با حضور مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران؛
به گزارش روابط عمومی، "سید حسن رضوی" در نشستی که با حضور رابطین روابط عمومی امورهای آب و سدها و همچنین با حضور مدیر روابط عمومی و همکاران این دفتر برگزار شد، عنوان کرد: تامین آب در کلانشهری همچون تهران حساسیت و تلاش های ویژه ای را می طلبد که نتیجه این فعالیت ها توسط روابط عمومی شرکت که آیینه تمای نمای این گونه اقدامات است، انجام می شود.
وی افزود: کار روابط عمومی کار بسیار گسترده و پیچیده ای است؛ چرا که از یک سو با افکار عمومی و رسانه ها در ارتباط است و از سویی دیگر بایستی پاسخگوی عملکرد توده مردم باشد. همچنین با توجه به استفاده عموم مردم از ظرفیت های خبری موجود که تنوع فراوانی هم دارد، رسالت روابط عمومی ها به همان نسبت افزایش پیدا می کند.
مدیرعامل با بیان اینکه اقداماتی که مدیران ما در مجموعه خود به ثمر می رسانند، انعکاس خبری آن به عهده روابط عمومی است، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم از این ظرفیت ها به نحو اکمل استفاده کنیم، بایستی برنامه ریزی داشته باشیم و با فرصت هایی که برای این بخش به وجود می آید، در جهت اهداف شرکت به نحو شایسته استفاده کنیم.
رضوی ادامه داد: آنچه موجب بالندگی روابط عمومی ها می شود، این است که در مجموعه امورهای آب و سدها افراد با انگیزه ای وجود داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه امورهای آب و سدها هرکدام به تنهایی نیازمند وجود یک شخص مستقل در جهت پیگیری کارهای روابط عمومی است، یادآور شد: با توجه به سیاست هایی که وزارت نیرو در راستای مباحثی همچون انجام اقدامات طرح محور و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی به موقع از آن ها دارد، برای رسیدن به هداف مذکور بایستی در هر شهرستان افرادی باشند تا تمام وقت به مباحث روابط عمومی و فرهنگ سازی بپردازند.
رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پرداختن به مباحث آب و برق در کتاب های مدارس و دانشگاه بسیار کم رنگ است، عنوان کرد: برای نخستین بار آب منطقه ای تهران به عنوان مجری پایلوت طرح ملی کتاب انسان و محیط زیست در دوره دبیرستان قرار گرفته است که در این خصوص کارگاه های آموزشی برای سرگروه های آموزشی و معلمان آموزش و پرورش تشکیل شده که ضرورت اهمیت دادن به این موضوعات را گوشزد می کند. بر این اساس اقدامات بیشتری در این جهت باید صورت بگیرد تا مطالب کتاب ملکه ذهن دانش آموزان قرار گرفته تا در آینده که مسوولیت اداره کشور را عهده دار می شوند، رسالت خود را درباره نسل های دیگر به سرانجام برسانند.
وی افزود: بشر با مجموعه اقداماتی که انجام داده موجبات تخریب محیط زیست را فراهم کرده و امروزه اثرات آن از جمله تغییر اقلیم دیده می شود. دوره های خشکسالی و در کنار آن سیلاب ها خسارت های شدیدی را که شاهد آن بودیم به بار آورده است که این اتفاقات مسوولیت روابط عمومی ها را جهت آگاهی و هشدار به مردم بیش از پیش بیشتر خواهد کرد.
رضوی با تاکید بر اینکه بشر در شرایط فعلی به این نتیجه رسیده که این گره به دست خودش باز می شود، تصریح کرد: اگر این اتفاق نیفتد، ظرف 5 دهه آینده باید شاهد نابودی خیلی از دستاوردهای بشری و اقداماتی که در طول صنعتی شدن دنیا در قرنی که پشت سر گذاشته ایم، باشیم.
وی اضافه کرد: در کشورمان ایران و به خصوص استان مان تهران شرایط خوبی بر اساس پیش بینی ها رقم زده نشده است و استان تهران بعد از سیستان و بلوچستان و قبل از استان البرز به عنوان دومین استان در سرانه تامین آب بیشترین مشکل را در بخش آب دارا می باشد.بسیاری بر این باورند که استان تهران در شرایط خوبی به سر می برد در حالی که تهران به عنوان کلان شهر که خود چندین کلان شهر را هم شامل می شود و هر روز شاهد رشد شهر و شهرک ها هستیم تامین آب این شهرها قطعا با دشواری همراه می باشد که خیلی از شهروندان با این موضوعات آشنا نبوده و رسانه ها و جراید هم کمتر به آن ها می پردازند که در نتیجه روابط عمومی ها و مسوولان روابط عمومی بایستی اطلا رسانی را در این خصوص به مدیران بالادستی انجام دهند؛چرا که اطلاع رسانی به موقع و تحلیل شرایط موجود و در پس آن نتیجه گیری بر اساس شرایط آینده موجب می شود تا مسوولین بهتر کارهایی اجرایی را به سرانجام برسانند.
مدیر عامل شرکت، روابط عمومی ها را بازوی مدیران یک مجموعه دانست و گفت: برای سال جاری بایستی نقاط قوت و ضعف در روابط عمومی ستاد و امورهای آب و سدها را بررسی کرده و بر اساس آن برنامه ی عملیاتی را ب انظر شورای معاونان تدوین نموده تا برنامه ریزی پرباری را برای مجموعه روابط عمومی در سال جاری و آتی در نظر بگیریم.
وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای رابطین روابط عمومی امورهای آب و سدها ابراز امیدواری کرد: همکاران ستادی در روابط عمومی پرتلاش و با انگیزه با ارتباطی که با مدیران امورها و سدها خواهند داشت، باقی مانده سال جاری را با عملکرد مطلوی تری بهتر از قبل سپری نمایند.
در ادامه این نشست "جواد اسدی" مدیر دفتر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران ضمن تشکر از زحمات رابطین روابط عمومی امورهای آب و سدها در سال 97 عنوان کرد: انتخاب رابط برتر بر اساس شاخص هایی همچون ارسال اخبار روزانه، رعایت ارکان خبری، رعایت زمان خبر، ارسال عکس مناسب، ارسال گزارش ماهانه، ارسال اخبار و فیلم آنلاین جهت درج در فضای مجاز، شرکت در جلسات و تماس با ستاد بوده است که بر این اساس " زهرا رسول زاده" رابط امور آب تهران بزرگ به عنوان رابط برتر در سال 97 و بر اساس ارزیابی های نامبرده معرفی شد.
وی همچنین در خصوص انتخاب مدیر ارتباط گستر عنوان کرد: به منظور توسعه ارزش های متعالی ارتباطی، توسعه مردم داری، پی ریزی و گسترش ارتباطات انسانی، اجتماعی و شهروندی و پاسداشت منش تعالی و ارتباطی، عنوان " مدیر ارشد ارتباط گستر" در سال 97 در راستای انجام خدمات موثر، مساعدت در توسعه ارتباطات با جامعه مخاطب، توجه به افکار عمومی و حمایت از برنامه های ارتباطی و نگاه تخصصی به روابط عمومی به مدیر امور آب اسلامشهر داده شد.
اسدی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران در نخستین جشنواره ارزیابی روابط عمومی های صنعت آب و برق کشور موفق به کسب رتبه سوم در بخش ارتباط با پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو شد، تصریح کرد: در این مراسم تلاش یکساله روابط عمومیهای صنعت آب و برق در معرض قضاوت برجستهترین استادان این حوزه قرار گرفته و ضمن فراهم آوردن فرصتی برای ارزشیابی عملکرد روابط عمومیها، شاخصهای درخشان منطبق با ماموریت جدید روابط عمومیهای مجموعه وزارت نیرو در راستای انعکاس مطلوب دستاوردهای صنعت آب و برق و مدیریت مصرف و تقاضای آب و انرژی ترسیم شد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: کسب هرگونه موفقیتی در روابط عمومی شرکت مرهون تلاش های مدیران و رابطین امورهای آب و سدها بوده و امیدورایم این تلاش ها همچنان به شکل مستمر ادامه یابد.
گفتنی است، در پایان همچنین از تلاش های همکاران دفتر روابط عمومی حوزه ستادی توسط مدیر عامل شرکت با اهداء لوح، تقدیر به عمل آمد.