یکشنبه, 11 آبان 1404
مشروح خبر :: برگزاری نشست علمی ضرورت کارآفرینی و تجاری‌سازی محصول در سازمان های دولتی

برگزاری نشست علمی ضرورت کارآفرینی و تجاری‌سازی محصول در سازمان های دولتی

نشست علمی با موضوع "ضرورت کارآفرینی و تجاری‌سازی محصول در سازمان های دولتی" با حضور جمعی از مدیران و کارکنان شرکت مدیریت منابع آب ایران ، در محل سالن کنفرانس این شرکت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی، در این نشست، "حسین شورستانی" سخنران دوره و رئیس گروه تحقیقات کاربردی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی، به بیان تعریف کارآفرینی پرداخت و اظهار داشت: کارآفرینی سازمانی راهبردی برای توسعه اقتصادی محسوب می شود و سازمانها این استراتژی را در پاسخ به نیازهایی که بر آنها تحمیل گردیده است،بکار می گیرند.

وی با اشاره تفاوت کارمندی و کارآفرینی،خاطر نشان شد: اصلی ترین تفاوت بین کارمند و کارآفرین علاوه بر نحوه رویارویی با مسائل در طرز فکر آنها نهفته است وآنچه یک کارمند را از یک کارآفرین موفق متمایز می کند باورها و مدل فکری اوست.

 شورستانی همچنین به مهمترین وظایف یک کارآفرین پرداخت و گفت: موقعیت های اقتصادی، تولید سرمایه، نوآوری، نظم در کار، تصمیم گیری، برنامه ریزی و کسب سود از مهمترین این وظایف هستند.

وی ضمن اشاره به عوامل کلیدی موفقیت در کسب و کار از جمله خلاقیت و نوآوری در پیشرفت، کاهش هزینه ها، واکنش سریع در مقابل نیازهای مشتریان و هماهنگی و یکپارچگی ،تصریح کرد: پیشرفت و تعالی هر کشور در گرو نوع تفکر مردم آن و به کارگیری درست پتانسیل­ های موجود در آن است .

وی در ادامه به مفاهیمی همچون ایده‌ کسب وکار ،خلاقیت،مفاهیم نظری تجاری سازی،اصول و ضوابط تجاری‌سازی،فرآیند 8 مرحله ای تجاری سازی و مدل سازی کسب و کار اشاره کرد و به تعاریف هر یک از آنان پرداخت.

کد خبر: 37004
  تاریخ خبر : 1398/06/04
 مدیر روابط عمومی سایت
 441