معاون شرکت آب منطقهای هرمزگان:
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقهای هرمزگان، مهندس «رضا کمالی» ظهر امروز (9 آذر) اظهار کرد: میز خدمت الکترونیک در شرکت آب منطقهای هرمزگان با محوریت «ساماب» و «سایر خدمات» استقرار پیدا کرده و در حال ارائه خدمات به مردم است.
وی عنوان کرد: استقرار میز خدمت الکترونیکی با رویکرد کاهش مراجعات حضوری، به حداقل رساندن گردش فیزیکی مدارک و افزایش سرعت و هوشمندی در پاسخدهی انجام شده است.
معاون برنامهریزی شرکت آب منطقهای هرمزگان تصریح کرد: ثبت درخواست، پیگیری پرونده و گردش کار، بارگذاری مدارک مورد نیاز، بارگذاری مدارک مرتبط با نواقص اعلام شده، آگاهی از وضعیت پرونده، مشاهده وضعیت مالی، مشاهده صورتحسابهای قبلی و جدید و امکان پرداخت اینترنتی، قابلیت امضای اینترنتی قابل استناد در مراجع قضایی، ثبت درخواست رسیدگی به شکایات، بهرهمندی از استعلامات الکترونیکی، شرکت در نظر سنجی و انعقاد انواع قراردادهای فروش آب از جمله خدمات ارائه شده در میز خدمت الکترونیکی شرکت آب منطقهای استان هرمزگان است.
میز خدمت الکترونیک با محوریت «ساماب»/ تمامی فرایندهای مرتبط با منابع آب زیر زمینی در ساماب قابل انجام است
کمالی با ذکر این نکته که میز خدمت الکترونیکی با محوریت «ساماب» ویژه مشترکین آب منطقهای است، بیان داشت: برای استفاده از این سامانه ارباب رجوع در ابتدا باید با حضور در ادارات امور آب شهرستانها، پس از انجام فرایند احراز هویت، نسبت به دریافت نام کاربری و رمز عبور اقدام کند.
وی با بیان اینکه تمام فرایندهای مرتبط با منابع آب زیر زمینی در ساماب قابل انجام است، ادامه داد: ارباب رجوع پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور، با مراجعه به پرتال شرکت آب منطقهای هرمزگان (Hrrw.ir) و انتخاب گزینه «میز خدمت الکترونیکی»، خدمات ارائه شده توسط شرکت را مشاهده می کند که پس از کلیک بر روی خدمت مورد نظر و ورود به سامانه، امکان بهره مندی از این خدمات را خواهد داشت.
مشترک، پس از ورود به کارتابل خود گزینههایی نظیر ثبت درخواست، میزکار، پیگیری درخواست، پرداخت قبوض، نوبت کارشناسی و گردش حساب را مشاهده میکند.
این مقام مسئول با ذکر این نکته که مشترک از تمام مراحل ارائه خدمت از طریق پیام کوتاه مطلع خواهد بود، گفت: اطلاع رسانی از نواقص پرونده، اطلاع رسانی از ارسال ابلاغیه، ارسال شماره، تاریخ مجوز و کد رهگیری مرسوله پستی، اطلاع از مراحل گردش کار، اطلاع از قبوض و پرداخت آنها، تعیین زمان بازدید و اطلاع از نوبت کارشناسی و اطلاع از گردش مالی پروندهها از جمله موضوعات پیامکهای ارسالی است.
میز خدمت با محوریت «میز خدمت الکترونیکی»/ نیاز به مراجعه حضوری و احراز هویت نیست
کمالی با اشاره به ارائه خدمات شرکت در میز خدمت با محوریت «سایر خدمات»، تشریح کرد: این نوع ارائه خدمات برای عموم مردم و افرادی که مشترک شرکت محسوب نمیشوند و تنها نیازمند پاسخ استعلام یا متقاضی هر نوع درخواست دیگری هستند.
وی در خصوص فرایند بهرهگیری از این نوع خدمات الکترونیکی، عنوان کرد: ارباب رجوع میتواند با مراجعه به پرتال شرکت آب منطقهای هرمزگان (Hrrw.ir) و انتخاب گزینه «میز خدمت الکترونیکی» نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کند و نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت کند.
معاون برنامهریزی شرکت آب منطقهای هرمزگان با ذکر این نکته که در این فرایند نیاز به مراجعه حضوری به شرکت آب منطقهای و احراز هویت وجود ندارد، تصریح کرد: پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور توسط ارباب رجوع، امکان بهرهمندی از خدمات شرکت فراهم خواهد شد.
کمالی در پایان در خصوص خدمات ارائه شده در میز خدمت با محوریت «میز خدمت الکترونیکی»، بیان داشت: ارسال مکاتبات اداری، ثبت درخواست بررسی در کمیسیون رسیدگی به آبهای زیر زمینی، ثبت اعتراض در کمیسیون ماده 3 رودخانهها و سواحل، درخواست پاسخ استعلام آب و رعایت حرایم و درخواست ملاقات با مدیرعامل از جمله خدماتی است که در این میز خدمت ارائه میشود.