مدیرعامل شرکت آب منطقهای:
به گزارش شبکه خبری آب ایران به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقهای، فردوس کریمی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت با اشاره به مصرف بیرویه آب در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: فرهنگسازی گام بسیار مهمی در کنترل مصرف بیرویه آب به شمار میآید اما متأسفانه در مواردی مشاهده میشود که در ردههای بالای جامعه نیز آشنایی با مدیریت مصرف آب وجود ندارد.
وی افزود: امروز هر انسانی که قصد زندگی در جامعه را دارد باید به برخی آمار و اطلاعات مجهز باشد برای مثال افراد برای زندگی در یک استان مانند چهارمحال و بختیاری که دارای پیشزمینه کشاورزی است باید اصول مدیریت مصرف، الگوی کشت و... را بشناسند.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امروزه براساس قواعد الگوی کشت، یک منطقه کم آب و بیابانی به کشت سیبزمینی که یک محصول آببر است اختصاص پیدا نمیکند.
کریمی به اهمیت بالای کشاورزی و مدیریت مصرف آب اشاره کرد و گفت: فعالیتهای مرتبط با این دو حوزه باید از حالت سنتی و غیرحرفهای خارج شود و اقدامات متناسب با شرایط اقتصادی، میزان عرضه و تقاضا باشد.
وی با اشاره به پروژههای آبرسانی بزرگ اجرا شده در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: سد باباحیدر یکی از این پروژههای بزرگ به شمار میآید که فصل آبگیری آن فرا رسیده است درواقع با توجه به دبی رودخانه سراب که در بالادست این سد قرار دارد اگر دریچههای سد بسته شود فرایند آبگیری تا تراز نرمال سد از اوایل آذر تا آخر فروردین انجام میشود.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تصفیه خانه سدها بر اساس آنالیز آب بالا دست طراحی و در مدار بهره برداری قرار می گیرد، که در سد بابا حیدر این کار صورت گرفته و مراحل مناقصه تصفیهخانه مذکور عن قریب انجام میشود.
کریمی تصریح کرد: سد شهدا چشمه علی، سد آقبلاغ، خط انتقال باباحیدر به جونقان و... از دیگر پروژههای بزرگ و نیمهتمام چهارمحال و بختیاری بودند که امروز درحال انجام هستند.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه رفتار و فرهنگ سازمانی، مدیریت و مشارکت نقش بسیار مهمی در پیشرفت یک سازمان دارد، یادآور شد: تمامی نیروهای این شرکت بالاترین حد از توان خود را به کار گرفتند و صادقانه تلاش کردند تا امور به بهترین نحو انجام شوند.
وی بیان کرد: امروز شرکت آب منطقهای چهارمحال و بختیاری یکی از شرکتهای پیشران وزارت نیرو است و رسیدن به این سطح با تلاش مدیران و حمایتهای مقامات استانی و وزارت نیرو محقق شده است.
کریمی افزود: ما همچنان باید رسالت وزارت نیرو را در ارایه خدمات مناسب به مردم شریف استان چهارمحال و بختیاری به جا آورده و شأن و منزلت وزارت نیرو حفظ شود.
وی همچنین کارکنان را به پاسخگویی به موقع و مناسب به شهروندان توصیه کرد.