به گزارش شبکه خبری آب ایران به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقهای یزد، جواد محجوبی مدیرعامل این شرکت گفت: رسانهها باید بتوانند مسئله آب را به عنوان یک مسئله علمی به زبانی عام و قابل فهم به سطوح جامعه منتقل کنند تا موضوع آب به انـدازه کافی مـورد توجه رسانه قـرار گیرد؛ به عبارت دیگر برنامه این است که با برجستهسازی رسانهای، بتوان در فضای عمومی درباره موضوع آب گفتوگو شکل داد.
وی تصریح کرد: رسانههای استان موظفاند، جامعه، مردم و مسئولان را نسبت به مسئله آب حساس کنند و در حوزه منابع آب جریان ساز باشند.
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقهای یزد، با بیان اینکه دغدغه اصلی استان یزد مسئله آب است، افزود: رسانهها کمک کنند تا مردم با دریافت درست اطلاعات و اخبار، در زمینه آب استان مطالبهگر باشند.
وی همچنین ابراز کرد: منابع آب زیرزمینی به دلیل اینکه دیده نمیشود، جامعه نمیتواند حس درستی نسبت به آن داشته باشد.
این مقام مسئول در ادامه گفت: در سالهای گذشته ورودی و تزریق آب به سفرههای آب زیرزمینی و آبخوانها با برداشت آب تناسب نداشته و باعث افت سفرههای آب زیرزمینی در همه استان شده است.
وی در پایان از همه مردم، بهره برداران و کشاورزان درخواست کرد با مدیریت مصرف و افزایش بهرهوری از منابع آب زیرزمینی، به تعادل بخشی و احیا این منابع کمک کنند.