به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای هرمزگان ، هوشنگ ملایی مدیر عامل آب منطقه ای با تاکید بر نقش رسانه ها در شکل دهی افکار عمومی جامعه اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی ها و مشکلات موجود برای تامین آب شرب استان، اهمیت فعالیت های رسانه ای برای آموزش و ترغیب مردم به صرفه جویی در مصرف آب دوچندان شده است.
ملایی با اشاره به اینکه آب منبعی برگشت ناپذیر است و باید همه مسئولان نسبت به اهمیت آن حساس باشند، با تاکید بر جلوگیری از هدر رفت این منبع ارزشمند ، فرهنگ سازی و تاثیر بر افکار عمومی را امری مهم در مصرف بهینه آب دانست و افزود: در همین راستا رسالت رسانه ها در تمام موضوعات اجتماعی از جمله فرهنگسازی مصرف بهینه آب و منابع انرژی بسیار سنگین است ،رسانه ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب دارند.
ملایی با اشاره به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی تصریح کرد: شناخت چالش های واقعی آب در کشور و استان بعنوان یک رسالت همگانی کمک خواهد کرد تا برای بحران کم آبی برنامه ریزی و تصمیم گیری های بهتری تدبیر شود.
وی همچنین ترویج مصرف صحیح آب وصرفه جویی در مصرف آن را نیازمند فرهنگ سازی همه رسانه ها و جراید در سطح جامعه دانست و خاطر نشان کرد:ترویج مصرف صحیح آب وصرفه جویی در مصرف آن نیازمند فرهنگ سازی همه رسانه ها و جراید در سطح جامعه است.
وی رسانه را ابزاری بسیار قدرتمند در راستای آگاهی بخشی در جامعه توصیف کرد و گفت: رسانه ها در ترویج فرهنگ صرفه جویی آب و مصرف صحیح در جامعه نقش اساسی دارند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان با اشاره به نقش رسانه های ارتباط جمعی در گسترش و ارتقای فرهنگ حفاظت از منابع محدود آبی اظهار داشت : با توجه به نفوذ و تاثیر رسانه دیداری و شنیداری و فضای مجازی کشور در میان اقشار مختلف جامعه و همچنین تاثیر رسانه بر ترغیب مردم به صرفه جویی و استفاده بهینه آب ، همکاری مشترک صنعت آب و مطبوعات بسیار ضروری به نظر می رسد.