با هدف تولید برنامه های فرهنگی و تغییر مدیریت نگرش مصرف آب؛
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، در این جلسه "جواد اسدی" مدیر روابط عمومی ضمن گرامی داشت هفته صرفه جویی در مصرف آب گفت: فرهنگسازی و تاثیر بر افکار عمومی یکی از مهم ترین وظایف رسانه ها در تمام موضوعات اجتماعی از جمله فرهنگسازی درباره مصرف درست آب و منابع انرژی است و نباید از این مهم غفلت کرد چرا که امروزه و در قرن حاضر نقش رسانه ها نقشی بی بدیل است و تاثیر به سزایی در تغییر الگوی رفتاری مردم دارند.
وی افزود: علی رغم انجام اقدامات فرهنگی در سال های گذشته، متاسفانه با توجه به نهادینه شدن مصرف بی رویه آب در کشور، ترویج فرهنگ بهینه مصرف نیازمند زمان بیشتری است و بایستی همه ظرفیت های آموزشی، رسانه ای و روحانیت برای تحقق فرهنگ صرفه جویی بسیج شوند.
اسدی در پایان گفت: امروزه ائمه جماعات، مبلغین قرآنی و کارشناسان دینی در صف مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند و می توانند در بخش مدیریت مصرف با تبیین آموزه های دینی کمک موثری در نهادینه شدن مصرف بهینه آب نمایند.
هم چنین در این جلسه حجت الاسلام محمودرضا ذکاوت قائم مقام رادیو قرآن گفت: من و همکارانم در این شبکه رادیویی آمادگی کامل برای تولید و پخش برنامه هایی با مضامین رعایت الگوی مصرف را جهت ترویج این امر خداپسندانه داریم.
وی افزود: با مشارکت شرکت آب منطقه ای تهران و رادیو قرآن زین پس شاهد تولید برنامه هایی چون نمایش،گفت وگو، آنونس، مسابقه و بسته های کوتاه آموزشی با مضامینی همچون لزوم صرفه جویی و پرهیز از اسراف در مصرف آب در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی و آب شرب خواهیم بود.
گفتنی است، این جلسه با حضور جواد اسدی مدیر روابط عمومی و حجت الاسلام محمودرضا ذکاوت، قائم مقام رادیو قرآن و محمد سلیمی، سرپرست گروه تلاوت و محافل این شبکه رادیویی در سالن جلسات رادیو قرآن برگزار شد.