در اولین جلسه شورای مشورتی روابط عمومی مطرح شد؛
به گزارش شبکه خبری آب ایران به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقهای خراسان رضوی، علیرضا طاهری مدیرعامل شرکت آب منطقهای خراسان رضوی در اولین جلسه شورای مشورتی روابط عمومی این شرکت با تأکید بر اهمیت کار روابط عمومی در اقناع افکار عمومی، تبیین اصولی کارهای بزرگ انجام شده در حوزه آب، ترویج حرفهای درست در برابر گفتههای غلط برخی مغرضان و پایبندی به اصول اخلاقی و انسانی را از وظایف روابط عمومی خواند و گفت: روابط عمومی باید مشکلات اجتماعی طرحها و پروژهها و کارهای بزرگ شرکت را نقطه زنی کند.
طاهری بهرهگیری از نظرات افراد متخصص و توانمند در داخل شرکت را مهم ارزیابی کرد و با اشاره به سه آفت حرف به جای عمل، رودربایستی و عدم پیگیری کارها در سیستمهای اداری، بهرهگیری از تئوری های نوین مدیریتی را توصیه کرد و گفت: روابط عمومی با ورود علمی به حوزه اجتماعی امور مختلف میتواند با اقناع افکار عمومی، مردم را با دستگاههای اجرایی همراه کند.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقهای خراسان رضوی، در این جلسه همچنین علیرضا عامری قائم مقام مدیرعامل با اشاره به ضرورت گسترده کردن بستر روابط عمومی اظهار داشت: حوزههای مختلف تخصصی و اداری و مالی باید روابط خود با روابط عمومی را بازخوانی کنند تا تمام امور در پیوست اجتماعی خود با ریسک کمتر انجام شود.
وی غفلت از بحث تبیین را غیر قابل قبول توصیف کرد و افزود: با تبیین کارهای بزرگی که در کشور انجام میشود میتوان به همراهی مردم با مدیران کمک کرد.
در ابتدای این جلسه نیز کاظم جم مدیر روابط عمومی آب منطقهای خراسان رضوی از تشکیل شورای مشورتی روابط عمومی در آب منطقهای خراسان رضوی به عنوان کاری تازه در حوزه روابط عمومی در کشور یاد کرد و بیان داشت: هدف از تشکیل این شورا بهرهگیری از خرد جمعی و نهادینه کردن فرهنگ مشورت است.
جم، به سند استراتژی روابط عمومیها که برای اولین بار در کشور در شرکت آب منطقهای تدوین شده است اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در این سند ماموریتهای روابط عمومی بر مبنای بسترسازی اجتماعی مبتنی بر مدیریت مشارکتی تعریف شده و پنج چشمانداز اساسی برای روابط عمومیها تدوین شده است.
وی تعاملات درون سازمانی، ایجاد اعتماد متقابل با مردم، واگذاری تصدیها، بالا بردن سواد آبی مسئولان و آگاهی بخشی به بهرهبرداران را چشم اندازهای روابط عمومیها در سند استراتژی عنوان کرد و سه هدف کلان جلب مشارکت نهادهای حاکمیتی جلب مشارکت مردم و بهبود تعاملات درون سازمانی در راستای افزایش بهره وری در سند استراتژی روابط عمومیها را مورد اشاره قرار داد و گفت: ذیل این هدف گذاری ۱۲۰ پروژه تعریف شده است.
براساس این گزارش در این جلسه که معاون برنامهریزی، مدیر دفتر حفاظت و بهرهبرداری، رئیس گروه حسابرسی، مدیر گروه توسعه مدیریت، مشاور مدیرعامل در امور بانوان و خانواده، سرپرست مدیریت تحول اداری فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی و سرپرست گروه توسعه مدیریت حضور داشتند هر یک از شرکت کنندگان به بیان نظر خود درباره ارتقای کاری روابط عمومی پرداختند و در پایان احکام اعضای شورای مشورتی روابط عمومی توسط مدیرعامل، قائم مقام مدیرعامل و معاون برنامهریزی شرکت آب منطقه خراسان رضوی به آنان اهدا شد.