به گزارش شبکه خبری آب ایران ،" محمدمهدی جوادیان زاده" مدیرعامل این شرکت با تشکر از اصحاب رسانه که در جریانات اخیر و مشکلات تامین آب شرب استان، همگام با هم با کمترین حاشیه و با حفظ اصالت و نجابت خود، کارشناسانه موضوع را مورد تحلیل و بررسی قرار دادند گفت:خوشبختانه ما در انعکاس اخبار در مواقع حساس هیچگونه نگرانی نداریم.
وی با بیان اینکه بحث مسئولیت اجتماعی و مدیریت مصرف در حوزه آب و برق بسیار مهم می باشد گفت: مسئولیت اجتماعی ما و رسانه ها در مقابل مردم و مسئولیت مردم در مقابل منابع محدود آبی باید به صورت شفاف بیان شود و ما در این موضوع مهم چشممان به رسانه ها و قلم توانای آنهاست.
جوادیان زاده با اشاره به تدوین و ابلاغ سند سازگاری با کم آبی به عنوان راهکاری برای به صفر رسیدن افت سطح کلیه آبخوانهای استان تا افق ۱۴۰۵ خاطرنشان کرد: حیات و ممات استان یزد بستگی به آب دارد و باید مدیریت مصرف آب و مصرف بهینه انرژی به طور جدی و هوشمندانه در دستور کار قرار گرفته و در حوزههای صنعت، شرب و کشاورزی به گونهای متفاوت از گذشته رفتار شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای نیز در این نشست با قدردانی از همراهی رسانه ها در پوشش اخبار صنعت آب و برق مهم ترین هدف این دوصنعت را برقراری تعامل دوسویه بین مسئولان و مردم دانست و افزود: خبرنگان می توانند چالش های صنعت آب و برق را به گوش مردم و مشکلات و دغدغه های مردم را نیز به گوش مسئولان برسانند.
"ابوالفضل اسدی" با اشاره به شرایط سخت و بحرانی وضعیت آب و برق کشور افزود: همه کشور، چه مردم و چه مسئولین باید تمام تلاش خود را برای مدیریت مصرف و استفاده بهینه از منابع، به کار گیرند و چه خوب است که ما مسئولین از خودمان و اجرای بهینه سازی مصرف و الگو سازی را در دستگاههای اجرایی، شروع کنیم.
وی همچنین ضمن تشریح جزییات اجرای طرح بهینه سازی مصرف خانه به خانه به عنوان یکی از راهکارهای اثرگذار کاهش مصرف برق و آب در تابستان ۱۴۰۰، یادآور شد: بهینه سازی مناسب ساختمان از نظر انرژی باید با همکاری دیگر دستگاهها و تعامل مناسب رسانهها به یک دغدغه و فرهنگ تبدیل شود.
مجید دهقان مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه این مسابقه در حوزههای بازنشر و تولید خبر، سوژه یابی و تولید گزارش، مصاحبه و عکس برگزار شد، خاطرنشان کرد: در ارزیابی این مسابقه، حوزههای عملکرد رسانهها به گروههای مختلف سایتهای خبری، سرپرستی روزنامههای سراسری، خبرگزاریها، عکاسان خبری و روزنامههای محلی تقسیم شده و پس از امتیاز بندی تولیدات، مقامهای برتر این مسابقه مشخص شدند.
گفتنی است در این مسابقه که توسط شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان یزد و با همکاری خانه مطبوعات رسانههای استان برگزار شد، به بیشترین تولیدات رسانهای صنعت آب و برق در گروههای مختلف جوایز نقدی اهدا شد و بر این اساس زینب زارع مقام نخست در گروه چند رسانهایها، علی مشیرینیا رتبه اول در گروه سایتهای خبری، بهناز عسکری مقام نخست در گروه سرپرستی روزنامههای سراسری، کاظم شاملو رتبه نخست در گروه خبرگزاریها و مجید دهقانیزاده مقام نخست گروه عکاسان خبری را از آن خود نمودهاند.
در پایان این نشست نیز اصحاب رسانه حاضر در جمع به بیان نظرات و پیشنهادها و طرح سوالات خود در حوزههای مختلف پرداختند.