مدیرکل دفتر امور اجتماعی و روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران:
به گزارش شبکه خبری آب ایران، محمدرضا عزیزپور در حاشیه اولین نشست مشترک اعضای شورای راهبری روابط عمومی بخش آب کشور متشکل از مدیران روابط عمومی شرکتهای آب منطقهای اصفهان، قزوین، خراسان رضوی و همدان که با حضور مدیران روابط عمومی شرکتهای آب منطقهای هرمزگان، کرمان، بوشهر و فارس در سالن جلسات شرکت آب منطقهای هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: این نشست با هدف همفکری و بررسی عملکرد روابط عمومی شرکتهای آب منطقهای جنوب کشور برگزار شد.
وی ادامه داد: در این نشست مدیران روابط عمومی شرکتهای آب منطقهای هرمزگان، کرمان، بوشهر و فارس اقدام به ارائه گزارش عملکرد، پیشنهادات و چالشهای خود کردند تا ضمن بررسی در شورای راهبری روابط عمومی برای حل چالشها و تقویت نقاط قوت تدابیری اندیشیده شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب با ذکر این نکته که مدیران روابط عمومی در سازمانها باید برای ارتقاء جایگاه خود تلاش کنند، بیان داشت: مدیران روابط عمومی میتوانند با اقناع درون سازمانی و انجام اقدامات موثر برون سازمانی در راستای تحقق اهداف شرکت و وزارت نیرو تلاش کنند.
عزیزپور برنامهریزی را یکی از مهمترین ارکان و وظایف روابط عمومیها دانست و تصریح کرد: تدوین برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای روابط عمومی یک الزام است چراکه با برنامهریزی میتوان از ایجاد روزمرگی و یکنواختی جلوگیری کرد؛ از طرفی این امر باعث تسهیل امور مربوط به پیگیری برای دریافت اعتبارات هم خواهد شد.
وی ضمن تاکید بر استفاده و بهرهگیری از ظرفیت معاونت پیشگیری قوه قضائیه برای پیشبرد امور، خاطرنشان کرد: روابط عمومیها نباید وظایف و مسئولیتهای خود را فقط به اطلاع رسانی محدود کنند بلکه باید با انجام اقدامات علمی و اصولی در حوزه فرهنگسازی و امور اجتماعی برای اقناع افکار عمومی در امور حاکمیتی و گفتمان سازی در حوزه آب تلاش کنند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب با ذکر این نکته که تولید محتوا در روابط عمومیهای صنعت آب از اهمیت بالایی برخوردار است، ابراز داشت: استانها باید از ظرفیتهای تبلیغاتی و محتوایی یکدیگر استفاده کنند که برای تحقق این امر میتوان سامانههای «آرشیو آنلاین» را برای هر قطب و یا به صورت یکپارچه کشوری راهاندازی کرد تا محتوای تولیدی در استانها به صورت طبقهبندی شده در اختیار تمام مدیران روابط عمومی شرکتهای آب منطقهای کشور قرار گیرد و تبادل محتوا صورت بگیرد.
عزیزپور ضمن تاکید بر اهمیت و لزوم بازنگری در ارزیابی روابط عمومیهای صنعت آب کشور، اظهار کرد: امروز شاخصهای ارزیابی روابط عمومیها پس از شنیدن برنامهها و چالشهای مدیران روابط عمومی در استانها بررسی شد تا اقدامات لازم برای تدوین این شاخصها در آیندهای نزدیک انجام شود.