شنبه, 10 آبان 1404
مشروح خبر :: نقش رسانه‌ها در رفع ناترازی آب پررنگ است

اختتامیه سومین دوره جشنواره مطبوعاتی قاصد آب برگزار شد؛

نقش رسانه‌ها در رفع ناترازی آب پررنگ است

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در اختتامیه سومین دوره جشنواره مطبوعاتی قاصد آب گفت: نقش رسانه‌ها در رفع ناترازی آب بسیار پررنگ است.

به گزارش شبکه خبری آب ایران به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، فرزاد خدیوپور معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اظهار داشت: رسانه‌ها در جوامع امروزی با داشتن قدرت بالای اطلاع‌رسانی و تاثیرگذاری بر افکار عمومی، می‌توانند نقش کلیدی در آگاهی‌بخشی مصرف درست آب در جامعه داشته باشند.

وی حجم کنونی ذخیره آب سد زاینده‌رود را ۳۸۱ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: این میزان در زمان مشابه سال قبل بالغ بر ۴۶۲ میلیون مترمکعب بوده است و بنابراین اصحاب رسانه باید مردم را نسبت به مصرف درست آب آگاه کنند.

در این نشست معاون مهندسی و توسعه آبفای استان اصفهان اظهار داشت: در سال‌های اخیر اصحاب رسانه با تولید انواع محتوای رسانه‌ای، به عنوان بازوان توانمند شرکت آب و فاضلاب در فرهنگ‌سازی مصرف درست آب در جامعه عمل کرده‌اند.

محسن صالح افزود: گواه این مطلب سرانه مصرف ۱۷۰ لیتری آب شرب توسط هر اصفهانی در طول یک شبانه‌روز است که کمترین میزان در کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: استان اصفهان در شمار استان‌هایی است که کمترین میزان مصرف سرانه آب شرب در کشور را دارد و این نشان می‌دهد که رسانه‌ها نقش خود را در آگاه‌سازی و آموزش مردم برای مصرف درست آب به خوبی ایفا کرده‌اند.

در سومین دوره جشنواره مطبوعاتی قاصد آب که با همکاری مشترک شرکت‌های آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای اصفهان برگزار شد در مجموع ۱۷۵ اثر از ۳۵ شرکت‌کننده در قالب‌های مصاحبه، خبر، تیتر، مقاله، سرمقاله و یادداشت، گزارش، کاریکاتور و اینفوگرافی با موضوعات بحران زاینده‌رود، فرونشست زمین، مدیریت مصرف آب و مسئولیت اجتماعی رسانه‌ها در قبال آب به دبیرخانه جشنواره رسید که روز دوشنبه ۱۹ خرداد در مراسمی با حضور جمعی از خبرنگاران از برگزیدگان این جشنواره تجلیل به‌عمل آمد.

کد خبر: 82794
  تاریخ خبر : 1404/03/20
  آخرین به‌روزرسانی : 1404/03/20
 پرستو ایران پور
 117