مدیرعامل شرکت آب منطقه ای در سومین جلسه کارگروه ارتقاء سلامت اداری و حقوق شهروندی :
در ادامه ، درویشی مدیر عامل شرکت با تاکید مجدد در خصوص نظام پاسخگوئی به موقع ، صریح و شفاف به مراجعین افزود ، باید این موضوع به صورت یک رویه قانونی در سازمان شکل بگیرد و همکاران نسبت به کاری که به آنان محول شده ضمن پذیرش مسئولیت ، پاسخگوئی را نیز جزء وظائف لاینفک خود دانسته و سرلوح کار خود قرار دهند ، درویشی پاسخگوئی به موقع در حداقل زمان را امری ضروری برشمرد و گفت این امر باید در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد، ایشان به اهمیت تکریم ارباب رجوع اشاره و افزود نباید ارباب رجوع را سرگردان نمائیم بلکه باید سعی کنیم در حداقل زمان ممکن پاسخی صریح و البته وفق قانون به ایشان داده شود حتی اگر این پاسخ نه باشد ، درویشی پاسخگوئی همه کارکنان در حوزه اداری را لازمه کار و انجام این امر را یک وظیفه و فراتر از آن یک عبادت دانست ، مدیر عامل شرکت در ادامه این نشست به بحث مبارزه با فساد در سیستم اداری نیز اشاره و با اشاره به اینکه در حوزه سلامت اداری وظیفه مدیران هر بخش صیانت از کارکنان خود و مراقبت از ایشان میباشد افزود در نشست های قبل هم به این موضوع تاکید داشته و دارم که به لطف خداوند در مجموعه اداری ما چنین افرادی وجود ندارند، لیکن اگر هم باشند قطعا وفق قانون با آنان برخورد خواهد شد، درویشی با اشاره به اینکه هیچ بار کجی به مقصد نرسیده است و قطعا نیز نخواهد رسید اشاره نمود زیبنده یک سیستم اداری نمیباشد که وارد مقوله ارتشاء و یا مطالبی از این قبیل شود، و مدیر عامل شرکت با اشاره به اینکه چنانچه یک مدیر در حوزه کاری و وظائف محوله سالم باشد و سالم عمل نماید افزود قطعا این مدیر ضمن مراقب از زیردستان خود آنان را نیز سالم و سلامت نگاه میدارد درویشی با تاکید بر اینکه در شرکت آب منطقه ای هیچ حاشیه امنی برای افراد مفسد وجود ندارد و نخواهد داشت ، ادامه داد ما نماینده دولت و پیشانی نظام در مجموعه های اداری هستیم و باید ضمن رعایت حقوق دولت از هرگونه لغزشی پرهیز نمائیم چرا که اگر ما در این حوزه ، خدای ناکرده دچار خطا شویم در واقع به یک سیستم بزرگ خسارت وارد کرده ایم و این امر تبعات منفی بسیاری بدنبال دارد ، مدیر عامل شرکت با اشاره به این موضوع که اثرات منفی لغزش در محیط اداری در زندگی شخص تاثیر دارد و خداوند فرد فاسد را دچار عذاب و گرفتاری مینماید اضافه کرد قانون نیز برای این دسته از افراد برخوردهای سختی را در نظر گرفته است و آنان از قانون نمی توانند گریزان باشند. ایشان در ادامه گفت باید ارباب رجوع را از پیچ و خم های اداری رهائی دهیم شاید یکی از محل های فساد همین پیچ و خم های اداری هستند، وقتی مسیر را شفاف و به دور از هرگونه تشریفات زائد و دست و پا گیر اداری ترسیم نمائیم قطعا این مسیر اصلاح شده محلی برای فساد نخواهد بود، درویشی مدیر عامل شرکت با اشاره به اینکه ارباب رجوع باید تکلیف خود را بدانند و کارکنان موظفند بدور از هرگونه سلائق شخصی و وفق قانون پاسخگو باشند افزود در این موضوع نظارت نیر نباید از دستور کار خارج شود چرا که نظارت از اهم واجبات است هر چند ناظر اصلی بر اعمال همه بندگان ، خداوند متعال است و ما باید خداوند را ناظر بر اعمال و رفتار خود بدانیم لیکن در سیستم اداری هم باید دستگاه نظارتی این موضوعات را رصد و پایش کند و چنانچه تخلفی صورت پذیرفته بود به دور از هرگونه مسائل احساسی با متخلف برخورد شود ، درویشی در پایان سخنان خود با تاکید بر ایجاد فضائی سالم در محیط اداری افزود، وقتی محیط کار از سلامت اداری برخوردار باشد، برای کارکنان نشاط ، خلاقیت و پیشرفت و برای مراجعین آرامش و اعتماد را بدنبال خواهد داشت .