جمعه, 2 آذر 1403
مشروح خبر :: مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان : رسانه ها مصرف بهینه آب را فرهنگ سازی کنند

Deprecated: strpos(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /var/www/vhosts/wrm.ir/httpdocs/includes/TempFns.inc.php on line 1408

Deprecated: strpos(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /var/www/vhosts/wrm.ir/httpdocs/includes/TempFns.inc.php on line 1410

Deprecated: strpos(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /var/www/vhosts/wrm.ir/httpdocs/includes/TempFns.inc.php on line 1412

Deprecated: DOMElement::setAttribute(): Passing null to parameter #2 ($value) of type string is deprecated in /var/www/vhosts/wrm.ir/httpdocs/includes/TempFns.inc.php on line 1675

مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان : رسانه ها مصرف بهینه آب را فرهنگ سازی کنند

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به موضوع صرفه جویی و مدیریت مصرف گفت: رسانه ها نقش اثرگذاری در فرهنگسازی مصرف بهینه آب دارند.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای هرمزگان ، هوشنگ ملایی مدیر عامل آب منطقه ای با تاکید بر نقش رسانه ها در شکل دهی افکار عمومی جامعه اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی ها و مشکلات موجود برای تامین آب شرب استان، اهمیت فعالیت های رسانه ای برای آموزش و ترغیب مردم به صرفه جویی در مصرف آب دوچندان شده است.

ملایی با اشاره به اینکه آب منبعی برگشت ناپذیر است و باید همه مسئولان نسبت به اهمیت آن حساس باشند، با تاکید بر جلوگیری از هدر رفت این منبع ارزشمند ، فرهنگ سازی و تاثیر بر افکار عمومی را امری مهم در مصرف بهینه آب دانست و افزود: در همین راستا رسالت رسانه ها در تمام موضوعات اجتماعی از جمله فرهنگسازی مصرف بهینه آب و منابع انرژی بسیار سنگین است ،رسانه ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب دارند.

ملایی با اشاره به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی تصریح کرد: شناخت چالش های واقعی آب در کشور و استان بعنوان یک رسالت همگانی کمک خواهد کرد تا برای بحران کم آبی برنامه ریزی و تصمیم گیری های بهتری تدبیر شود.

وی همچنین ترویج مصرف صحیح آب وصرفه جویی در مصرف آن را نیازمند فرهنگ سازی همه رسانه ها و جراید در سطح جامعه دانست و خاطر نشان کرد:ترویج مصرف صحیح آب وصرفه جویی در مصرف آن نیازمند فرهنگ سازی همه رسانه ها و جراید در سطح جامعه است.

وی رسانه را ابزاری بسیار قدرتمند در راستای آگاهی بخشی در جامعه توصیف کرد و گفت: رسانه ها در ترویج فرهنگ صرفه جویی آب و مصرف صحیح در جامعه نقش اساسی دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان با اشاره به نقش رسانه های ارتباط جمعی در گسترش و ارتقای فرهنگ حفاظت از منابع محدود آبی اظهار داشت : با توجه به نفوذ و تاثیر رسانه دیداری و شنیداری و فضای مجازی کشور در میان اقشار مختلف جامعه و همچنین تاثیر رسانه بر ترغیب مردم به صرفه جویی و استفاده بهینه آب ، همکاری مشترک صنعت آب و مطبوعات  بسیار ضروری به نظر می رسد.

کد خبر: 35845
  تاریخ خبر : 1398/04/03
  آخرین به‌روزرسانی : 1398/04/03
 کارشناس روابط عمومی ۲
 267