استاندار سمنان با تأکید بر توجه بیش از پیش به مدیریت منابع و مصارف آب گفت: تکمیل طرحهای آبرسانی بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت قرار دارد.
در جلسهای با حضور مشاور عالی استاندار گلستان، مدیر عامل شرکت آب منطقهای گلستان و مسئولان مرتبط، روند اجرای مصوبات سفر اخیر استاندار به مینودشت با محوریت آبگیری سد نرماب، بررسی شد.
معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت آب منطقهای کهگیلویه و بویراحمد از لایروبی حدود ۱۴ کیلومتر از رودخانه، آبراهه و کانالهای آبی این استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
مدیرعامل آب منطقهای گیلان از خرید، نصب و نوسازی یک دستگاه ترانسفورماتو به منظور افزودن به قابلیت اطمینان نیروگاه برقابی سد سفیدرود و کمک به پایداری شبکه برق کشور خبر داد.
مدیر رودخانهها و سواحل شرکت آب منطقهای گلستان از اتمام عملیات اجرایی پروژههای دیوارهسازی و تثبیت بستر رودخانههای استان خبر داد.
سازمان هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور با صدور هشدار سطح نارنجی (جدی)، احتمال وقوع رگبار باران و جریان سیلاب در روز سه شنبه نهم اردیبهشت ماه جاری را در خراسان شمالی پیش بینی کردند.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای خراسان شمالی اظهار کرد: همزمان با آغاز موج گرما در سال جدید و با وجود کاهش شدید بارندگی و خشکسالی در این استان، تحویل آب به کشاورزان پایاب سه سد شیرین دره، بارزو و بیدواز آغاز شد.
معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت آب منطقهای خراسان شمالی گفت: طی یک ماه گذشته از سال جاری 22 دستگاه موتور پمپ برداشت غیرمجاز آب سطحی و 5 دستگاه حفاری چاههای غیرمجاز در این استان توقیف شده است.
نشست سرپرست شرکت آب منطقهای چهارمحال و بختیاری، فرماندار شهرستان سامان و جمعی از بهرهبرداران حوضه آبریز زایندهرود در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
جمعی از دانشآموزان مدرسه فرهنگیان شهید رستمی طی اردوی آموزشی از سد تهم بازدید کرده و از نزدیک با نقش این سد در تامین آب شرب شهر زنجان آشنا شدند.
استاندار زنجان به همراه نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی از پروژه بند پاوهرود بازدید کرد.
در نشست مشترک مدیرعامل شرکت آب منطقهای بوشهر و مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه امام صادق علیهالسلام، راهکارهایی برای همکاریهای دوجانبه و مدیریت بهینه منابع آب در استان بررسی شد.
جلسه کمیته ویژه مدیریت خشکسالی با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان، مسئولان دستگاههای اجرایی و معاونین سازمان آب و برق خوزستان برگزار شد. در این نشست، ضمن بررسی اقدامات گذشته و برنامههای آینده، پیشنویس برنامه عملیاتی مدیریت خشکسالی استان نهایی و برای طرح در شورای کشاورزی و کارگروه سازگاری با کمآبی آماده شد.
مدیر امور منابع آب شهریار، ملارد و شهر قدس از انسداد ۷ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور خبر داد.
با پیگیری بخشدار نصرآباد تربتجام، مساعدت معاون فرماندار شهرستان، مدیر جهاد کشاورزی و کارشناسان امور منابع آب، دعوای بهرهبرداران ده حلقه چاه عمیق کشاورزی اراضی ابدالآباد با موقوفه ابدالخان به صورت موقت حل و فصل شد.
دو پمپ غیرمجاز پمپاژ فاضلاب شهرک صنعتی شهرستان قوچان به زمینهای کشاورزی در محدوده شهر کهنه جمع آوری شد.
با هدف جبران کمبود آب شرب در شهرستانهای غربی استان البرز شامل ساوجبلاغ، نظرآباد و اشتهارد، پروژه احداث مدول دوم تصفیهخانه آب شرب شهر جدید مهستان با ظرفیت ۸۰۰ لیتر بر ثانیه از محل منابع آب سطحی سد طالقان در دست اجرا است.
مطالعهای که توسط واتراید (WaterAid) انجام شده، تغییرات چشمگیری در میزان سیلابها و خشکسالیها در یکصد شهر پرجمعیت جهان را نشان میدهد. این تغییرات زندگی جمعیتهای شهری را به خطر انداخته و دسترسی به آب سالم را دشوارتر کرده است.
امام جمعه و رئیس اداره منابع آب شهرستان ارسنجان با یکدیگر دیدار و پیرامون راهکارهای ترویج فرهنگ مدیریت و مصرف بهینه آب گفت و گو کردند.
مدیر امور منابع آب رباط کریم از انسداد ۱۱ حلقه چاه غیرمجاز طی یک هفته کاری در روستای علی آباد و حکیم آباد در محدوده عملکرد این امور خبر داد.
سرپرست امور منابع آب دماوند از شناسایی و توقیف ادوات حفاری یک حلقه چاه غیر مجاز در اراضی رودهن خبر داد.
مدیر امور منابع آب تهران و پردیس از انسدا ۶ حلقه چاه غیر مجاز طی یک روز کاری در محدوده عملکرد این امور خبر داد.
در پی تشدید بحران منابع آب در حوضه رودخانه درونگر درگز، نخستین جلسه شورای حفاظت از منابع آب این منطقه برگزار و تصمیمات مهمی اتخاذ شد.
۱۰۱۶ حلقه چاه غیرمجاز طی سال گذشته در محدوده تحت پوشش امور منابع آب مشهد شناسایی و مسدود و در همین مدت ۳۶ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز نیز شناسایی و توقیف شد.
در جلسهای به ریاست سرپرست شرکت آب منطقهای کرمانشاه، نحوه ساماندهی سراب کبوترلانه و تأمین آب به میزان 10 لیتر بر ثانیه برای روستای عبدالتاجدین مورد بررسی قرار گرفت و طرح نهایی آبگیری این سراب به تأیید حاضرین رسید.
سمینار ارائه گزارش نهایی طرح تحقیقاتی پساب با حضور داود نجفیان؛ مدیرعامل شرکت آب منطقهای البرز، مشاور طرح، مدیران و کارشناسان شرکت و نمایندگانی از سازمان مدیریت و برنامهریزی، اداره کل محیط زیست، اداره کل منابع طبیعی، اداره کل جهاد کشاورزی، اداره کل استاندارد استان البرز و شرکت آب و فاضلاب (آبفا) برگزار شد.
کارشناسان طرح دانش آموزی نجات آب (داناب) روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران با حضور در میان دانش آموزان دبیرستان دخترانه بانو عفت آهنگری با برگزاری کارگاه آموزشی به انتقال مفاهیم و اجرای این طرح پرداختند.
یک هکتار از اراضی تصرف شده در حریم رودخانه خرمرود در روستای قلعه سنگی خرمآباد آزادسازی شد
مدیرمنابع آب شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل از لایروبی شدن بیش از ۴۰ کیلومتر از انهار دارای اولویت در این دو شهرستان خبر داد.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با سفر به استان چهارمحال و بختیاری، از طرحهای مهم آبرسانی این استان بازدید کردند. در پایان این سفر، نشست شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی استان برگزار و مسائل و مشکلات موجود بررسی و مصوباتی تصویب شد.