به گزارش شبکه خبری آب ایران به نقل از روابط عمومی آب منطقهای هرمزگان، سامانه تلفنی ۱۸۱۱ این شرکت به منظور تسهیل در دریافت گزارشات مردمی در حوزه منابع آب استان در اختیار مردم شریف استان قرار دارد.
مردم میتوانند گزارشهای خود در خصوص حفرچاه غیرمجاز، کف شکنی، لایروبی و بهرهبرداری غیرمجاز از چاه، آبفروشی و انتقال غیرمجاز آب، برداشت آب با موتورپمپ غیرمجاز از رودخانهها، کانالها و شبکههای آبیاری و زهکشی، تصرف و ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانهها، ساخت، نگهداری، حمل و تردد دستگاههای حفاری غیرمجاز را از طریق این سامانه اعلام کنند.
حفاظت و صیانت از منابع آب زیرزمینی بهمنظور استفاده نسلهای آتی و جلوگیری از تخریب محیط زیست وظیفه همه هماستانیها و شهروندان است؛ لذا مردم در صورت مشاهده تخلف در زمینه منابع آب میتوانند با سامانه تلفنی ۱۸۱۱ تماس گرفته و یا با مراجعه حضوری به ادارات امور آب شهرستانها گزارشهای خود را ارائه داده تا کارشناسان این شرکت سریعا به محل مراجعه و اقدام های لازم را برای توقف عملیات و اعمال قانون را به عمل آورند.
سامانه ۱۸۱۱ به صورت شبانهروزی آماده دریافت گزارشات مردمی است.