
به گزارش خبرنگار شبکه خبری آب ایران، عباسعلی کیخایی سرپرست دفتر امور اجتماعی و روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار کرد: در جلسه روز گذشته امور آب وزارت نیرو که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، گزارشی از اقدامات صورتگرفته در حوزه اطلاعرسانی و مدیریت افکار عمومی در فروردینماه ۱۴۰۴، بهویژه در موضوع مدیریت چالش آبی میان استانهای اصفهان و یزد، ارائه شد.
وی با اشاره به بخشی از محتوای این گزارش گفت: در این دوره، بیش از ۶۰۰ خبر و گزارش خبری و تحلیلی توسط وبسایت و کانال شبکه خبری آب ایران و وبسایت و کانال خبری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پیرامون وضعیت منابع آبی، پروژههای آبرسانی و موضوعات آموزشی و آگاهیرسانی منتشر شد. همچنین ۳۹ تیزر آموزشی در حوزههای مختلف از جمله بخش خانگی و کشاورزی در صداوسیما و فضای مجازی تولید و پخش شد.
کیخایی افزود: کمپینهای آگاهیبخشی و آموزشی با مشارکت چهرههای مؤثر اجتماعی، ورزشی و رسانهای از جمله برنامههای شاخص این دوره بودند. کمپینی همچون "خانهتکانی بهاری" در فضای مجازی توانست پیام صرفهجویی در مصرف آب را به شیوهای خلاقانه به عموم مردم منتقل کند.
سرپرست دفتر امور اجتماعی و روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران، همچنین از راهاندازی شبکه هماهنگ اطلاعرسانی بحران آب (شهاب) و طراحی پویش ملی مدیریت مصرف آب به عنوان اقدامات پیشرو یاد کرد و گفت: این پویش در سه فاز طراحی شده و هدف آن افزایش آگاهی عمومی، تغییر رفتار مصرفی و حفظ امنیت روانی جامعه در شرایط کمآبی است.
کیخایی در پایان بیان داشت: از تلاشهای ارزشمند همکارانم در شرکت مدیریت منابع آب ایران و همچنین همراهی و همکاری سازنده مجموعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در اجرای این برنامهها و تهیه گزارش نهایی، صمیمانه قدردانی میکنم.