به گزارش شبکه خبری آب ایران، محمد علایی در مراسم اعلام نتایج جشنواره روابط عمومی ها وزارت نیرو که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: موفقیت ها و شکست ها در حوزه صنعت آب و برق، ارتباط تنگاتنگی با فعالیت های روابط عمومی دارد و به باور من روابط عمومی ها مدیریت صحیح امور را در دست دارند.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین شاخصه ها و تفاوت های مدیریت موفق با مدیریت ناموفق نقش روابط عمومی در هر سازمانی است، ابراز کرد: در حوزه آب و برق به دلیل فرابخش بودن و پیچیدگی موجود، اگر مدیر نتواند تغییرات بیرونی (فرصت ها و تهدید ها) از حوزه کاری و توانمندی ها در درون شرکت شناسایی کند و متناسب با تغییرات این دو حوزه تصمیماتی در چهارچوب راهبرد ها بگیرد قطعا با شکست رو به رو خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با بیان اینکه مدیرانی موفق هستند که توجه ویژه ای به روابط عمومی دارند، در اتاقهای خود را بهروی مردم باز میکنند و پاسخگو هستند، ادامه داد: یک مجموعه باید بتواند موقعیت ها را متناسب با شرایط روز در یک محدوده منطقی تبیین کنند، که آن محدوده منطقی را روابط عمومی تعیین می کند.
علایی با اشاره به اینکه روابط عمومی پنجره ای است که او را با دو دنیای درون و برون مجموعه آشنا می کند، گفت: اگر این پنجره اگر تیره و تار شود مدیر نمی تواند متناسب با نیاز روز تصمیمات درستی بگیرد.
وی با اشاره به نقش پررنگ روابط عمومی این شرکت، گفت: در سال جاری با خشکسالی بسیار شدید در استان، خوشبختانه هیچگونه تنش اجتماعی نداشتیم که این مورد وظایف روابط عمومی در تبیین درست مساله برای جامعه است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی افزود: بحث آب و برق با مسائل دیگر دستگاه های اجرایی متفاوت است اگر ما نتوانیم ارتباط پیوسته بر مبنای اخلاق، عدالت و شفافیت با مردم برقرار کنیم مدیران موفقی نخواهیم بود.
علایی تاکید کرد: مدیرانی که توجه کافی به روابط عمومی ندارند و وقت کافی برای شنیدن انتقاد ها و پیشنهادهای آنان نمیگذارند پیامد تصمیمات نادرست خود را در جامعه می بینند.