به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در دومین جلسه ستاد بحران شرکت که با حضور مدیرعامل و اعضای کمیته برگزار گردید با اشاره به اهمیت مدیریت فنی در مواجه با بحران های اقلیمی پیشرو و به ویژه موج دوم بارش ها در هفته آینده به لزوم هماهنگی هرچه بیشتر بین مدیران صف و ستاد و کمیته بحران تأکید گردید.
با سلام خدمت مردم محترم استان مرکزی؛
استاندار مرکزی گفت: اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ناایمن بودن سازه های آبی و سدهای استان صحت ندارد و با وجود شدت بارندگی های شبانه روز اخیر مشکلی در این استان رخ نداده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای استان مرکزی با اشاره به تداوم بارشها از هموطنان و مسافران خواست از تردد و توقف در حاشیه رودخانهها و سیدهای استان اجتناب کنند.
معاون عمرانی وزیر کشور در اراک از همه استانداران و مدیران استانها خواست با بسیج همه امکانات به یاری سیل زدگان استانهای همجوار بشتابند.
استاندار مرکزی از آمادگی همه دستگاهها در مرکز استان و شهرستانها برای مقابله با سیلاب احتمالی خبر داد.
مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی از احتمال سیلابی شدن رودخانهها بر اثر فعالیت سامانه بارشی در استان مرکزی خبر داد.
مدیر اداره منابع آب شهرستان شازندگفت: با انسداد 24 حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان 3.6 میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شد.
به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای مازندران آقای دکتر اردکانیان ضمن بازدید از مناطق سیل زده مازندران و گلستان با اشاره به حجم بالای خسارات سیل در دو استان مازندران و گلستان و اقدامات آبرسانی و برق رسانی صنعت آب دو استان به روستاها و مناطق سیل زده گفت: متاسفانه حریم و بستر رودخانه ها که بازه آن چند ده متر بوده در بعضی از مناطق عرض مقطع به دلیل تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها به 10 متر رسید که این رودخانه ها ظرفیت گذر سیلاب این چنینی را نداشته و این امر سبب آبگرفتگی بسیاری از مناطق شده است.
با توجه به اینکه سد قشلاق سنندج در آستانه سرریز قرار دارد، اماکن مسکونی باغی پایاب این سد باید هرچه زودتر تخلیه شود.
اطلاعیه شرکت آب منطقه ای فارس در خصوص شایعه شکسته شدن سد در این استان اطلاعیه فوری _ فوری باسلام خدمت مردم محترم وشریف استان فارس می رساند درپی شایعه درخصوص شکسته شدن سد در استان فارس،به استحضار مردم بزرگوار میرساندهیچ کدام ازسدهای استان دچار هیچ حادثه ای نشده بلکه اکنون ساعت ۱۶ روز دوشنبه پنجم فروردین ماه سدهای فارس حدود یک ونیم میلیارد مترمکعب ظرفیت خالی دارند ومی توانند این مقدار سیلاب احتمالی را کنترل و ذخیره بکنند از مردم شریف استدعا داریم اخبار راازمبادی معتبر دنبال نمایند.روابط عمومی شرکت آب منطقه ای فارس
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در خصوص ابدهی رودخانه های استان در تاریخ ۴ فروردین گفت:طبق آخرین اطلاعات واصله ، رواناب موجود در رودخانه قره سو ۱۹ متر مکعب در ثانیه، مجموع رودخانه های چهلچای ، نرماب و خرمارود در ایستگاه ارازکوسه ۶۵ متر مکعب در ثانیه، گرگانرود در ایستگاه شهر گنبد ۱۰۱ مترمکعب در ثانیه، گرگانرود در ایستگاه قزاقلی (قبل از سد وشمگیر) ۱۱۳ متر مکعب در ثانیه و مجموع رودخانه های شیرآباد، زرینگل و کبودوال در ایستگاه باغه سالیان(قبل از الحاق به گرگانرود در بالادست شهر آق قلا) ۵۱ متر مکعب در ثانیه رواناب جریان داشته است..
هشدار شرکت آب منطقه ای مرکزی در رابطه با وقوع سیلاب:
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در پی برخی شایعات بیاساس مبنی بر شکست سد گیلانغرب و آبگرفتگی معابر شهری و اراضی حاشیه سد، بهرام درویشی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه بر تحت کنترل بودن تمامی سازه هیدرولیکی و سدهای استان تاکید و شایعات را کذب و بی اساس خواند.
در راستای هشدارها و اخطاریه های سازمان هواشناسی کشور، در خصوص احتمال وقوع سیلاب های بهاری نشست کارگروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران برگزار شد.
شرکت آب منطقه ای قم اطلاعیه ای در خصوص آمادگی در برابر سیلاب های احتمالی در محدوده استان قم صادر کرد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران نسبت به بارش شدید باران و سیلابی شدن رودخانه های استان در روزهای پیش رو هشدار داد.
پیرو اخطاریه مورخ 98/1/4 اداره کل هواشناسی گیلان مبنی بر بارندگی و وزش باد، کاهش دما و احتمال رعد و برق تا روز چهارشنبه ...
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه سومین شماره خبرنامه داخلی کرمانشاهاب با اخبار و فعالیتهای اسفندماه سال 97 منتشر شد. در این شماره به مناسبت نوروز و روز جهانی آب مطالب متنوعی ارایه شده است. پیام تبریک سال نو مدیرعامل شرکت، مصاحبه اختصاصی برای روزجهانی آب و اهم فعالیتهای یک ماه گذشته از مهمترین عناوین این شماره اند.
واحد دو نیروگاه کلان پس از اتمام اورهال اساسی و تعمیر سیم پیچ موتور ژنراتور راه انداری و به شبکه سراسری برق متصل گردید.
مدیر امور بهره برداری و نگهداری از سد و نیروگاه امیر کبیر از انجام عملیات اورهال و تعمیرات اساسی واحد شماره یک نیروگاه برقابی سد امیرکبیر خبر داد.
مدیرعامل آب منطقه ای گلستان با اشاره به این که قبل از شروع بارندگی حدود10 درصد ظرفیت مخزن سد گلستان برای ورود سیلاب خالی بود، گفت: همچنان تلاش برای کاهش خسارت سیل در گلستان ادامه دارد..
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان گفت: با تامین اعتبار واتمام سدهایی که در دست مطالعه و اجرا داریم دغدغه های ما دررابطه با سیلاب های استان وکنترل سیل به حداقل می رسد..
احتراما با توجه به خبرتصاویر اختصاصی خبرگزاری فارس از سرریز شدن سد «وشمگیر» در استان گلستان، ضمن تکذیب خبر فوق ، توضیح ذیل جهت تنویر افکار عمومی و درج در آن رسانه به حضور ارسال می گردد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در خصوص مهم ترین دلایل وقوع سیل اخیر در استان گفت: در زمانی که اخطاریه هواشناسی به ما داده شد ، در اولین فرصت جلسه ستاد بحران شرکت آب منطقه ای را تشکیل و متعاقب آن اطلاع رسانی به ستاد بحران استان داشتیم که جلسات ستاد بحران استان هم تشکیل شد وبلافاصله در داخل شرکت اقدامات تامینی ، بحث سدها و نحوه مقابله با روانابی که اتفاق می افتد را رصد و میزان تقریبی بارش ها رصد شد..
مدیرعامل شرکت آب منطقهای استان گلستان، دبی اوج سیلاب ورودی به سد گلستان را بالغ بر 700 متر مکعب بر ثانیه و در سد بوستان بالغ بر 230 متر مکعب بر ثانیه عنوان و تصریح کرد: مقادیر فوق در مخازن سدهای استان مدیریت و مقدار آن کاهش یافت بهگونهای که دبی اوج سیلاب پس از سد بوستان به 102 متر مکعب بر ثانیه و دبی اوج پس از سد گلستان به 545 متر مکعب کاهش یافت.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای استان گلستان، دبی اوج سیلاب ورودی به سد گلستان را بالغ بر 700 متر مکعب بر ثانیه و در سد بوستان بالغ بر 230 متر مکعب بر ثانیه عنوان و تصریح کرد: مقادیر فوق در مخازن سدهای استان مدیریت و مقدار آن کاهش یافت بهگونهای که دبی اوج سیلاب پس از سد بوستان به 102 متر مکعب بر ثانیه و دبی اوج پس از سد گلستان به 545 متر مکعب کاهش یافت.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان درخصوص عملکرد این شرکت در خصوص مدیریت سیلاب در شهر های گنبد، آق قلا و گمیشان و روستاهای مسیر گفت: با پایش و اندازه گیری سیلاب، اطلاع رسانی برای مردم و مسئولین استانی و شهرستانی به صورت مستمر انجام گردید..
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: میزان بارندگی استان در شرایط نرمال 450 میلی متر در سال است ولی دربارش های 4 روز اخیر استان، در برخی شهرها حدود 300 میلی متر بارش رخ داد که حدود 65 درصد متوسط بارش سالیانه استان را شامل می شود وشدت اصلی آن در 24 ساعت اولیه بارش بود..