
به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، در این نشست مهندس علی محمدی ضمن ارائه گزارشی از سیمای آب استان و طرح های توسعه منابع آب استان گفت: در حال حاضر احداث، مطالعه و یا بهره برداری از 5 سد بزرگ و 12 سد متوسط و کوچک در استان بوشهر در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر افزود: هم اکنون کارگاه پروژه سدهای دالکی، دشت پلنگ، خاییز و باغان فعال است و این پروژه ها از سرعت پیشرفت مطلوبی برخوردارند.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این پروژه های مذکور، سد تنگ ارم در سال 97 و سد قیزقلعه و بند محور 12 شبانکاره در سال جاری به بهره برداری رسیده است تا ظرفیت بیشتری برای کنترل رواناب ها در استان بوشهر داشته باشیم.
مهندس علی محمدی گفت: با توجه به هدفگذاری تکیه بر منابع داخلی جهت تامین آب شرب استان، شیرین سازی آب دریا با استفاده از آبشیرینکن ها یکی از مهم ترین برنامه های این شرکت می باشد به طوری که تامین 45 درصد از آب شرب استان بوشهر از طریق آبشیرینکن ها تا افق 1404 در دستور کار این شرکت قرار دارد.
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر با اشاره به شرایط 16 محدوده مطالعاتی آب های زیرزمینی استان بوشهر بیان کرد: از محدوده های مذکور 4 محدوده ممنوعه بحرانی، 8 محدوده ممنوعه و 4 محدوده نیز فاقد پتانسیل کشاورزی می باشند.
وی اضافه کرد: طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی در یک بازه زمانی بیست ساله در مرحله ی اول به توقف افت سطح آب های زی زمینی و سپس به احیا دشت ها خواهد پرداخت که فرهنگ سازی عمومی یکی از مهم ترین راهکارهای استفاده بهینه از این منابع می باشد.
محمدی تصریح کرد: باور ما بر این است که رسانه ملی و جامعه دانشگاهی، به منزله دو بال هستند که می توانند نقش موثری در ارتقاء فرهنگ عمومی و تفهیم مدیریت صحیح مصرف آب داشته باشند.
در ادامه مدیرکل صدا و سیما مرکز بوشهر گفت: عملکرد شرکت آب منطقه ای بوشهر در راستای پروژه های زیرساختی و تامین آب استان شایسته تقدیر می باشد.
سید حسین ناظر افزود: نشان دادن مشکلات ساخت پروژه های زیرساختی و بزرگ در حوزه آب و دیگر سازه های فنی، موجب افزایش حساسیت مردم نسبت به مصرف صحیح آب خواهد شد.
وی اظهار داشت: گسترش همکاری ها در قالب اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی به صورت پخش پیام های بازرگانی و تولیدات یک دقیقه ای به صورت انیمیشن، زیرنویس، تیز و ... امکان پذیر است.
ناظر افزود: همچنین معرفی خدمات و پروژه ها در قالب برنامه های مشارکتی 15 دقیقه ای، ساخت برنامه های مستند و دیگر برنامه های آگاهی بخش، موجب آموزش و ایجاد حساسیت بیشتر در مدیریت مصرف خواهد شد.



