به گزارش شبکه خبری آب ایران به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای البرز، داود نجفیان؛ مدیرعامل شرکت به عنوان یکی از برگزارکنندگان اصلی این پویش در جمع خبرنگاران گفت: کودک الگوی رفتاری خود را از بزرگترها میگیرد اما این بار میخواهیم با هدف قرار دادن کودکان، خانوادهها را با موضوعات مربوط به فرهنگسازی مصرف بهینه آب آشنا کنیم.
وی با تاکید بر اینکه آموزش کودکان و نوجوانان بهدلیل اثرپذیری بالا، اهمیت ویژهای دارد اظهار داشت: ایران در منطقه آب و هوایی خشک و نیمه خشک واقع شده و متوسط بارندگی در آن حدود یک سوم متوسط جهانی است و به رغم کمبود جدی آب در سطح کشور، هنوز بخش اعظمی از جامعه از خطر کم آبی آگاهی درست و دقیق ندارند.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای البرز افزود: بند چهار سیاستهای ابلاغی اصلاح الگوی مصرف به آموزش روشهای بهینه مصرف در کلیه پایههای آموزش عمومی تاکید دارد و با همین هدف بنا داریم با آموزش مشارکتی، تلاش خود را در راستای کاهش مصرف آب در سطح خانوادهها، انجام دهیم.
نازنین قادری؛ مدیر مارکتینگ شرکت رنگ نیپون با بیان اینکه رنگهایی که در اختیار پویش نجات قطرهها قرار میگیرد، دوستدار محیط زیست است، ادامه داد: یکی از دغدغههای اصلی شرکت رنگ نیپون، فرهنگسازی و عمل به مسئولیت اجتماعی است و از این رو علاوه بر تامین رنگ و لوازم نقاشی، با بر عهده گرفتن بخش دیگری از هزینههای برگزاری پویش، برای ایجاد فضای شاد و صمیمانه و در عین حال علمی و آموزشی برای کودکان و نوجوانان تلاش میکنیم.
نسترن کیوانپور؛ بنیانگذار و مدیر اجرایی پویش نجات قطرهها نیز تاکید کرد: ما در این پویش سعی میکنیم با استفاده از روشهای شاد و سرگرمکننده برای فرهنگسازی میان کودکان، تاثیرگذاری آن را به مراتب افزایش دهیم. چرا که برگزاری جشنها و جشنوارههای شاد برای کودکان، فرصتی مناسب برای آموزش ضمن تفریح و سرگرمی ایجاد میکند.
وی افزود: با استفاده از روشهای خلاقانه و شاد، میتوان فرهنگسازی در سنین پایین را به امری لذتبخش و موثر تبدیل و به این ترتیب، نسلی آگاه، مسئولیتپذیر و متعهد به ارزشهای انسانی تربیت کرد.