به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان شرقی، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت با تأکید بر اهمیت آموزش و پرورش در اجرای موفق طرح داناب افزود: پیشرفت هر کشور وابسته به موفقیت آموزش و پرورش در تربیت نسل های آینده است و بدون همکاری نهاد آموزش و پرورش، تلاش برای فعالیت های فرهنگ سازی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.
مهندس مجتبی جلیل زاده با اشاره به اینکه بر خلاف باورهای عامیانه، بارش های اخیر خشکسالی 20 ساله ای که که در استان حاکم بوده را جبران نکرده، افزود: لازمه جبران کسری یک میلیارد و250 میلیون متر مکعبی منابع آب زیرزمینی، انجام فعالیت های وسیع و مستمر فرهنگسازی و رعایت دقیق و مسئولانه مصارف این منابع است.
دکتر قراچورلو، رئیس پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز بر لزوم تعامل بیشتر با رسانه ها در امر اطلاع رسانی و فرهنگسازی، برگزاری نشست های مسئله محور در حوزه های مختلف آب، مطالعه شیوه های جلب مخاطبان برای حفاظت از منابع آب و اقدام متعامل با سازمان های ذیربط را برای پیشبرد اهداف فرهنگسازی مصرف بهینه آب در کنار اجرای طرح داناب تأکید نمود.
نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی نیز با اشاره به وجود مشکلات آبی در دو بخش کمی و کیفی، اجرای طرح داناب و مطالعه طرح داناب را در آشنایی دانش آموزان با چالش های کمی و کیفی آب اثربخش ارزیابی و اظهار امیدواری نمود: با اهتمام ویژه معلمان مجری طرح، علاقه مندی به مشارکت دانش آموزان در حفاظت کمی و کیفی منابع آب ایجاد و تقویت خواهد شد.
دکتر قهرمانی فرد، معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان نیز با تأکید بر مشارکت بین بخشی برای ایجاد حساسیت به اهمیت آب و ارتقای سواد آبی، پیشنهاد تخصیص اعتبار طرح به نواحی آموزش و پرورش برای انجام فعالیت های مربوطه را مطرح نمود.
در این جلسه نظرات و پیشنهادهایی توسط مدیران ادارات آموزش و پرورش حاضر در جلسه ارائه شد که مهم ترین آنها تولید محتوای درسی با همفکری معلمان مجری طرح، استمرار فعالیت های آگاهی بخشی، استفاده از ظرفیت مدارس شبانه روزی برای انجام فعالیت های فرهنگسازی، تجهیز مدارس به صورت پایلوت به شیرآلات هوشمند و کم مصرف، پخش فیلم های آموزشی در مدارس، پشتیبانی و تأمین اعتبار به موقع طرح، دعوت از جهاد کشاورزی برای مشارکت در طرح با توجه به سهم بالای مصارف کشاورزی و لزوم آگاهی رسانی در این خصوص، فعال نمودن فرمانداری ها و بخش داری ها در شهرستان ها برای اجرای طرح و استفاده از ظرفیت فضای مجازی بود.