مدیر امور منابع آب شهرستان گرمسار و آرادان گفت: با هدف تأمین آب مورد نیاز گندمکاران این دو شهرستان بر برداشت آب از آنها بالادست نظارت میشود.
توسط کارکنان امور آب گناباد کتاب «افزایش عمر بهرهبرداری مخازن»، توسط کارکنان امور منابع آب گناباد ترجمه و در انتشارات دانشگاه آموزش عالی گناباد به چاپ رسید.
مدیر امور منابع آب تربتجام به همراه بخشدار مرکزی شهرستان، با هدف بررسی مشکلات مسیلها و سازههای آسیبدیده از سیلاب، از روستاهای المجوق، کلاتهقاضی و کاریزدره بازدید بهعمل آوردند.
با حضور نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در جلسه با بهرهبرداران و کشاورزان، مشکلات آب کشاورزی و شرب مورد بررسی قرار گرفت و مدیرعامل شرکت آب منطقهای هرمزگان برای برطرفکردن این مشکلات اعلام آمادگی کرد.
معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو به همراه مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، در جریان بازدید از شهرستانهای ایذه، باغملک و دزپارت، مشکلات آب شرب و کشاورزی در مناطق مختلف از جمله قارون، سادات حسینی، شیوند و غریبیها را مورد بررسی قرار داد.
در جهت ارتقای سواد آبی دانش آموزان، کارگاه آموزشی طرح داناب در مدارس دخترانه «مهندس محمدعلی اسدیان» در اسلامشهر و «عطیه» در شهریار برگزار شد.
مدیر منابع آب منطقه مرکزی گیلان از لایروبی شدن 38 کیلومتر از مجاری آبی دارای اولویت شهرستان خمام خبر داد.
مدیران آب و شهرداری اردبیل با برگزاری نشستی مشترک، مسائل حیاتی حوزه آب و روند توسعه شهری را بررسی کردند و در این جلسه نسبت به مدیریت و توجه به مصرف آب در برنامه ریزی شهری تاکید کردند.
مدیر امور منابع آب تهران و پردیس از انسداد ۲۰ حلقه چاه غیر مجاز طی یک هفته کاری در محدوده عملکرد این امور خبر داد.
رئیس مرکز ملی نظارت و ارزیابی عملکرد سازمان برنامه و بودجه کشور با هیئت همراه از سد نم رود بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت این سد قرار گرفتند.
سومین کارگاه آموزشی متصدیان ایستگاههای آب و هواشناسی استان قزوین با تأکید بر متصدیان ایستگاههای آبسنجی و باران سنجی و آموزش سامانه تماب در محل سالن جلسات شرکت آب منطقهای قزوین برگزار شد.
در راستای حفاظت و صیانت از منابع آبی و با اقدام به موقع گروه گشت و بازرسی اداره منابع آب گچساران، از یک مورد اقدام غیرمجاز آب فروشی در روستای چهار بیشه جلوگیری و علمک نصب شده جمع آوری و صورتجلسه ای برای ادامه روند قانونی آن تنظیم شد.
مدیر امور منابع آب نیشابور و اعضای کمیته فنی ایمنی آب این شهرستان از تصفیهخانه آب شرب روستاهای ادگ، فوشنجان، حمید آباد، بوژآباد و دربهشت بازدید کردند.
مدیرعامل آب منطقهای سیستان و بلوچستان از کاهش ۲۳ درصدی حجم ذخیرهسازی سدهای استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این کاهش در شرایطی رخ داده است که در حال حاضر ۹ سد مخزنی با ظرفیت ۲.۵ میلیارد مترمکعب در حال بهرهبرداری هستند.
محمد جهانشاهی، مدیر امور منابع آب شهرستان کرج، صبح امروز، با اشاره به وضعیت بحرانی منابع آبی استان، از کاهش ۱۴ درصدی حجم آب سد کرج نسبت به سال گذشته و افت شدید منابع آب زیرزمینی خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر تنها راه برونرفت از بحران آب، سرمایهگذاری بر روی پساب تصفیهشده است.
با حضور فرماندار، دادستان و مسئولان ادارههای شهرستان برخوار وضعیت پساب شمال بررسی شد.
کارگاه آموزشی طرح داناب در مدرسه شهید فشمی پاکدشت برگزار شد.
مدیر منابع آب شهرستان لنگرود از آماده به کار بودن 24 سردهنه شهرستان لنگرود خبر داد.
غلامرضا احمدی، مدیر منابع آب شهرستان نظرآباد، با اشاره به وضعیت بحرانی منابع آبی در این شهرستان، بر لزوم مدیریت مصرف و فرهنگسازی عمومی در زمینه آب تاکید کرد.
محمدرضا اسماعیلی خرسند، مدیر منابع آب شهرستان طالقان به تشریح وضعیت منابع آب در این شهرستان و اقدامات انجامشده در حوزه مدیریت منابع آبی پرداخت.
رئیس اداره منابع آب شهرستان باشت از رفع تصرف و آزادسازی ۱۳ هکتار از اراضی بستر رودخانه دائمی شیو این شهرستان در محدوده روستاهای شوش، چم بلبل، امام ضامن و مله برفی خبر داد.
در پی تصمیمات کارگروه تخصصی شورای حفاظت از منابع آب، اعلام شد که به دلیل حجم محدود آب موجود در سد ایوشان و تعهدات آبرسانی به شبکه آبیاری، آب این سد در سال جاری به رودخانه هرو رهاسازی نخواهد شد. کشاورزان پاییندست و حاشیه رودخانه از کشت بهاره خودداری کرده و برای تعیین الگوی کشت به مراکز خدمات کشاورزی مراجعه نمایند.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای آذربایجان شرقی با تأکید بر مدیریت برداشت آب از چاهها، از اجرای طرحی نوین برای نظارت بر مصرف آب کشاورزی استان خبر داد.
نشست هم اندیشی حل اختلاف حقابه و زمانبندی بهرهبرداری از رودخانه بوژان در نیشابور برگزار شد.
سرپرست اداره منابع آب هوراند از تشکیل اولین جلسه شورای حفاظت این شهرستان به ریاست فرماندار خبر داد.
رئیس اداره منابع آب ملکان از تشکیل جلسه شورای حفاظت شهرستان در فرمانداری ملکان با حضور معاون فرماندار، رئیس گروه آبهای سطحی آب منطقهای استان، مدیران شهرستان و نمایندگان تعاونیهای آببران خبر داد.
سرپرست اداره منابع آب ترکمانچای از نشست توجیهی با نمایندگان روستاهای دستجرد و بلوکان در خصوص اختلاف حقابه در محل اداره منابع آب شهرستان ترکمانچای خبر داد.
کمیته مشترک آب و کشاورزی با حضور رئیس و کارشناس آبهای زیرزمینی منابع آب و مدیر جهاد کشاورزی و سایر اعضا در محل جهاد کشاورزی شهرستان تشکیل جلسه داد.
مطابق با نظام ارزیابی طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب)، طی بازدیدی که صورت گرفت، سطح سواد آبی دانش آموزان قزوینی، در قالب اجرای طرح داناب مورد بررسی قرار گرفت.
در جلسهای با حضور مسئولان شهرستان میانه و نمایندگان روستاها، راهکارهای تأمین آب اراضی کشاورزی حاشیه رودخانه آیدوغموش از سد آیدوغموش با تأکید بر مصرف بهینه آب بررسی و تصمیمگیری شد.