چهارشنبه, 14 آذر 1403
مشروح خبر :: دومین دوره آموزشی آشنایی با نظام رسیدگی به تخلفات اداری در شرکت آب منطقه ای مرکزی برگزار شد

دومین دوره آموزشی آشنایی با نظام رسیدگی به تخلفات اداری در شرکت آب منطقه ای مرکزی برگزار شد

دومین دوره آموزشی کاربردی آشنایی با نظام رسیدگی به تخلفات اداری تحت عنوان آشنایی با وظایف و اختیارات و دستگا ه های نظارتی و قانون رسیدگی به تخلفات اداری در روزهای چهارم و پنجم آبان ماه سال جاری از ساعت 8 صبح الی 16 عصر در سالن جلسات شرکت آب منطقه ای مرکزی برگزار شد.

به گزارش شبکه خیری آب ایران،  این دوره بصورت ویدئوکنفرانس درسطح سازمانی مدیر عامل، معاونین، مدیران ارشد، میانی، پایه و کارشناسان با پست های حساس به تعداد 50 نفر در دو روز و با رعایت کامل و دقیق دستورالعمل های بهداشتی و سایر ضوابط و مقررات مربوطه آموزشی برگزار شد.

رئیس اداره هماهنگی هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان شرکت مدیریت منابع آب که وظیفه تدریس دوره آموزشی مذکور را برعهده داشت،گفت: در این دوره ها که به منظور پیشگیری از ارتکاب تخلفات اداری طراحی گردیده ، کارکنان باخطرات وقوع تخلفات اداری و تبعات و آثار آن آشنا می شوند.

محمد رضا علیمرادی با اشاره به اینکه اطلاع به موقع و ارتقای کمی و کیفی سطح آگاهی های عمومی کارکنان دولت یکی از اهداف اصلی برگزاری این دوره است، افزود: ناامن نمودن محیط برای متخلفین، برجسته نمودن قبح تخلف اداری، افزایش هزینه ارتکاب تخلف اداری و جلوگیری از استفاده ابزاری از هیئت، از دستاوردهای این دوره آموزشی است.

علیمرادی با اشاره به این که  برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی تاثیر مثبتی در فساد ستیزی و ارتقای سلامت اداری و کاهش شکایت و تخلفات اداری دارد، افزود: آگاهی مردم از حقوق و تکالیف خود در قبال یکدیگر و همچنین در قبال دستگاه اجرایی مانع تضییع حقوق آنان و نیز زیاده خواهی احتمالی مردم در مراجعه به دستگاه های اجرایی و طرح شکایت و ادعاهای احتمالی می شود.

رئیس اداره هماهنگی هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان شرکت مدیریت منابع آب ادامه داد: تخلف اداری طبق تعریف قانونی عبارت است از ارتکاب اعمال و رفتار نادرست توسط مقام مستخدم و عدم رعایت نظم و انضباط اداری که منحصر به موارد مذکور در قانون رسیدگی به تخلفات اداری می باشد و به دو دسته قصور و تقصیر تقسیم می شود .

وی انواع تخلفات اداری را بالغ بر 38 مورد برشمرد و اظهار داشت : اعمال و رفتار خلاف، نقض قوانین و مقررات، ایراد تهمت و افترا، اخاذی، اختلاس ، ترک خدمت، تکرار در تاخیر، تسامح در حفظ اموال، غیبت غیرموجه و سوءاستفاده از مقام و... مهمترین عناوین تخلفات ادارای را شامل می شوند .

علیمرادی با تاکید بر ضرورت تکریم  ارباب رجوع توسط کارمندان دولت  و اهمیت احترام متقابل اربابان رجوع به کارمندان گفت : کارمندان دستگاه های اجرائی موظف هستندکه وظایف  خود را با دقت ، سرعت ، صداقت ، امانت ، گشاده رویی ، انصاف و تبعیت از قوانین و مقررات عمومی  و اختصاصی دستگاه مربوطه انجام دهند و در مقابل عموم مراجعین به طور یکسان و دستگاه ذی ربط پاسخگو باشند ، هرگونه بی اعتنایی به امور مراجعین و تخلف از قوانین و مقررات عمومی ممنوع می باشد و ارباب رجوع می تواند در برابربرخورد نامناسب کارمندان با آنها و کوتاهی در انجام وظایف به دستگاه اجرایی ذی ربط و یا به مراجع قانونی شکایت نمایند.

 

 

کد خبر: 55535
  تاریخ خبر : 1400/08/06
  آخرین به‌روزرسانی : 1400/08/07
 کمال آبادی
 603