقری همچنین اظهار داشت: شهرداری و مخصوصا سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی (فاو) یزد همیشه یاریگر شرکت آب منطقهای بوده است و امسال انتظار همکاری و پیگیری ویژهتر وجود دارد.
تقوی کولیوند مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقهای یزد نیز در ادامه تاکید کرد: یکی از بزرگترین برنامههای این شرکت در زمینه فرهنگسازی مدیریت مصرف آب، رویداد سپاس آب است که سومین دوره استانی و اولین دوره ملی آن در سال جاری برگزار میگردد و شهرداری میتواند کمکهای بسیار موثری در این زمینه داشته باشد.
وی همچنین در پایان تاکید کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری (فاو) میتواند با استفاده از کلیه ظرفیتهای خود و تولید محتوا در قالبهای مختلف از جمله کلیپ و موشن گرافی و انتشار آنها در فضای مجازی جهت فرهنگسازی مدیریت مصرف آب اقدام نماید.