در چهارمین جشنواره روابطعمومیهای کشور؛

به گزارش خبرنگار شبکه خبری آب ایران، چهارمین جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی به همت موسسه روابطعمومی آرمان و با همکاری خانه روابط عمومی ایران، انجمن بینالمللی روابط عمومی و سایر تشکلها و سازمانها در سالن همایشهای بینالمللی صداوسیما و با حضور محمدجعفر قائم پناه معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، شب گذشته با معرفی و تقدیر از برگزیدگان این دوره به کار خود پایان داد.
در این مراسم از دفتر امور اجتماعی و روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران به دلیل اهتمام ویژه به توسعه و پیشبرد اهداف مسئولیت اجتماعی به عنوان «سفیر برتر مسئولیتهای اجتماعی» با اهدای لوح یادبود، مورد تقدیر قرار گرفت.
همچنین در چهارمین جشنواره روابطعمومی و مسئولیتهای اجتماعی، لوح «نشان عالی مسئولیت اجتماعی» توسط معاون اجرایی رئیس جمهور به «محمدحسین رنجبران» مدیرکل روابط عمومی و امور اجتماعی شرکت مدیریت منابع آب ایران اعطا شد.
گفتنی است، شاخصهایی همچون پاسخگویی، شفافیت، رفتار اخلاقی، رعایت منافع ذینفعان و رعایت حاکمیت قانون از سنجههای ارزیابی مسئولیت اجتماعی در سازمانهاست.
در همین پیوند روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران با اجرای برنامههای ارتباطی ویژهای همچون طرح مدیریت مشارکتی منابع آب، سواد آبی، طرح دانشآموزی نجات آب (داناب) برنامه اطلاعرسانی و آگاهیبخشی طرح احیا و تعادلبخشی منابع آب زیرزمینی، ارتباط منظم و مستمر با رسانهها و شفافیت فعالیتها از طریق سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، توانسته است اقدامات قابل توجهی را به انجام رساند.
نقش تعینکننده روابطعمومیها در ایجاد وفاق ملی
محمدجعفر قائمپناه عصر دیروز در چهارمین دوره جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی (برند خوب) که به همت موسسه روابطعمومی آرمان و با همکاری خانه روابط عمومی ایران، انجمن بینالمللی روابط عمومی و سایر تشکلها و سازمانها در سالن همایشهای بینالمللی صداوسیما برگزار شد، اظهار داشت: راهبرد دولت چهاردهم ایجاد همدلی و وفاق و ارتقای منابع انسانی و سرمایه اجتماعی کشور است و در این راستا روابطعمومیها نقش تعیینکنندهای برعهده دارند.
وی افزود: احیای و تقویت امید مردم به آینده کشور از دیگر سیاستهای دولت است که باید با کمک روابطعمومیها محقق شود.
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: صداقت باید مهمترین دغدغه روابطعمومیها باشد. در این دولت نباید تعریف و تجمید کاذب وجود داشته باشد. سازمانها باید با مردم براساس صداقت واخلاق رفتار کنند و دنبال احقاق حق و حقوق آنان باشند.
قائم پناه با اشاره به اینکه روابطعمومیها باید به مسئولیتپذیری درسازمانها کمک کنند، گفت: روابط عمومیها باید با نوآوری و خلاقیت بسترکارایی و بهرهوری سازمان را نیز افزایش دهند. جلب رضایت مردم خود یک مسئولیت اجتماعی است که برعهده روابطعمومیها در سازمانهاست.
عرص کنونی، عصر مسئولیت اجتماعی است
هوشمند سفیدی رئیس خانه روابط عمومی ایران و دبیر جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی نیز در مراسم اختتامیه این رویداد اظهار داشت: امروز روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی به قدری اهمیت یافتهاند که بعضاً عصر کنونی را هم «عصر روابط عمومی» و هم «عصر مسئولیت اجتماعی» نامگذاری کردهاند.
وی افزود: سازمانهایی که به روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی کم توجهی کنند و یا آنها را در حد بایسته و شایستهای به کار نگیرند، مستعد ناکامی هستند، زیرا علاوه بر ناتوانی در انعکاس و تبیین، از امکان همراهی جامعه محروم خواهند ماند.
سفیدی تأکید کرد: در صورت عدم کاربرد روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی، سرمایه اجتماعی سازمانها و شرکتها و به تبع آن، جامعه دچار کاهش و فرسایش میشود و در این صورت، فرآیند نیل به توسعه با مانع جدی روبهرو خواهد شد.
وی ضرورت توجه دولت به مسئولیت اجتماعی مورد تأکید قرار داد و پیشبینی کرد که در دولت وفاق ملی، روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی در بهترین جایگاه قرار خواهند گرفت، زیرا وفاق ملی بدون آنها، دو شرط ضروری را از دست میدهد.
دبیر جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی، با اشاره به رابطه درهم تنیده بین این دو، بهترین بستر برای اعتلای مسئولیت اجتماعی را روابط عمومی ارزیابی کرد و خواستار اجرای الگوی دو سویه متقارن در روابط عمومی کشور شد.
سفیدی در پایان اعلام کرد: بیستمین دوره سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی با موضوع بررسی کارکردها و نحوه کمک روابط عمومی به تحقق وفاق سازمانی، ملی و جهانی در اواخر آذر ماه در تهران برگزار خواهد شد.
مسئولان، به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
دکتر ناتاشا پالوویچ رئیس بینالمللی روابط عمومی در پیامی به چهارمین جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی گفت: توصیه من به مسئولان این است که به مسئولیت اجتماعی خود در این حوزه عمل کنند و برنامهریزیهای جدیدی را در این زمینه انجام دهند.
وی افزود: آنچه که ما باید ایجاد کنیم، یک اقتصاد و یک جامعه موفق و طبیعت سالم است و باید به ایده تغییر و استفاده از ارتباطات برای ارزیابی ایجاد یک برنامه جدید و اهتمام از این و برای ایجاد پایداری مطمئن شدیم که اقدامات ما تاثیرات لازم را در پی خواهد داشت.