شنبه, 3 آذر 1403
مشروح خبر :: طرح تعالی سازمان‌ها به ایجادفضای رقابتی و تشویق سازمان‌ها برای خود ارزیابی کمک می‌کند

Deprecated: strpos(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /var/www/vhosts/wrm.ir/httpdocs/includes/TempFns.inc.php on line 1408

Deprecated: strpos(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /var/www/vhosts/wrm.ir/httpdocs/includes/TempFns.inc.php on line 1410

Deprecated: strpos(): Passing null to parameter #1 ($haystack) of type string is deprecated in /var/www/vhosts/wrm.ir/httpdocs/includes/TempFns.inc.php on line 1412

Deprecated: DOMElement::setAttribute(): Passing null to parameter #2 ($value) of type string is deprecated in /var/www/vhosts/wrm.ir/httpdocs/includes/TempFns.inc.php on line 1675

طرح تعالی سازمان‌ها به ایجادفضای رقابتی و تشویق سازمان‌ها برای خود ارزیابی کمک می‌کند

ارزیاب ارشد سازمان مدیریت صنعتی گفت: طرح تعالی سازمان‌ها به ایجادفضای رقابتی و تشویق سازمان‌ها برای خود ارزیابی کمک می‌کند.

به گزارش شبکه خبری آب ایران به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سمنان، محمد الهی ارزیاب ارشد سازمان مدیریت صنعتی در جلسه ارزیابی جایزه ملی تعالی سازمانی شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به برخی اهداف طرح تعالی سازمان‌ها گفت: ایجادفضای رقابتی برای تعالی سازمان‌ها، ایجاد فضای مناسب برای تبادل تجربیات موفق، تشویق سازمان‌ها برای انجام خود ارزیابی برخی از اهداف جایزه ملی تعالی سازمانی است.

وی با بیان اینکه تمامی سازمان‌های ایرانی در پنج بخش زیر و در دو گروه سازمان‌های کوچک و متوسط و بزرگ می‌توانند متقاضی این جایزه باشند، گفت: رهبری آینده‌نگر و الهام‌بخش، نگرش سیستمی، مشتری‌مداری و ارزش‌آفرینی. یادگیری بهبود و نوآوری، دلبستگی کارکنان، توسعه شراکت‌ها، توسعه قابلیت‌های سازمانی، مدیریت با چابکی، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و نتایج برجسته پایدار، زیربنای مدل تعالی و ارزش‌ها و مفاهیم بنیادین تعالی سازمانی به شمار می‌روند.

ارزیاب ارشد سازمان مدیریت صنعتی گفت: سازمان‌های متعالی رهبرانی دارند که آینده را به تصویر کشیده و با ترغیب ذینفعان حمایت از ایده‌های خلاقانه و تفکر ساختارشکنانه و به کارگیری بهینه منابع در جهت تحقق آن اقدام می‌کنند.

الهی با بیان اینکه مشتری‌مداری از دیگر مفاهیم بنیادین تعالی سازمانی به شمار می‌رود گفت: سازمان‌های متعالی مشتریان را بخش اصلی فلسفه وجودی خود می‌دانند و تلاش می‌کنند با پیش‌بینی، شناسایی و درک نیازها و انتظاراتشان و فرا رفتن از آنها، همواره ارزش‌آفرینی کرده و تجربه خوشایندی را برای گروه‌های مختلف مشتریان فراهم آورند.

وی از دلبستگی کارکنان به عنوان دیگر مفهوم بنیادی در تعالی سازمانی نام برد و خاطرنشان کرد: سازمان‌های متعالی با ارج نهادن به کارکنان، محیطی را برای عملکرد عالی آنها ایجاد می‌کنند که در آن توانمندی، دلبستگی و اشتیاق کارکنان برای دستیابی متوازن به اهداف سازمانی تیمی و فردی توسعه می‌یابد.

ارزیاب ارشد سازمان مدیریت صنعتی در پایان تصریح کرد: تعالی هدف نیست بلکه مسیر است و باید خودارزیابی‌ها تبدیل به برنامه‌های بهبود شود.

کد خبر: 72193
  تاریخ خبر : 1402/12/01
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/12/01
 اخبار و روابط عمومی
 160