جلسه مدیریت بحران و مقابله با سیل با حضور مدیرعامل و اعضا پیش از ظهر جمعه نهم فروردین ماه در شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه مدیر عامل شرکت, فرماندار شهرستان گیلانغرب, مدیر امور آب گیلانغرب و جمعی از کارشناسان از سد و دایک گیلانغرب بازدید و نکات فنی و مهندسی برای مواجه با سیلاب هفته آینده بررسی گردید.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در پی وقوع سیلاب سهمگین در حوضه بالادست گرگان رود، این سیلاب پس از عبور از سدهای استان وجریان آب در مسیر رودخانه به دلیل حجم عظیم سیلاب وعدم گنجایش آب توسط رودخانه طبیعتا تجمع آب در طول مسیر رودخانه ایجاد شد و و بخشی از این تجمع آب باعث شد که درون اتاقک محفظه دریچه سدها برگشت کند و این مساله در سد گلستان ارتفاع آب 6 متر در داخل اتاقک محفظه دریچه سد و در سد بوستان 3 متر این آبگرفتگی اتفاق افتاد..
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: باتوجه به شرایط زمین شناسی،رژیم سیلابی و نیز شیب بسیار ملایم رودخانه های استان در بخش میانی و دشت ، رسوبگذاری در بازه های مختلف رودخانه های استان خصوصاً در بخش میانی و انتهایی اتفاق می افتد..
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در بازدید مشترک استاندار کرمانشاه, معاونت عمرانی, مدیرعامل شرکت آب منطقه کرمانشاه, فرماندار کرمانشاه, شهردار منطقه ۶ , اعضای ستاد مدیریت بحران و جمعی از کارشناسان شرکت آب منطقه ای کرمانشاه از مناطق تنگ کنشت و کرناچی صورت گرفت بر همکاریهای مشترک همه دستگاهها و سازمانهای استان برای رفع موانع و نیز ایجاد تسهیلات لازم برای آمادگی هرچه بیشتر در سیلاب هفته آتی تاکید و دستورات لازم توسط استاندار صادر گردید. در این بازدید ضمن بررسی کارشناسی مناطق مسکونی واقع در تنگ کنشت دستورات لازم توسط استاندار برای هماهنگی های کامل ستاد مدیریت بحران در راستای تسکین خطرات احتمالی سیلاب به هیئت همراه ابلاغ گردید.
با اقدام بهموقع متصدی هیرومتری شهرستان رودان وکارگرکمکی سه نوجوان از خطر مرگ در سیلاب نجات یافتند.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در بازدید مشترک استاندار کرمانشاه, معاونت عمرانی و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه, معاون طرح و توسعه و تیم کارشناسی شرکت, با دستور استاندار حذف فوری گره ها و موانع تشدید سیلاب های شهری در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای لرستان، محمدرضا ملکشاهی راد در دیدار نوروزی با پرسنل شرکت آب منطقه ای لرستان ضمن تبریک سال نو، از زحمات و راهکارهای سازنده مجموعه آب منطقه ای لرستان در جریان سیل اخیر تقدیر و قدردانی نمود.
جلسه کارگروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمان با حضور مهندس علیزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل و اعضای کارگروه در محل اتاق مدیریت عامل برگزار گردید.
از امروز تا پایان هفته آینده میزان خروجی سدهای استان بویژه سد قشلاق سنندج جهت مهار سیلاب های در پیش رو افزایش می باید
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: رودخانه گرگانرود بعنوان بزرگترین حوضه آبریز استان از منتهی الیه شرقی استان سرچشمه می گیرد و در طول مسیر خود بطرف غرب با الحاق رودخانه های متعدد دیگر از ارتفاعات جنوبی استان به آن در نهایت به دریا می ریزد. بر روی رودخانه گرگانرود از بالادست حوضه، سدهای در حال بهره برداری بوستان، گلستان و وشمگیر به صورت متوالی با مجموع حجم مخزن 118 میلیون متر مکعب واقع شده اند..
رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت:اولین کارگروه سیل و مخاطرات دریایی ،برق ،آب و فاضلاب در سال 98 با هدف بررسی ابنیه و زیرساخت های استان در بحث سیلاب و آمادگی در خصوص بروز سیلاب های احتمالی برگزار شد.
در خبرگزاری مهر استان، ضمن تشکر از مدیر محترم آن خبرگزاری محترم با طرح مساله که فرصتی را برای بیان مطالبی در خصوص سیلاب اخیر فراهم نمود. موارد برای خوانندگان محترم مطالب سایت مذکور بشرح ذیل ارائه می گردد..
باحضور دکتربختیاری فرماندارشهرستان اراک ،غیاثی مدیرکل بحران استانداری مدیرکل منابع اب استان ،نصیری معاون عمرانی فرمانداری ویوسفی بخشدارمرکزی ساعت 2شب عملیات رهاسازی آب سد سوارآباد بمنظور جلوگیری از سرریز وشکسته شدن سد روستای انجیرک وتخریب اراضی پایین دست انجام شد.
در پی بارش های اخیر و احتمال وقوع سیلاب ،سید علی آقازاده استاندار مرکزی با حضور در شهرستان محلات از تلاش و اقدامات مدیریت بحران این شهرستان در راستای هدایت آبهای سطحی بازدید کرد.
در پی بارش های اخیر و احتمال وقوع سیلاب ، سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی از حوزه آبریز زیراب در حدفاصل جاده محلات - خمین به منظور بررسی عملکرد دستگاههای مسئول و وضعیت موجود بازدید کرد.
رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: متوسط بارش استان ازابتدای پاییز۹۷ تاکنون ۳۵۹میلیمتر بوده که نسبت به بلند مدت ۹۴درصد رشد داشته است.
بسم الله الرحمن الرحیم" "یا مقلب القلوب والابصار یا مدبر اللیل و النهار یا محول الحول والاحوال حول حالنا الی احسن الحال"
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد و هیات همراه، روز سه شنبه 6 فروردین ماه، از بندها و رودخانه های تفت، دره گاهان، ده بالا، طزرجان و مهریز بازدید کردند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گزارشی از اهم اقدامات شرکت آب منطقه ای گلستان در سیل اخیر را اعلام نمود..
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان عنوان کرد: لرستان با ۴۳۶ نقطه سیل خیزی یکی از ۵ استان اول کشور از نظر سیل خیز بودن است و در بین شهرستان استان، شهرستان پلدختر به لحاظ قرارگیری در خروجی استان سیل خیزترین و خرم آباد در مرحله دوم قرار دارد.
در تارنمای سایت اقتصاد آنلاین ضمن تشکر از مدیر محترم آن سایت با طرح مساله که فرصتی را برای بیان مطالبی در خصوص سیلاب اخیر فراهم نمود. موارد برای خوانندگان محترم مطالب سایت مذکور بشرح ذیل ارائه می گردد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،دکتر حقیقی استاندار زنجان و هیئت همراه ضمن بازدید از سد کینه ورس،در جریان نحوه تخلیه دریچه تحتانی این سد و کنترل سیلاب پایین دست آن قرارگرفتند.
سرپرست امور آب اسلامشهر از برگزاری نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان اسلامشهر در محل فرمانداری این شهرستان خبر داد.
استان گلستان با متوسط بارندگی 454 میلیمتر در سال دارای حدود 650 هزار هکتار اراضی کشاورزی بعنوان قطب کشاورزی کشور محسوب می شود بر همین اساس از دهه پنجاه تاکنون تعداد 3 سدمخزنی بوستان( سال 1384)، گلستان (سال 1379) و وشمگیر( سال 1349) بر روی شاخه اصلی گرگانرود به بهره برداری رسیده اند که مجموع حجم مخازن این سدها در حال حاضر 118میلیون مترمکعب می باشد..
سرپرست امور آب شهریار گفت: این امور در جهت مقابله با سیلاب های احتمالی و کنترل اوضاع طی دو روز گذشته در مسیر و امتداد جریان آب و محل های مربوطه حضور داشتند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت : بدنبال بارش های اخیر حجم آب تالاب میقان به بیش از 20 میلیون متر مکعب رسیده است.
مدیر امور منابع آب شهرری گفت: به منظور عدم کاهش آبگذری از دهانه های پل، احتمال پس زدگی آب و عبور ایمن سیلاب این امور اقدام به لایروبی پل و بازگشایی دهانه های پل سرخه حصار ( منوچهری ) در جاده ری - ورامین بوسیله یک دستگاه بیل مکانیکی نمود .
در جلسه مدیریت بحران استانداری همه فرمانداران بخشداران و دهیاران و اعضای ستاد مدیریت بحران موظف شدند تا از وضعیت سدها رودخانهها و بندهای خاکی مطلع و اقدامات لازم را مبذول دارند.
طی دو بازدید جداگانه معاونین سیاسی امنیتی استانداری و امور عمرانی استاندار کردستان به همراه دادستان عمومی شهرستان سنندج، معاون فرمانداری سنندج و معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان از رودخانه قشلاق و مبادی سیل خیز حوزه شهر سنندج بازدید بعمل آوردند.