جمعه, 9 آبان 1404
مشروح خبر :: برای تکمیل جاده جایگزین هراز به 30 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران:

برای تکمیل جاده جایگزین هراز به 30 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: برای تکمیل جاده جایگزین سد هراز به حدود 30 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در تلاش هستیم تا این اعتبار را از محل مولدسازی، اعتبارات عمومی و ماده 56 تامین کنیم.

به گزارش شبکه خبری آب ایران به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مازندران، حیدر داوودیان مدیرعامل این شرکت در بازدید رئیس کل دادگستری مازندران از کارگاه عملیات اجرایی جاده جایگزین هراز، ضمن تشریح اجزای این طرح و میزان پیشرفت فیزیکی آن، اظهار کرد: با توجه به فرصتی که قانون مولدسازی دارایی‌های دولت ایجاد کرده است، با جدیت پیگیر تامین اعتبار مورد نیاز برای جاده جایگزین هراز از محل مولدسازی هستیم و گام‌هایی نیز تاکنون در این زمینه برداشته شده است.

وی افزود: زمینی در شهرستان آمل داریم که برای مولدسازی و تامین اعتبار مورد نیاز جاده جایگزین هراز انتخاب شده و گام‌های نخست برای واگذاری قانونی آن را نیز برداشته‌ایم. با واگذاری این زمین در قالب قانون مولدسازی حدود ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: ۲ زمین دیگر نیز در مالکیت شرکت آب منطقه‌ای قرار دارد که برای مولدسازی در نظر گرفته‌ایم و در صورت واگذاری آن‌ها حدود ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز این طرح تامین خواهد شد.

داوودیان گفت: در فرآیند مولدسازی و واگذاری این ۲ قطعه زمین مورد نظر، به همراهی دستگاه قضا برای گره‌گشایی و تسریع در اجرای قانون مولدسازی نیاز داریم و امیدواریم که با همراهی رئیس کل دادگستری بتوانیم این هدف را به زودی محقق کنیم.

وی درباره سهم‌بری طرح سد هراز از اعتبارات عمومی در سال جاری نیز اظهار کرد: امسال حدود ۳۶۰۰ میلیارد ریال برای این طرح از محل اعتبارات عمومی اختصاص داده شده که تلاش می‌کنیم بتوانیم کل این اعتبار را جذب کنیم. در صورت واگذاری زمین‌های انتخاب شده و تخصیص اعتبار اختصاص یافته، مشکل تامین اعتبار برای جاده جایگزین هراز برطرف می‌شود و گره ترافیکی این محور برطرف خواهد شد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مازندران، جاده جایگزین هراز به طول ۱۱.۷ کیلومتر که به ساخت پنج پل و ۶ تونل نیاز دارد، بحشی از طرح بزرگ سد هراز است که به دلیل زیر آب رفتن بخشی از جاده هراز در صورت تکمیل و آبگیری سد هراز ساخته می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران به منظور بررسی آخرین وضعیت روند اجرای طرح جاده جایگزین سد هراز در محل اجرای این طرح حضور یافت.

عباس پوریانی همراه با جمعی از مسئولان استان و شهرستان آمل از جمله مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران، مدیرکل حفاظت محیط زیست، فرماندار آمل و تعدادی از مسوولان از روند اجرای طرح جاده جایگزین سد هراز بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت عملیات اجرایی این طرح مهم و موانع پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.

کد خبر: 85440
  تاریخ خبر : 1404/07/23
  آخرین به‌روزرسانی : 1404/07/26
 مدیر روابط عمومی
 49