به گزارش شبکه خبری آب ایران، در این نشست "علیرضا عامری" با اشاره به اهداف عملیاتی کارگروه توسعه فرهنگ سازمانی و شروع سازندگی از فرد گفت: توجه به معنویات و فرهنگ شخصی و سازندگی فردی زمینه را برای توسعه فرهنگ جمعی و افزایش انگیزه فعالیت در سازمان افزایش میدهد.
وی به فرهنگسازی، طراحی، الگوسازی و پیادهسازی نظام مدیریت عملکرد در سطوع فردی و سازمانی اشاره و خاطرنشان کرد: برخی از سازمانها به نظام تکریم ارباب رجوع به نحو شایسته توجه نمیکنند و پاسخگو نیستند که ناشی از عدم توجه به انگیزه پروری است.
"عامری" ادامه داد: معتقدم برخی سخنوران خوبی هستند اما دانش و باورشان یکی نیست. الزام بر اجرای قوانین اثری مستقیم بر دانش و باور انسان دارد.
وی با تاکید بر این که تکریم ارباب رجوع و رعایت سلسله مراتب اداری باید در شرکت نهادینه شود تصریح کرد: هم اندیشی، تعامل، همفکری و تشریح مشکلات و کاستیها به صورت رودر رو باید بر اساس رعایت سلسله مراتب اداری شکل بگیرد تا بستر را برای توسعه فرهنگ سازمانی مهیا کند.
وی در ادامه به نقش روابط عمومی در توسعه فرهنگ سازمانی اشاره کرد و گفت: روابط عمومی برنامههای متنوع و بسیار خوبی از جمله یک روز با همکاران و نشستهای صمیمی را با همکاران تدارک دیده است که میتواند نقش سازندهای در توسعه فرهنگ سازمانی داشته باشد و امیدواریم از این ظرفیت و پتانسیل برای ارتقای کارت اهداف سازمانی، توسعه میز خدمت الکترونیکی، تشکلها و رفع موانع و کاستی به نحو شایسته توسط اعضای کارگروه بهرهبرداری شود.
قائم مقام و جانشین مدیرعامل شرکت آب منطقهای خراسان رضوی یادآور شد: توجه به روشهای نوین آموزش سازمانی، عدم توجه به حواشی، ابهامزدایی، بهرهگیری از سامانههای الکترونیکی، شناخت منابع نیروی انسانی، ایجاد شفافیت، همدلی و متناسب سازی با برون سپاری وظایف امور در اهداف مدیریت سازمان با آنچه تعریف شده باید هم سو و همراه باشد تا نقش سازندهای در توسعه فرهنگ سازمانی ایفا کند.
در ادامه این نشست کارشناسان به تشریح نظام نامه توسعه فرهنگ سازمانی وزارت نیرو و بررسی نتایج نظرسنجی سطح فرهنگسازی و آشنایی با کدهای رفتاری در گروه مپنا پرداختند. همچنین با توجه به ساماندهی سند جامع اخلاقی در این کارگروه عنوان شد: پس از انتشار رسمی سند جامع اخلاقی گروه ضرورت انتشار مجموعه ی که با زبانی شفاف و روشن راهنمای رفتار همکاران باشد احساس شد که به منظور تدوین این مجموعه تیمهای تخصصی با حمایت مدیران ارشد گروه در هریک از حوزهها در سند جامع اخلاقی بیش از ۱۲۰۰ کد در قالب ۹۵ عنوان استخراج شد.
در این نظرسنجی کمترین امتیاز به سوال تا چه میزان افرادی که روحیه خدمتگذاری به مردم را دارند شناسایی شود؟ تعلق گرفت و بالاترین امتیاز به سوال تا چه میزان سازمان به ارائه پاسخ مناسب و در زمان مقرر به ارباب رجوع اهمیت میدهد را کسب کرد.