چهارشنبه, 14 آبان 1404
مشروح خبر :: طرح تازه اطلاع‌رسانی در روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی به ثمر نشست

با اعلام برگزیدگان "لیگ خبر"

طرح تازه اطلاع‌رسانی در روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی به ثمر نشست

مراسم ساده بود و صمیمی. سخنرانی که نه ، حرف‌ها هم صمیمانه بود و هم پر از معنا.

یک سال تلاش برای "لیگ خبر" در روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی حالا به ثمر نشسته بود و جمعیتی محدود در فضای غیر تشریفاتی و دلچسب، گرد آمده بودند تا نتایج این طرح را که برای نخستین بار در کشور اجرا شده ببینند و بشنوند و قضاوت کنند.
به جز برگزیدگان اولین دوره "لیگ خبر"  که در پی تلاش یک ساله از دی ماه ۱۳۹۸ تا دی ماه  ۱۳۹۹ به رقابتی شیرین در  عرصه اطلاع‌رسانی پرداخته و گوی سبقت از همکاران خود ربوده بودند، تمام اعضا و مشاوران روابط عمومی هم به عنوان میزبان حضور داشتند.
اما در این میان حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و معاونان وی  در این نشست از علاقه‌مندی آنان به عرصه  پر اهمیت اطلاع رسانی نشانه داشت. "نوریان" یک عضو از  اعضای خانه مطبوعات در معیت "رئوف" دبیر شورای روابط عمومی‌های خراسان رضوی نیز به جلسه آمده بودند.
"کاظم جم" مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی که خود طراح  "لیگ خبر" است در بیان اهداف و ویژگی‌های این طرح ابتدا موضوع اطلاع‌رسانی را در راس اهداف طرح برشمرد و "لیگ خبر" را یکی از مولفه‌های استقرار سیستم‌ اطلاع‌مدار  در روابط عمومی ذکر کرد و طرح "روستانیوز" که آن هم برای اولین بار در کشور طراحی و اجرا شده است را مولفه دیگر این سیستم معرفی کرد. وی اساس این طراحی‌ها را اطلاع‌یابی و  اطلاع‌رسانی در  حوزه آب برای پاسخ به سوالات مردم در این حوزه و تنویر افکار عمومی ذکر کرد.
او از همراهی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای برای اجرای این طرح‌ها تقدیر و از معاونان شرکت برای کمک به پروسه بزرگ اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی اصولی در روابط عمومی تشکر کرد.
 "کاظم جم" تولید ۶۰۰ خبر در طول یکسال را نقطه برجسته و قابل اعتنای عملکرد روابط عمومی در بحث مهم اطلاع‌رسانی دانست و از همکاران خود در ستاد و شهرستان‌ها قدردانی کرد.
دبیر شورای روابط عمومی‌های استان خراسان رضوی و یک عضو از اعضای خانه مطبوعات نیز طی سخنانی نوآوری‌های روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای را ستودند.
"علایی" مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی نیز طی سخنانی ماندگار، تعریف نوینی از روابط عمومی ارائه کرد و گفت:  اقدامات روابط عمومی شرکت هر چند قابل توجه و تقدیر است اما کافی نیست. "علایی" از دست اندرکاران لیگ خبر قدردانی کرد و برای اولین بار از آرزوی خود برای خبرنگار شدن پرده برداشت و خبرنگاری را کاری سخت و طاقت فرسا اما پرثمر و اثرگذار دانست و ادامه داد: با انتشار اصولی و صادقانه خبر می‌توان به افکار عمومی جهت داد و مردم را با واقعیات جامعه آشنا کرد و اساساً توسعه پایدار بدون توجه به اطلاع‌رسانی دقیق و صادقانه، روشنگری و توجه به نقد و مطالبات مردم امکان‌پذیر نیست.
قرائت بیانیه هیئت داوران "لیگ خبر" نیز نشان داد که حدود ۳۰۰ خبر در گروه‌های تخصصی مورد ارزیابی قرار گرفته و نتایج این ارزیابی به هیئت هفت نفره داوران که از کارشناسان خبر و روابط عمومی هستند، ارسال و به برگزیدگان در حوزه‌های تعداد خبر، کیفیت خبر، عکس، تاثیرگذاری بر پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو و همیاری مدیران  و بهنرین تیتر به شرح زیر انتخاب شده‌اند:
* در بخش بیشترین اخبار ارسالی
۱-شهرستان سرخس (سعید ایزدی)
۲-شهرستان تربت جام (یاسر سلیمانی) ۳-شهرستان سبزوار (کوروش ناوی)
* در بخش اخبار انعکاس یافته در پاون
۱-سرخس (سعید ایزدی) ۲-تربت جام (یاسر سلیمانی) ۳-کلات (حسین خادم)
* در بخش کیفیت اخبار ارسالی
۱- قوچان (علی عزیزی) ۲- سرخس (سعید ایزدی) ۳- کاشمر (احمد عصمتی مقدم) و حسام حاجی ‌زاده  از امور منابع آب مشهد و سمیه سلیمانی از معاونت برنامه‌ریزی و بهبود مدیریت
* در بخش تعداد و کیفیت عکس ارسالی
۱-سبزوار (کوروش ناوی) ۲- درگز (توحید خدابخشی) ۳-کلات (حسین خادم) و سهیل عرفانی از مدیریت مطالعات پایه منابع آب
* در بخش مدیران برتر حامی خبر 
علیرضا طاهری (قائم‌مقام مدیرعامل), محمدعلی نعمت‌نژاد (معاون حفاظت و بهره‌برداری)، سیدموسی حسینی جعفرآبادی (قوچان)، محمدرضا عبادی‌نژاد (سرخس)، مصطفی فرزانه (کلات) و محمد برزویی (مشهد)
* و منتخبین در بخش تیترهای برتر
۱- شهرستان تربت جام (یاسر سلیمانی) با تیتر "رخ به رخ با کشاورزان دشت رخ" ۲- شهرستان سرخس (سعید ایزدی) با تیتر "بازگشت زندگی به ۱۱۴ خانوار روستایی" ۳- شهرستان سرخس (سعید ایزدی) با تیتر "نسیم زندگی در شیرتپه وزیدن گرفت"
کد خبر: 50800
  تاریخ خبر : 1399/12/24
  آخرین به‌روزرسانی : 1399/12/25
 کارشناس روابط عمومی
 460