به گزارش شبکه خبری آب ایران به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، ابراهیم قندهاری گفت: در راستای الکترونیکی کردن فرآیندها و تحقق اهداف سالیانه مدیریت تحول اداری، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی شرکت و با هدف تسهیل و تسریع ارائه خدمات به شهروندان و ارائه برخی خدمات تعاملی با سایر دستگاههای اجرایی، از سال ۱۴۰۲ راهاندازی دبیرخانه مجازی در دستور کارِ گروه فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی قرار گرفت و در حال حاضر زیرساختهای لازم برای ارائه برخی خدمات ارتباط دولت با شهروندان(G۲C) و ارتباط بین ارگان های درون دولت(G۲G) از طریق این بستر فراهم شده است.
وی افزود: با همکاری گروه توسعه و تحول اداری شرکت، بهبود و بازنگری فرآیندها با نگاه الکترونیکی شدن و به منظور حذف مراحل اضافه و کوتاه شدن گردش کارها در حال انجام است.قندهاری گفت: تغییرات به گونهای انجام شده است که درخواست کنندگان تا حد امکان، بدون مراجعه حضوری، امکان ثبت و پیگیری درخواست و دریافت پاسخ و اطلاعات مورد نیازشان را داشته باشند.
به همین منظور در اولین گام پس از ایجاد زیرساختهای لازم برای راهاندازی دبیرخانه مجازی، فرم و فرآیند الکترونیکی درخواست آمار و اطلاعات به عنوان اولین فرآیند الکترونیکی قابل استفاده در دبیرخانه مجازی، به طور کامل اجرا شده و اکنون قابل بهرهبرداری است.
وی افزود: متقاضیان درخواست آمار و اطلاعات میتوانند با مراجعه به پرتال شرکت، عملیات ثبت درخواست و بارگذاری مدارک را انجام دهند و پس از احراز هویت، ادامه فرایند بهصورت خودکار از طریق اتوماسیون اداری انجام و در نهایت پاسخ درخواست بهصورت الکترونیکی به پست الکترونیکی متقاضی ارسال میشود.