شنبه, 29 آذر 1404
مشروح خبر :: تصمیم سه‌جانبه آب منطقه‌ای، استانداری و صدا و سیما گیلان؛ تولید مجموعه تلویزیونی برای آموزش بهره‌برداری از آب سد سفیدرود

تصمیم سه‌جانبه آب منطقه‌ای، استانداری و صدا و سیما گیلان؛ تولید مجموعه تلویزیونی برای آموزش بهره‌برداری از آب سد سفیدرود

در راستای هماهنگی‌های عالی بین‌دستگاهی در گیلان، معاون روابط عمومی استانداری، مدیرعامل آب منطقه‌ای و تهیه‌کننده صدا و سیما، بر لزوم حمایت مستمر آب سد سفیدرود از آببندان‌ها و بسیج ظرفیت‌های رسانه‌ای استان برای اطلاع‌رسانی به کشاورزان تأکید کردند. این همکاری در قالب تولید یک مجموعه تلویزیونی آموزشی ویژه، با هدف روشنگری درباره نحوه آزادسازی آب و بهره‌برداری بهینه از منابع آبی استان شکل گرفت.

به گزارش شبکه خبری آب ایران به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گیلان، نشست مهمی میان یاسر علیجانی، معاون روابط عمومی و تشریفات استانداری گیلان، و وحید خرمی، مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای، با حضور باقر سلیمی، تهیه‌کننده صدا و سیما، و محمدصادق رجبی، مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای، برگزار شد. محور اصلی این گفت‌وگو، تقویت همکاری‌های عملیاتی برای مدیریت بهینه منابع آبی استان، به‌ویژه در آستانه فصل کشاورزی بود.

اولویت اصلی: پشتیبانی مستمر از آببندان‌ها از طریق سد سفیدرود

در ابتدای این نشست، وحید خرمی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای، ضمن تشریح اهمیت حیاتی لایروبی آببندان‌ها، بر یک نکته فنی تأکید کرد و اظهار داشت: اولویت نخست ما، آبگیری نهایی سد سفیدرود است. اما حتی پس از لایروبی، این مخازن ذخیره‌ای باید به‌طور مستمر و مرحله‌ای توسط آب این سد پشتیبانی شوند تا کشاورزان در فصل کشت، کارایی کامل منابع آبی خود را در اختیار داشته باشند.

بسیج رسانه‌ای با دستور استاندار: ساخت مجموعه تلویزیونی آموزشی

یکی از مهم‌ترین مصوبات این جلسه، برنامه‌ریزی برای تولید یک مجموعه تلویزیونی آموزشی با همکاری صدا و سیمای مرکز گیلان بود. هدف این اقدام، اطلاع‌رسانی شفاف درباره نحوه صحیح آزادسازی آب سد سفیدرود و ارتقای دانش کشاورزان در زمینه بهره‌برداری بهینه از منابع آبی است.

این همکاری سه‌گانه اهداف مشخصی را ازجمله ایجاد کانال ارتباطی مستقیم و مؤثر بین دستگاه‌های متولی آب و جامعه کشاورزان، بهره‌گیری از حضور کارشناسان متخصص حوزه آب و آبیاری برای ارائه راهکارهای روشنگرانه، هم‌افزایی کلیه ظرفیت‌های رسانه‌ای استان در یک کمپین آگاهی‌بخشی جامع دنبال می‌کند.

در همین راستا، علیجانی پورحسینی اعلام کرد: بر اساس دستور مستقیم استاندار گیلان، باید از حداکثر ظرفیت‌های موجود برای بهبود کیفیت محتوای رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی تخصصی در حوزه آب استفاده شود.

باقر سلیمی نیز از برنامه‌ریزی برای تولید برنامه‌های گفت‌وگومحور هفتگی (با زمان پخش ۳۰ تا ۴۵ دقیقه) خبر داد که تولید آن‌ها در اولویت کاری مرکز قرار گرفته است تا سطح آگاهی مردم گران‌قدر گیلان ارتقا یابد.

در پایان این هماهنگی‌ها، محمدصادق رجبی، مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای، مأموریت یافت تا تمامی جزئیات اجرایی این طرح جامع را برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم را برای عملیاتی شدن این عزم مشترک دستگاه‌ها و رسانه‌ها به سرانجام برساند.

کد خبر: 91127
  تاریخ خبر : 1404/09/29
  آخرین به‌روزرسانی : 1404/09/29
 دبیر خبر
 18