یکشنبه, 4 آذر 1403
مشروح خبر :: خاتم گفتمان جدید مدیریت مشارکتی آب در کشور است

طرح رسانه‌ای ـ اجتماعی خاتم در جنوبی‌ترین نقطه خراسان رضوی اجرایی شد؛

خاتم گفتمان جدید مدیریت مشارکتی آب در کشور است

طرح رسانه‌ای- اجتماعی خبرنگاران افتخاری تشکل‌های مردمی کشاورزی موسوم به خاتم در روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان طراحی و از هفدهم مرداد ماه امسال، روز خبرنگار، در شهرستان نیشابور رونمایی شد.

به گزارش شبکه خبری آب ایران به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، کاظم جم مدیر روابط عمومی شرکت که برای تقدیر از خبرنگاران فعال حوزه آب به شهرستان گناباد در جنوب خراسان رضوی سفر کرده بود در جلسه‌ای که رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد، مدیر اتاق اصناف کشاورزان این شهرستان، مدیر امور منابع آب و خبرنگاران رسانه‌ها حضور داشتند، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره خبرنگار شهید محمود صارمی و شهید اهل قلم مرتضی آوینی و قدردانی از زحمات خبرنگاران رسانه‌ها گفت: طرح رسانه‌ای ـ اجتماعی "خاتم" برای اولین بار در کشور طراحی و اجرا شده است.

جم افزود: در این طرح ۳۲ تشکل مردمی کشاورزی که با شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی تفاهم‌نامه مدیریت مشارکتی را امضا کرده‌اند، افراد علاقه‌مند به کار رسانه را از درون تشکیلات خود معرفی و آنان به عنوان خبرنگاران "خاتم" با روابط عمومی آب منطقه‌ای خراسان رضوی همکاری می‌کنند.

عضو شورای راهبری روابط عمومی‌های صنعت آب کشور گفت: خبرنگاران خاتم در واقع بخشی از ضلع سوم دولت، کشاورزان و رسانه و روابط عمومی هستند که پس از گذراندن دوره آموزشی شناخت خبر، خبرنویسی و عکاسی خبری، رویدادهای حوزه تشکل‌های کشاورزی را به روابط عمومی منتقل می‌کنند.

وی افزود: آنان همچنین در ارزیابی عملکرد شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در اقصی نقاط استان مشارکت دارند.

جم با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۵۳۳ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی شده در کشور وجود دارد افزود: باید به فرهنگ مردم شهرستان گناباد افتخار کنیم که در این شهرستان حتی یک حلقه چاه غیرمجاز وجود ندارد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی به وضعیت نامناسب منابع آبی در استان به ویژه در پی خشکسالی‌های چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: خشکسالی سال گذشته در استان طی ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بود و اگر همیاری تشکل‌های کشاورزی و همکاری رسانه‌ها نبود، عبور از این بحران به سادگی امکان‌پذیر نمی‌شد.

 وی امضای تفاهم‌نامه با ۳۲ تشکل کشاورزی در خراسان رضوی را تحقق شعار سال مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم عنوان کرد و گفت: اکنون کلید دشت‌های استان در دست تشکل‌های کشاورزی است. ما در طرح رسانه‌ای ـ اجتماعی "خاتم" به دنبال زبان و درک مشترک دولت و کشاورزان در حوزه آب هستیم.

جم افزود: روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی از دو سال پیش طرح "روستانیوز" را اجرا کرد که در این طرح خبرنگاران جوان در روستاها انتخاب شدند، آموزش دیدند و اکنون رویدادهای حوزه آب در روستاهای استان را پوشش می‌دهند.

وی گفت: امسال یک گام جلوتر رفتیم و طرح "خاتم" را اجرایی کردیم. وی طرح رسانه‌ای- اجتماعی "خاتم" را گفتمان جدید در حوزه آب کشور توصیف کرد و افزود: امیدواریم این طرح‌ به الگویی در سطح ملی تبدیل شود.

جواد عبداللهی رئیس اداره ارشاد شهرستان گناباد نیز در این جلسه مشارکت کشاورزان در مدیریت آب را مهم توصیف کرد و با استقبال از طرح رسانه‌ای- اجتماعی "خاتم" گفت: آمادگی داریم در زمینه اشاعه فرهنگ مصرف بهینه آب و توفیق طرح خاتم تمام امکانات خود را به کار گیریم.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی گناباد نیز گفت: طرح "خاتم" باید تداوم داشته باشد تا اثرگذاری مطلوب حاصل شود هرچند که ممکن است با چالش‌هایی روبرو شود.

بر اساس این گزارش احمد تمامگر مدیر امور منابع آب شهرستان گناباد نیز با تقدیر از زحمات خبرنگاران رسانه‌ها برای همکاری اصولی با این امور گفت: امیدواریم طرح خاتم با تلاش خبرنگاران تشکل‌های کشاورزی به اهداف تعیین شده دست یابد.

در پایان این جلسه از خبرنگاران فعال شهرستان های گناباد و بجستان با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد، مدیر اتاق صنفی کشاورزان گناباد و خبرنگار ایرنا به نمایندگی از خبرنگاران سایر رسانه‌ها، نماد طرح رسانه‌ای- اجتماعی "خاتم" را امضا کردند.

کد خبر: 75348
  تاریخ خبر : 1403/05/23
  آخرین به‌روزرسانی : 1403/05/24
 کارشناس روابط عمومی
 113