به گزارش شبکه خبری آب ایران به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقهای گلستان، عبدالکریم خرمالی رئیس گروه توسعه مدیریت و مدیر پروژه استقرار نظام مدیریت دانش در شرکت گفت: مهمترین و ارزشمندترین دارایی یک سازمان، دانشی است که کارکنان آن در طول دوران خدمت خود کسب کردهاند؛ بدیهی است که از دست رفتن این اطلاعات مهم و کسب دوباره آنها، بسیار پرهزینه خواهد بود؛ لذا پیادهسازی رویکردی نظاممند جهت مدیریت تجارب و دانش کارکنان، برای هر سازمانی، ضروری است.
خرمالی افزود: شرکت آب منطقهای گلستان با درک اهمیت موضوع، نسبت به پیادهسازی نظام مدیریت دانش بر اساس مفاد نظامنامه ابلاغی سازمان اداری و استخدامی کشور و با همکاری شرکت مشاوران توسعه آینده، اقدام نمود. از اقدامات صورت گرفته در این خصوص میتوان به سنجش بلوغ مدیریت دانش بر اساس مدل سازمان ملی بهرهوری آسیایی (APO) و تعریف راهکارهای بهبود، برگزاری کارگاه آموزشی دانشنویسی برای تمام همکاران، طراحی بستههای فرهنگی در قالب پوستر، خبرنامه و اینفوگرافیک و تدوین اسناد مرتبط مانند سند ساختار، سند شناخت، سند چشمانداز و ماموریت، شیوهنامه انگیزش و نقشه راه مدیریت دانش اشاره نمود.
مدیر این پروژه در ادامه گفت: علاوه بر اقدامات فوق، تعداد ۶ تجربه شامل "استقرار سامانه جمعآوری آنلاین ایستگاههای آب و هواشناسی حوضه گرگانرود"، "ایجاد تشکلهای آببران"، "تدوین فرآیند تامین منابع مالی پروژههای عمرانی از محل منابع داخلی (ماده ۵۶)"، "روشهای افزایش رضایت شغلی کارکنان" "روایت سیلاب سال ۹۸ از زبان شاهدین" و "مدیریت تنشهای اجتماعی در طرحهای عمرانی" با استفاده از تکنیکهای استخراج دانش خبرگان، انجمن خبرگی و روایتگری تجارب و با هدف فرهنگسازی ثبت و بهاشتراکگذاری تجارب، مستند شدند.
وی اظهار امیدواری کرد: با پیادهسازی نظام مدیریت دانش و استمرار آن در سالهای آتی، بانک ارزشمندی از تجارب و دانش همکاران، ایجاد گردیده و شرکت دانشمحوری را در آیندهای نزدیک شاهد باشیم.