رویکرد شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان : ایجاد حس اعتماد در مردم و جلب رضایت مندی آنان از نحوه ارائه خدمات
مهندس ملایی با بیان این مطلب که از اول تیرماه سال جاری میز خدمت در فضایی مناسب در طبقه همکف برای مراجعه ارباب رجوع با رعایت موارد مندرج در مصوبه حقوق شهروندی در نظام اداری راه اندازی شده است گفت : میز خدمت به عنوان یک خدمت شایسته و ارزشمند برای خدمتگزاری به مردم و رعایت حقوق شهروندی در شرکت محسوب می شود.
وی افزود: به منظور ارائه خدمات به موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع و همچنین ارتقای رضایت مندی آنان میز خدمت با حضور کارشناسان مطلع و کارکنان خدوم آماده پاسخگویی به مراجعه کنندگان است.
مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان تاکید کرد: کاهش هزینهها، صرفهجویی در وقت، شتاب در ارائه خدمات و ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمت به مردم از مهمترین مزیتهای دایر کردن میز خدمت است.
مهندس ملایی با اشاره به عملکرد میز خدمت دریک ماه گذشته اظهار داشت اگرچه اصلاح فرآیندها،افزایش سرعت ارائه خدمات، افزایش سطح دسترسی به خدمات مرتبط با ارباب رجوع و نیز دسترسی آسان به خدمات از طریق متمرکز کردن آن ها در یک مکان مراجعین محترم را از سردرگمی نجات خواهد داد، اما مهمتر از آن نحوه رفتار و برخورد با خدمت گیرندگان است چراکه ایجاد حس اعتماد در مردم و رضایتمندی آنان از نحوه ارائه خدمات تأثیر مستقیمی در پیشرفت عملکرد شرکت دارد.
وی اضافه کرد: هدف از برگزاری چنین کارگاه هایی ارائه آموزشهای لازم برای مدیران امورآب شهرستان ها و به منظور ارائه خدمات مورد نیاز مردم، و همچنین شناسایی نیازهای مردم و انتخاب روشهای ارائه خدمات مطلوب از طریق میز خدمت است.
این مقام مسئول افزود: به منظور دستیابی به تمامی اهداف پیش بینی شده میز خدمت در شرکت کارگروهی مرکب از اعضای کمیته سلامت اداری، ضمن بازدید و بازرسی دورهای از شهرستان های استان، مشکلات احتمالی را احصاء و راهکارهای مناسب در راستای ایجاد رضایت مندی مردم ارائه خواهد نمود.
همچنین دراین کارگاه آقای جداوی نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با برشمردن اهداف استقرار میز خدمت در دستگاه های دولتی اظهارداشت : میزخدمت به عنوان رویکرد خدمت رسانی به مردم مورد توجه همه مسئولان اجرایی استان است و واحدهای اجرایی موظفاند که در قالب میز خدمت و به صورت شفاف، اطلاعات مورد نیاز مراجعان شامل مراحل گردش کار، مستندات مورد نیاز، مدت زمان ارائه خدمت را در اختیار آنها قرار دهند.
جداوی با اشاره به دستورالعمل میز خدمت گفت : تلاش همه ما به سمت ارائه خدمات از طریق میز خدمت الکترونیکی است به گونه ای که هرشهروند بدون مراجعه به دستگاه های دولتی قادرباشد خدمات مورد نیاز خود را دریافت نماید.
شایان ذکراست این کارگاه یک روزه با هدف بررسی مشکلات و چالش های موجود و ارائه راهکارهای مناسب جهت افزایش سرعت ارائه خدمات، افزایش سطح دسترسی به خدمات مرتبط با ارباب رجوع و نیز دسترسی آسان از طریق وب گاه شرکت برگزارگردید.