به گزارش شبکه خبری آب ایران به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقهای هرمزگان، محمد زارعی مشاور طرح ملی دانش آموزی نجات آب در استان هرمزگان گفت: با همکاری شرکت سهامی آب منطقهای هرمزگان و اداره کل آموزش و پرورش این استان، پیش آزمون طرح ملی دانش آموزشی نجات آب که به اختصار داناب نامیده میشود برای دانش آموزان دوره اول متوسطه بر گزار شد.
زارعی با اشاره به اهمیت آگاهی همه افراد جامعه نسبت به استفاده صحیح از منابع آب توضیح داد: فرهنگسازی و افزایش دغدغهمندی شهروندان نسبت به هر موضوعی، یک کار زمانبر است که آثار آن در لایه های مختلف اجتماعی در بلند مدت خود را نشان خواهد داد لذا سرمایهگذاری و اتخاذ تصمیم در این خصوص از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی در همین رابطه ادامه داد: طرح داناب با مخاطب قرار دادن دانشآموزان مقطع اول متوسطه در پایههای هفتم، هشتم و نهم به دنبال حساس کردن دانش آموزان، معلمین و خانواده های آنها در خصوص موضوعات مرتبط با آب است تا با ایجاد یک وحدت فکری در جامعه، نسبت به استفاده صحیح از منابع آب در بخشهای مختلف جامعه حساسیت لازم ایجاد شود و صرفهجویی، استفاده صحیح و مناسب از آب یکی از اولویتهای زندگی عموم مردم قرار گیرد.
مشاور طرح ملی دانش آموزی نجات آب در استان هرمزگان تأکید کرد: کشور ما از سالیان بسیار دور سرزمینی گرم و خشک و با منابع محدود آب بوده است به همین علت استفاده مناسب و مدیریت صحیح آب ریشه ای دیرینه در ایران دارد لذا، وجود قنات در نقاط مختلف کشور، آب انبارهای گوناگون، روشهای مختلف استحصال آب، نگهداری و مدیریت مصرف نشاندهنده اهمیت مدیریت مصرف آب در ایران است.
زارعی یادآور شده: امسال با همکاری شرکت سهامی آب منطقهای و اداره کل آموزش و پرورش استان برنامهها و طرحهای گوناگونی برای آموزش دانشآموزان در نظر گرفته شده است تا دانشآموزان با مفاهیم و موضوعات مختلف بیشتر آشنا شوند.
وی در همین رابطه افزود: به منظور سنجش میزان اطلاعات علمی دانش آموزان در خصوص آب، دبیران گرامی درس علوم تجربی در پایه های هفتم، هشتم و نهم پیش از آغاز آموزش سرفصل های تعیین شده یک آزمون سنجشی برگزار میکنند تا معلومات و دانستههای دانش آموزان خود را ارزیابی کنند که این بخش از طرح داناب با همکاری دبیران و دانش آموزان در استان هرمزگان برگزار شد.
مشاور طرح ملی دانشآموزی نجات آب در استان هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: سؤالات پیش آزمون این طرح در قالب ۱۵ سوال علمی و ۵ سوال کیفی در اختیار دبیران علوم تجربی و مدیران مدارس قرار گرفته است که بنا به تشخیص و نظر دبیر این آزمون می تواند به شکل چاپ شده و یا آزمون آنلاین برگزار شود.