مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان فارس دراین مراسم بیان داشت : 200 هزار دانش آموز در طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب)درفارس شرکت کردند و با آموزش های تخصصی چگونگی سازگاری با کم آبی آشنا شدند.
حمیدرضا دهقانی گفت : یک هزار و 500 مربی آموزشی در مدارس استان فارس در قالب این طرح آموزش های لازم را فراگرفته اند و در طول سال دانش آموزان را با روش های مصرف بهینه آب آشنا نمودند.
وی با بیان اینکه برای حفاظت از منابع آب و کاهش اثرات کم آبی باید به ترویج فرهنگ سازگاری با کم آبی روی آوریم گفت: طی سال جاری یک هزار و 200 کارگاه آموزشی در مدارس و مراکز آموزشی استان فارس برگزار شده است ، مشارکت دانش آموزان و مربیان به ویژه در مناطقی که با چالش و تنش آبی همراه است بیشتر از سایر مناطق بوده است.
دهقانی گفت: مشارکت دانش آموزان در طرح داناب نوید بخش روزهای خوب برای ترمیم سفره های آب زیرزمینی و ایجاد امید و دلگرمی برای بهبودی شرایط کم آبی است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان فارس اضافه کرد: بخش های بزرگی از استان فارس دارای اقلیم خشک و نیمه خشک است، به این معنا که بارندگی در آن ها به نسبت متوسط کشوری بسیار پایین تر است. وضعیت منابع آب سطحی، رودخانه ها و آب های زیرزمینی در سالهای اخیر با محدودیت مواجه بوده است.از این رو اتخاذ راهکارهای آموزشی و ترویجی برای سازگاری با کم آبی ضرورت دارد.
معاون پرورش اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: طرح داناب امسال 200 هزار دانش آموز این استان را آموزش داد اما محدودیت هایی داشت که سال آینده باید با برداشته شدن این محدودیت ها این طرح کامل تر و بهتر اجرا شود.
وی اضافه کرد: داناب نقطه آغاز برای مصرف بهینه آب است و باید نگرش جامعه را تغییر دهد ، دانش آموزان بهترین قشر برای فراگیری روش های مصرف بهینه آب هستند و می توانند این فرهنگ را ترویج دهند.
نظری با بیان اینکه به همه اهداف این طرح دسترسی پیدا نکردیم گفت: داناب یک کار پایان یافته نیست و انتظار است این طرح به صورت یک برنامه رسمی در مدارس اجرا شود، باید فرصت بیشتری در اختیار طرح باشد ، آموزش ها فراگیرتر باشد، مربیان تخصص بیشتری داشته باشند و حرکت ها سامان یافته ادامه یابد.
محمدرضا ارجمند مدیر روابط عمومی سازمان آب منطقه ای استان فارس نیز گفت : طرح داناب در نظام رسانه ای نیز دنبال می شود ، هر چند هدف اصلی طرح، ایجاد ظرفیت اجتماعی در میان دانش آموزان است اما درگیر کردن افکار عمومی از یک سو و نیز اطلاع رسانی تکمیلی در کنار نظام ارتباطی طرح به مخاطبان گسترده طرح مستلزم اقداماتی رسانه ای است که به طور سازماندهی شده در قالب نظام رسانه ای دنبال می شود.
ارجمند افزود: تولید تیزر آموزشی، کلیپ تبلیغاتی و محتوای آموزشی رسانه ای در سایت ها و خبرگزاری ها و روزنامه های ملی و محلی از جمله برنامه های این نظام محسوب می شود.