
یگان حفاظت منابع آب در نیمه اول ۱۴۰۴ گزارش داد؛

به گزارش شبکه خبری آب ایران به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقهای اصفهان، عباس قربانیمقدم، مسئول یگان حفاظت از منابع آب استان اصفهان با تأکید بر این که این آمار نشاندهنده افزایش نظارتها و پاسخگویی مؤثر به گزارشات مردمی است، توضیح داد: سامانه ۳۸۴۸ پاسخگویی تلفنی یگان حفاظت، با ثبت بیش از ۳۴ هزار تماس برای متخلفین از سوی شهروندان و کشاورزان را به صورت شبانه روزی دریافت و به آنها رسیدگی کرده است که نشاندهنده حساسیت بالای جامعه نسبت به مسائل آبی است. میزان مکالمه و پاسخگویی مستقیم به این تماسها بالغ بر ۶۷۲ ساعت بوده است.
وی افزود: ۱۷ هزار فقره شکایت و تشکیل پرونده برای متخلفین انجام شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای اصفهان، معاون حفاظت و بهره برداری، مدیر حراست و مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقهای اصفهان و مدیران این شرکت در حاشیه بازدید از مرکز یگان حفاظت از منابع آب استان اصفهان با توجه به کارنامه عملکرد در زمینه پایش و برخورد با تخلفات آبی از این واحد تقدیر کرد.
حسن ساسانی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان در این دیدار ضمن تشکر از کلیه همکاران مشغول در یگان حفاظت از منابع آب بر فعالیت مستمر و شبانهروزی این نیروها در صیانت از منابع حیاتی استان تأکید کرد.
وی از زحمات بیوقفه و حساسیت بالای عوامل یگان حفاظت تقدیر کرد و خواستار تقویت و تجهیز ویژه این واحد شد تا بتواند با قدرت بیشتری در مسیر حفاظت از منابع آب استان اصفهان گام بردارد.
قربانی مسئول یگان حفاظت از منایع شرکت آب منطقهای اصفهان نیز تشریح کرد: در بخش رسیدگی به تخلفات، سامانه ۳۸۴۸ نقشی کلیدی ایفا کرده و ۱۷,۳۴۰ شکایت ثبت کرده است که منجر به تشکیل پرونده قضایی برای متخلفین شده است. این شکایات به تفکیک شامل موارد زیر بوده است: تخلفات آب زیرزمینی: ۱۴,۱۵۰ تماس/پرونده و تخلفات آب سطحی: ۳,۱۹۲ تماس/پرونده.
وی ضمن تأکید بر اهمیت حیاتی این واحد، تصریح کرد: سامانه ۳۸۴۸ و تیمهای گشت ویژه حفاظت منابع آب، در همه ساعات شبانهروز، بهویژه ایام تعطیل و پس از وقت اداری، به صورت فعال برای رسیدگی به گزارشات مردمی آماده خدمترسانی هستند.
