در پی بررسی وضعیت منابع آبی حوضه زایندهرود و درخواست استان اصفهان برای تأمین آب کشاورزی به ویژه مزارع گندم، کارگروه ملی سازگاری با کمآبی با رهاسازی کنترلشده آب از سد زایندهرود در بهار و تابستان موافقت کرد.
با توجه به پیشبینی بارشهای فصلی و به منظور کاهش خسارات احتمالی ناشی از وقوع سیلاب، شرکت بتن سازه عظیم ایرانیان به عنوان پیمانکار آب منطقهای البرز با بسیج نیروها و تجهیزات خود در قالب دو شیفت کاری، روند لایروبی رودخانههای شهرستان طالقان را تسریع کرده است.
رئیس اداره منابع آب منطقه شمالی از صرفه جویی بیش از دو میلیون متر مکعب آب در یکسال گذشته در دو شهرستان اردکان و میبد خبر داد.
مدیر رودخانهها و سواحل شرکت آب منطقهای گلستان از لایروبی حدود ۹۵ کیلومتر از مجاری آبی استان از طریق اعتبارات سالانه در اختیار این شرکت شامل مهندسی رودخانه استانی (خارج از محدوده شهر و روستا) و طرح کنترل سیل گرگانرود خبر داد.
در نشست مشترک فرمانداران، نمایندگان کشاورزان و صنایع و مدیران ارشد استانی، بر لزوم صرفهجویی در مصرف آب، رهاسازی مرحله سوم آب برای کشت غله پاییزه، و اجرای سیاستهای سازگاری با کمآبی در استان اصفهان تأکید شد. ذخایر سد زایندهرود تنها ۳۰ درصد ظرفیت خود را پر دارد.
مدیر رودخانهها و سواحل شرکت آب منطقهای گلستان از اجرای ۷۵۰ متر دیواره حفاظتی بر روی رودخانههای عبوری از شهر گرگان و روستای زیارت با مجوز شرکت آب منطقهای گلستان و رعایت همه نکات کارشناسی و فنی خبر داد.
مدیر امور منابع آب اقلید از توقیف یک دستگاه دیزل ژنراتور و یک دستگاه تانکر آب غیرمجاز در این شهرستان به استناد دستور دادستانی خبر داد.
وزیر نیرو با بیان اینکه وزارت نیرو از احداث نیروگاه های خورشیدی در دستگاههای دولتی حمایت میکند، گفت: باتوجه به تاکید ریاست جمهور در تسریع ایجاد نیروگاههای خورشیدی در دستگاههای دولتی، وزارت نیرو تمام توان خود را برای تسهیل این موضوع به کار گرفته است.
بیش از 65 کیلومتر از انهار، کانالها و زهکشهای اصلی دارای اولویت لایروبی در شهرستان آستانه اشرفیه به منظور تسهیل و تسریع در امر آبرسانی سال زراعی جاری تا به امروز لایروبی شده است.
در نخستین نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خرم آباد، کاهش بارشها، افزایش برداشتهای غیرمجاز و راهکارهای کنترل مصرف آب بررسی شد.
در جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان چگنی، که با حضور فرماندار این شهرستان برگزار شد، وضعیت منابع آبی و چالشهای موجود مورد بررسی قرار گرفت.
معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی و سرپرست روابط عمومی شرکت آب منطقهای سمنان، از آموزش و فرهنگسازی به عنوان اولویت نخست در مدیریت بحران آب استان سمنان نام برد.
مدیر امور منابع آب شهرستان دامغان از پر و مسلوبالمنفعه شدن یک حلقه چاه غیرمجاز در روستای تویه رودبار این شهرستان خبر داد.
رئیس اداره منابع آب شهرستان عباسآباد گفت: مسیر دسترسی به رودخانه کاظمرود در محدوده روستاهای کاظمکلا، پلنگکلا و سرتاکرات با هدف پیشگیری از برداشت غیرمجاز شن و ماسه به دستور دادستان شهرستان بسته شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای کرمان بر اهمیت مدیریت مصرف آب، تسریع در اجرای پروژههای آبی و ضرورت اطلاعرسانی گسترده برای جلب مشارکت عمومی تأکید کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای استان البرز با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در میان نسل جوان، گفت: روز هشتم اردیبهشت ۱۴۰۴ در دبیرستان امام رضا(ع) در محمدشهر، پویش «نجات قطرهها« در قالبِ نقاشی دیواری و کارگاه آموزشی ویژه برای دانشآموزان دوره دوم متوسطه، برگزار شد.
شرکت آب منطقهای گیلان با انتشار این اطلاعیهای با اشاره به پیش بینی هواشناسی استان گیلان مبنی بر نفوذ سامانه بارشی نسبت به سیلابی شدن رودخانهها هشدار میدهد.
مجتبی علی مددی مدیر مطالعات شرکت آب منطقهای قم گفت: میانگین بارشهای استان قم به ۹۶ میلی متر رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد کاهش را نشان میدهد.
طی چند روز گذشته، عملیات انسداد چاههای غیرمجاز در شهرستان خدابنده با انسداد ۳۱ حلقه چاه غیرمجاز از سر گرفته شد.
۳ حلقه چاه غیرمجاز عمیق در اراضی قره جنگل شهرستان گلبهار در خراسان رضوی شناسایی و مسدود شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای خراسان رضوی در دیدار نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی از نمایندگان مجلس خواست به حل مشکل تامین بودجه پروژههای بخش آب مشهد و استان کمک کنند.
دانش آموزان مدرسه حضرت زینب (س) فشافویه از برگزاری کارگاه آموزشی داناب در راستای مدیریت مصرف آب استقبال کردند.
لاکپشت آببان با حضور در مدرسه فرهنگیان شهید رستمی، اقدام به آموزش اصول صرفهجویی در مصرف آب در قالب جشنواره فراگیری نخستین واژه (آب) کرد.
فرماندار پاکدشت از عملیات لایروبی مسیل توچال بازدید کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای هرمزگان، با اشاره به اقدام فوری این شرکت در مهار نشت مواد نفتی به دریا پس از انفجار بندر شهید رجایی، تأکید کرد: حفظ پایداری تأمین آب شرب منطقه در اولویت اقدامات قرار دارد.
گزارش دومین کارگاه تخصصی «آبیاری و انرژی» با حضور مدیران و کارشناسان حوزه کشاورزی منتشر شد. این گزارش به بررسی چالشها و راهکارهای بهینهسازی مصرف آب و انرژی در بخش کشاورزی پرداخته و از طریق سایت کمیته ملی آبیاری در دسترس عموم قرار گرفته است.
با حضور تیم داناب روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران کارگاه آموزشی در مدرسه پسرانه شریعتی دوره متوسطه اول شهر تهران برگزار شد.
وزیر نیرو در حکمی، شهرام کریمی را به مدت سه سال به عنوان رئیس مؤسسه گنجینه ملی آب ایران منصوب کرد.
استاندار سمنان از کشاورزان خواست تا برنامهریزی دقیقی برای مصرف آب داشته باشند.
مدیرکل دفتر هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، از اعزام تیمهای واکنش سریع به بندر شهید رجایی و اجرای اقدامات فوری برای ایمنسازی سایتهای آبشیرینکن بندرعباس در پی وقوع حادثه اخیر در استان هرمزگان خبر داد.