
به گزارش شبکه خبری آب ایران به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقهای خراسان رضوی، لیگ خبر که از سال ۱۳۹۸ در روابط عمومی شرکت آب منطقهای خراسان رضوی طراحی و به اجرا درآمده است، رقابت در عرصه تولید محتوای رسانهای در حوزه آب را هدف قرار داده و تولیدات رسانهای ۱۲ خبرنگار در امورهای منابع آب شهرستانها، ۱۸ خبرنگار در ستاد مرکزی آب منطقهای، ۱۲ خبرنگار افتخاری روستانیوز و ۲۵ خبرنگار تشکلهای مردمی کشاورزی در خراسان رضوی که مجموعاً به ۱۳۰۰ خبر و گزارش طی یک سال بالغ شده است با شاخصها و معیارهای حرفهای توسط هیئت داوران که از اساتید حوزه رسانه و مدرسان دانشگاه هستند بررسی و نفرات برتر برگزیده شدند.
کاظم جم مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقهای خراسان رضوی در آیین اختتام پنجمین دوره لیگ خبر، روابط عمومی و رسانه را از اضلاع مهم مدیریت آب ذکر کرد و با اشاره به تدوین استراتژی روابط عمومیهای صنعت آب گفت: در این استراتژی ماموریت روابط عمومیها تعریف و بر بسترسازی اجتماعی در راستای تعادل بخشی منابع آب مبتنی بر مدیریت مشارکتی تاکید شده است.
جم با اشاره به سه هدف کلان در این استراتژی، جلب مشارکت نهادهای حاکمیتی و تخصصی با رویکرد مشارکتی، جلب مشارکت جامعه و جریانسازی رسانهای برای هدایت افکار عمومی، بهبود تعاملات درون سازمانی با هدف افزایش بهرهوری و ارتقای کیفیت خدمات را از جمله این اهداف برشمرد و افزود: ذیل این اهداف، ۸۵ پروژه برای حوزه روابط عمومی استخراج شده که یکی از آنها لیگ خبر است.
جم گفت: با رونمایی از طرح رسانه دانشآموزی «ردا» که امروز انجام میشود ما ۱۵۰ خبرنگار افتخاری داریم که در حوزه آب به تولید محتوا میپردازند و ارزیابی کار آنان در لیگ خبر تبلور مییابد.
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقهای خراسان رضوی، جریانسازی رسانهای، بسترسازی برای نقد منصفانه و مطالبه عادلانه و ایجاد حس تعلق سازمانی را از وظایف روابط عمومیها عنوان و در پایان از مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، معاونان و مدیران آب منطقهای خراسان رضوی برای همراهی با روابط عمومی قدردانی کرد.
بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت آب منطقهای خراسان رضوی در این جلسه که معاون مدیر کل روابط عمومی وزارت نیرو، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و روابط عمومی شرکت منابع آب ایران، مدیر کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، تعدادی از مدیران عامل آب منطقهای کشور، مدیران روابط عمومی صنعت آب کشور، معاونان و مدیران آب منطقهای خراسان رضوی، همیاران روابط عمومی و خبرنگاران خاتم و روستانیوز حضور داشتند، با ارائه گزارشی از وضعیت منابع آبی استان، سال آبی گذشته را سالی سخت عنوان کرد و گفت: عبور از این شرایط دشوار با مشارکت همه بهرهبرداران در همه حوزهها امکانپذیر شد و نقش تولید محتوای رسانهای و اطلاع رسانی صحیح در این زمینه خیلی مهم و حیاتی بود.
محمدعلی نعمتنژاد نقش روابط عمومی در این راستا را مهم توصیف کرد و با تاکید بر اهمیت مدیریت مشارکتی آب، امضای تفاهمنامه با ۳۶ تشکل کشاورزی در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: طرحهایی مانند طرح داناب، خبرنگاران خاتم، روستا نیوز و طرح رسانه ای ردا از اقداماتی است که روابط عمومی آب منطقهای در همین راستا به اجرا درآورده است.
احسان گرایلی مدیر کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی در این جلسه لیگ خبر را رویدادی مهم و بزرگ توصیف کرد و دو رویکرد بیان مسئله و اقدامات انجام شده در حوزه آب را ضروری خواند و با اشاره به اینکه آب، زبان مشترک مسئولان و مردم است گفت: گاهی در تولید محتوای مرتبط با آب دچار اشتباه میشویم و تمام مسئولیت را بر دوش مردم میگذاریم و از مردم میخواهیم که کم مصرف کنند بدون آنکه کارهای انجام شده در این حوزه را شفاف سازی کنیم.
مشاور استاندار خراسان رضوی افزود: اگر خدمات را درست و حرفهای معرفی و همراهی مردم را طلب کنیم، مردم همراهی خواهند کرد.
گرایلی استراتژی روابط عمومیهای صنعت آب که توسط روابط عمومی شرکت آب منطقهای تدوین شده را دقیق توصیف کرد و گفت: مهمترین ضلع در این راستا، زمینه سازی برای کار بین بخشی است و این از کارهای مهم روابط عمومیهاست.
وی افزود: کار بین بخشی در حوزه آب را باید تقویت کنیم و تمام بخشها باید مردم را به مشارکت بگیرند و این اقدام با کار رسانهای قوی امکانپذیر است.
گرایلی تداوم ۵ ساله لیگ خبر در شرکت آب منطقهای را کاری ارجمند توصیف کرد و گفت: امیدوارم در دهمین سال لیگ خبر هم مهمان آب منطقهای خراسان رضوی باشم.
در پایان این مراسم از طرح رسانه دانش آموزی موسوم به «ردا» رونمایی شد و برگزیدگان پنجم لیگ خبر معرفی شدند.
