به گزارش شبکه خبری آب ایران ، رئیس اداره هماهنگی هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان شرکت مدیریت منابع آب که وظیفه تدریس دوره آموزشی مذکور را برعهده دارد، گفت: در این دوره ها که به منظور پیشگیری از ارتکاب تخلفات اداری طراحی گردیده ، کارکنان باخطرات وقوع تخلفات اداری و تبعات و آثار آن آشنا می شوند.
محمد رضا علیمرادی گفت : اطلاع به موقع و ارتقای کمی و کیفی سطح آگاهی های عمومی کارکنان دولت یکی از اهداف اصلی برگزاری این دوره است، در همین راستا اخیراً نامه ای به امضای معاون محترم آب و آبفا وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تهیه و برای کلیه مدیران عامل شرکت های آب منطقه ای جهت اجرا ابلاغ شده است.
علیمرادی با اشاره به این که برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی تاثیر مثبتی در فساد ستیزی و ارتقای سلامت اداری و کاهش شکایت و تخلفات اداری دارد، افزود: آگاهی مردم از حقوق و تکالیف خود در قبال یکدیگر و همچنین در قبال دستگاه اجرایی مانع تضییع حقوق آنان و نیز زیاده خواهی احتمالی مردم در مراجعه به دستگاه های اجرایی و طرح شکایت و ادعاهای احتمالی می شود.
وی با تاکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع توسط کارمندان دولت و اهمیت احترام متقابل اربابان رجوع به کارمندان گفت : کارمندان دستگاه های اجرائی موظف هستندکه وظایف خود را با دقت ، سرعت ، صداقت ، امانت ، گشاده رویی ، انصاف و تبعیت از قوانین و مقررات عمومی و اختصاصی دستگاه مربوطه انجام دهند و در مقابل عموم مراجعین به طور یکسان و دستگاه ذی ربط پاسخگو باشند ، هرگونه بی اعتنایی به امور مراجعین و تخلف از قوانین و مقررات عمومی ممنوع می باشد و ارباب رجوع می تواند در برابربرخورد نامناسب کارمندان با آنها و کوتاهی در انجام وظایف به دستگاه اجرایی ذی ربط و یا به مراجع قانونی شکایت نمایند.