جمعه, 2 آذر 1403
مشروح خبر :: تشریح برنامه های هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق در فارس

Deprecated: strpos(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /var/www/vhosts/wrm.ir/httpdocs/includes/TempFns.inc.php on line 1408

Deprecated: strpos(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /var/www/vhosts/wrm.ir/httpdocs/includes/TempFns.inc.php on line 1410

Deprecated: strpos(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /var/www/vhosts/wrm.ir/httpdocs/includes/TempFns.inc.php on line 1412

Deprecated: DOMElement::setAttribute(): Passing null to parameter #2 ($value) of type string is deprecated in /var/www/vhosts/wrm.ir/httpdocs/includes/TempFns.inc.php on line 1675

تشریح برنامه های هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق در فارس

شرکت آب منطقه ای فارس، برنامه های هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق را تشریح کرد.

 مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای فارس اظهار نمود: از حدود 30 سال پیش، اول تا هفتم تیرماه به عنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق نامگذاری شده است و هر ساله شرکت آب منطقه ای فارس به منظور فرهنگ‌سازی در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب  برنامه‌هایی در دست اجرا دارد.

محمد رضا ارجمند گفت: حفظ منابع آب برای نسل های آینده و  هدر دادن آن به معنی محروم کردن نسل‌های بعدی از این مواهب الهی است. فصل گرما تداعی کننده مباحثی همچون کم آبی و صرفه جویی می باشد به همین خاطر باید به اصلاح الگوی مصرف آب بپردازیم.

 ارجمند تاکید نمود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و توجه بیشا زا گذشته  مردم به بهداشت فردی، میزان مصرف آب به شدت افزایش یافته است بنابراین توجه جدی همگان به مدیریت مصرف آب و برق  بسیار ضروری تر از گذشته باید باشد.

ارجمند  برنامه های هفته صرفه جویی در مصرف آب وبرق را در فارس به شرح زیر بیان کرد:

** یکشنبه 1/4/1399 ـ  مدیریت مصرف آب و برق و خانواده

اهداف:

1.      فراهم کردن زمینه مشارکت خانواده‌ها در مدیریت مصرف

2.      افزایش نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف

3.      افزایش نقش آموزش در بستر خانواده در فهم مشترک مدیریت مصرف

فعالیت‌ها:

-        تقدیر از مشترکان کم‌مصرف خانگی و کشاورزی آب و برق و معرفی به رسانه ها

-        دعوت از کودکان، نوجوانان و جوانان در امر ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در قالب برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان در صدا و سیما {و یا برنامه های فرهنگی اجتماعی در جامعه }

-        نصب پیام های هشداردهنده و آگاهی بخش در بوستان‌ها، ایستگاه‌های مترو و سایر مراکز رفت و آمد مردم با موضوع صرفه‌جویی در مصرف

**دو شنبه 2/4/1399 – مدیریت مصرف آب و برق، افکار عمومی و رسانه

اهداف: استفاده گسترده‌تر از ظرفیت وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی به منظور

1.      افزایش آگاهی عمومی و بالابردن سطح دانش مصرف‌کنندگان آب و برق نسبت به محدودیت منابع

2.      تشریح محدودیت‌ها و معضلات کشور در خصوص میزان دسترسی به منابع آب و برق و ضرورت بسیج همگانی برای بهره‌گیری از فن‌آوری و تجهیزات کاهنده و بهینه‌ساز مصرف

3.      اطلاع  رسانی وضعیت منابع آب و تولید برق و تاثیر مدیریت مصرف بهینه آب و برق در حفظ و نگهداشت منابع برای آیندگان

فعالیت‌ها:

-        تقدیر از نقش فعال رسانه ها در آگاه سازی و اطلاع رسانی جامعه در مورد مصرف بهینه آب و برق

-        برگزاری نشست خبری مشترک با حضور مدیران عامل شرکت های آبفا، آب منطقه‌ای، برق منطقه‌ای و توزیع برق با رعایت پرتکل های بهداشتی ویروس کرونا

-        ارسال عناوین و فعالیت های مربوط به هفته صرفه جویی پیش از آغاز هفته به رسانه ها

-        ارسال آمار و  اطلاعات وضعیت منابع آب و برق  به رسانه ها

-        انتشار گسترده ابلاغیه مدیر عامل شرکت مهندسی آبفای کشور  و مدیرعامل توانیر در مورد دستورالعمل مدیریت مصرف در زمان همه گیری کرونا و توصیه های عملی مصرف بهینه برق با هدف استمرار ارائه خدمات تأمین آب و برق مستمر و پایدار به فعالان حوزه سلامت در بیمارستان ها و مراکز درمانی

 

 

** سه شنبه 3/4/1399 ـ مدیریت مصرف آب و برق، صنعت، معدن، سازمان‌های عمومی و موسسات خصوصی و شرکت ها

اهداف:

1.      تبیین نقش تولیدکنندگان تجهیزات کاهنده مصرف در توسعه فناوری‌های کاهنده مصارف آب و برق

2.      تشریح ضرورت توسعه صنایع و بهره‌‌برداری از معادن متناسب با ظرفیت‌های منابع آبی و برق کشور

3.      تبیین نقش سازمان‌ها و موسسات در اعمال رویه‌های صحیح مصرف آب و برق در تاسیسات و ساختمان و ...

فعالیت‌ها:

-        معرفی تولیدکنندگان تجهیزات کاهنده مصرف آب و انرژی و ارایه محصولات تولیدی آنها

-        تقدیر از صنایع، سازمان و موسسات دولتی و غیر دولتی که به طور موثر مصارف آب و انرژی خود را کاهش داده‌اند.

-        ارسال اطلاعات مفید و کاربردی درمورد شیوه های بهره وری مناسب در مصرف آب و انرژی به صنایع

-        تشریح برنامه های 11 گانه مشارکت صنایع در برنامه های مدیریت بار پیک برق و مشوق های مصوب

**چهار‌شنبه 4/4/1399 ـ مدیریت مصرف آب و برق، غذا، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست

اهداف:

1.      تشریح نقش آب و انرژی در امنیت غذایی

2.      تشریح نقش منابع طبیعی در توسعه اقتصادی جوامع و ضرورت حفظ محیط زیست برای بقا و تداوم تمدن بشری

3.      تشریح نقش اجرای طرح های جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب و همچنین بازچرخانی آب  در حفظ و ارتقای کیفیت منابع آبی

4.      ارائه گزارشات و آمارهای قابل فهم جامعه با موضوع تاثیر مصرف بهینه برق در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست

5.      ارائه سهم کنونی از دستیابی به منابع غذا ، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست و مسئولیت حفظ سهم آیندگان

فعالیت‌ها:

1.      برپایی ایستگاه های اطلاع رسانی و پخش پیام های هشداردهنده در سطح شهرها و روستاها

2.      برگزاری میزگرد تلویزیونی با حضور مسئولان استان، سازمان حفاظت محیط زیست و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی استان

4.      تشویق مردم از طریق رسانه‌ها برای جلوگیری از آلوده‌کردن حریم رودخانه‌ها و منابع آبی

5.      اطلاع‌رسانی‌در خصوص ضرورت و اهمیت استفاده از شبکه‌ نوین جمع آوری و دفع فاضلاب در حفاظت از محیط زیست و منابع آبی

6.      نصب پیام های حاوی اهمیت و نقش اجرای طرح های فاضلاب در سطح شهرها و روستاها

7.      اطلاع رسانی در استفاده درست و به اندازه از مواد شوینده و ضد عفونی کننده برای جلوگیری از آلودگی منابع آبی

**پنج شنبه 5/4/1399 ـ مدیریت مصرف آب و برق ، خدمات شهری و روستایی و جلب مشارکت‌های مردمی

اهداف:

1.      تشویق و ترغیب دستگاه‌های خدمات‌رسانی شهری و روستایی به کاهش مصارف آب و برق

2.      تشویق و ترغیب مردم و خیرین برای سرمایه‌گذاری به منظور توسعه و بهبود زیرساخت‌های تولید و انتقال و توزیع آب و برق

3.      جلب مشارکت صنایع و صاحبان منابع مالی در انجام مسئولیت اجتماعی در حوزه آب و انرژی با اجرای برنامه های فرهنگ سازی

 

فعالیت‌ها:

1.      برگزاری نشست‌های مشترک با مسئولین خدمات شهری و روستایی به منظور ترغیب آنان برای کاهش مصارف آب و انرژی و جایگزین کردن پساب در مصارف آب در حوزه خدمات شهری و روستایی

2.      معرفی و تقدیر از خیرین در حوزه آب و انرژی

3.      معرفی طرح‌های اجراشده با مشارکت مردم در رسانه‌ها و یا در قالب بروشور و آگهی تلویزیونی و رادیویی

4.      معرفی تجربیات موفق مشارکت مردم در رسانه‌ها و انتشار همگانی این تجربیات به ویژه در فضای مجازی

**جمعه 6/4/1399ـ مدیریت مصرف آب و برق و آموزه‌های دینی 

اهداف:

1.      تبیین اهمیت صحیح مصرف کردن و پرهیز از اسراف از منظر تعالیم دینی

2.      معرفی شیوه‌های صحیح مصرف با اتکا به تعالیم دینی

فعالیت‌های پیشنهادی:

-        گنجاندن مفاهیم مرتبط با مصرف بهینه آب و انرژی در برنامه های مذهبی رسانه های جمعی

-        آگاهی دهی و اطلاع رسانی درمورد فرهنگ لزوم پرهیز از اسراف در قالب مفاهیم دینی در تبلیغات محیطی

**شنبه 7/4/1399 ـ مدیریت مصرف آب و انرژی، اقتصاد و حقوق شهروندی

اهداف:

1.      تشریح ارزش اقتصادی آب و برق

2.      تشریح نقش و ارزش اقتصادی کاهش مصرف در حفظ منابع و جلوگیری از آلودگی محیط زیست

3.      لزوم رعایت قانون از سوی همگان و اطلاع‌رسانی در خصوص انواع جرایم و تخلفات در بخش آب و برق

4.      تشریح و تدوین راه کارهای رفع موانع حقوقی و فانونی در اجرای طرح های آب ، فاضلاب ، برق

فعالیت‌ها:

-        اطلا‌ع‌رسانی در خصوص قیمت آب، برق و قیمت‌ تمام‌شده آنها  در مقایسه با سایر کشورها

-        نصب و انتشار پیام های مرتبط در اماکن عمومی (تبلیغات محیطی)

-        برگزاری میزگردهای رسانه‌ای (رادیو، تلویزیون، مطبوعات محلی)

-        تهیه و انتشار اینفو گرافی و موشن گرافی در فضای مجازی و فضای عمومی ( نصب بنر حاوی اینفو گرافی در فضاهای شهری)

-        اطلاع رسانی مبتنی بر آمار به منظور تاثیر مستقیم رعایت الگوی مصرف در کاهش هزینه خانوار و کاهش قبوض قابل پرداخت

-        تشریح نقش مشارکت مردم در پرداخت قبوض به استمرار ارائه خدمات تأمین آب و برق

کد خبر: 42721
  تاریخ خبر : 1399/03/26
  آخرین به‌روزرسانی : 1399/03/26
 مدیر روابط عمومی
 284